BibTex RIS Kaynak Göster

Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerden Bekledikleri ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları

Yıl 2001, Cilt: 27 Sayı: 27, 325 - 334, 01.08.2001

Öz

Bu araştırmanın amacı, Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) öğrencilerinin öğretmenlerinden bekledikleri ve gözledikleri rehberlik davranışlarının neler olduğunu, beklenen ve gözlenen rehberlik davranışları arasında anlamlı bir farkın olup olmadığını belirlemektir. Araştırma, YİBO 7. ve 8. sınıf öğrencilerinden random örnekleme ile seçilen 292 öğrenci (124 kız, 168 erkek) üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından bir ön çalışma ile hazırlanıp geliştirilen ve öğrencilerin öğretmenlerinden bekledikleri ve gözledikleri rehberlik davranışlarını ölçmeye yönelik 60 maddelik bir envanter kullanılmıştır. Toplanan verilerin istatistiksel analizinde t-testı tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin öğretmenlerinden alıştırma-oryantasyon, öğrenciyi tanıma, eğitsel ve mesleki rehberlik, kişisel rehberlik, aile rehberliği alanlarında çeşitli beklentilerinin olduğu ve beklenti düzeyinin gözlenen davranışlardan yüksek olduğu bulunmuştur.

Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerden Bekledikleri ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları

Yıl 2001, Cilt: 27 Sayı: 27, 325 - 334, 01.08.2001

Öz

Bu araştırmanın amacı, Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) öğrencilerinin öğretmenlerinden bekledikleri ve gözledikleri rehberlik davranışlarının neler olduğunu, beklenen ve gözlenen rehberlik davranışları arasında anlamlı bir farkın olup olmadığını belirlemektir. Araştırma, YİBO 7. ve 8. sınıf öğrencilerinden random örnekleme ile seçilen 292 öğrenci (124 kız, 168 erkek) üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından bir ön çalışma ile hazırlanıp geliştirilen ve öğrencilerin öğretmenlerinden bekledikleri ve gözledikleri rehberlik davranışlarını ölçmeye yönelik 60 maddelik bir envanter kullanılmıştır. Toplanan verilerin istatistiksel analizinde t-testı tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin öğretmenlerinden alıştırma-oryantasyon, öğrenciyi tanıma, eğitsel ve mesleki rehberlik, kişisel rehberlik, aile rehberliği alanlarında çeşitli beklentilerinin olduğu ve beklenti düzeyinin gözlenen davranışlardan yüksek olduğu bulunmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Güven Bu kişi benim

Mustafa Kutlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 27 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Güven, M., & Kutlu, M. (2001). Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerden Bekledikleri ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 27(27), 325-334.
AMA Güven M, Kutlu M. Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerden Bekledikleri ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ağustos 2001;27(27):325-334.
Chicago Güven, Mehmet, ve Mustafa Kutlu. “Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerden Bekledikleri Ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 27, sy. 27 (Ağustos 2001): 325-34.
EndNote Güven M, Kutlu M (01 Ağustos 2001) Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerden Bekledikleri ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 27 27 325–334.
IEEE M. Güven ve M. Kutlu, “Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerden Bekledikleri ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 27, sy. 27, ss. 325–334, 2001.
ISNAD Güven, Mehmet - Kutlu, Mustafa. “Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerden Bekledikleri Ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 27/27 (Ağustos 2001), 325-334.
JAMA Güven M, Kutlu M. Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerden Bekledikleri ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;27:325–334.
MLA Güven, Mehmet ve Mustafa Kutlu. “Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerden Bekledikleri Ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 27, sy. 27, 2001, ss. 325-34.
Vancouver Güven M, Kutlu M. Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerden Bekledikleri ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;27(27):325-34.