Bu araştırmanın amacı, Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) öğrencilerinin öğretmenlerinden bekledikleri ve gözledikleri rehberlik davranışlarının neler olduğunu, beklenen ve gözlenen rehberlik davranışları arasında anlamlı bir farkın olup olmadığını belirlemektir. Araştırma, YİBO 7. ve 8. sınıf öğrencilerinden random örnekleme ile seçilen 292 öğrenci (124 kız, 168 erkek) üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından bir ön çalışma ile hazırlanıp geliştirilen ve öğrencilerin öğretmenlerinden bekledikleri ve gözledikleri rehberlik davranışlarını ölçmeye yönelik 60 maddelik bir envanter kullanılmıştır. Toplanan verilerin istatistiksel analizinde t-testı tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin öğretmenlerinden alıştırma-oryantasyon, öğrenciyi tanıma, eğitsel ve mesleki rehberlik, kişisel rehberlik, aile rehberliği alanlarında çeşitli beklentilerinin olduğu ve beklenti düzeyinin gözlenen davranışlardan yüksek olduğu bulunmuştur.
Bu araştırmanın amacı, Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) öğrencilerinin öğretmenlerinden bekledikleri ve gözledikleri rehberlik davranışlarının neler olduğunu, beklenen ve gözlenen rehberlik davranışları arasında anlamlı bir farkın olup olmadığını belirlemektir. Araştırma, YİBO 7. ve 8. sınıf öğrencilerinden random örnekleme ile seçilen 292 öğrenci (124 kız, 168 erkek) üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından bir ön çalışma ile hazırlanıp geliştirilen ve öğrencilerin öğretmenlerinden bekledikleri ve gözledikleri rehberlik davranışlarını ölçmeye yönelik 60 maddelik bir envanter kullanılmıştır. Toplanan verilerin istatistiksel analizinde t-testı tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin öğretmenlerinden alıştırma-oryantasyon, öğrenciyi tanıma, eğitsel ve mesleki rehberlik, kişisel rehberlik, aile rehberliği alanlarında çeşitli beklentilerinin olduğu ve beklenti düzeyinin gözlenen davranışlardan yüksek olduğu bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 27 Sayı: 27 |