BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü

Yıl 1998, Cilt: 13 Sayı: 13, 55 - 69, 01.04.1998

Öz

Gerekli koşulların sağlanarak, amaçlara en yüksek düzeyde ulaşılması çabası olan etkililik, çağımızda her alanda yaşanmaktadır. Tüm toplumsal sistemleri etkileyen eğitim sürecinin ve bunun insangücü öğesini oluşturan öğretmen ve yöneticinin etkililiğinin anlamlı ve önemli olması gerekir. Bu kısa teorik çalışmada, geleceğe yönelik kestirimlerden ve çağımızda etkililiğe katkı sağlayan toplam kalite yönetiminin temel yaklaşımlarından hareket edilerek, etkili öğretmen ve etkili eğitim yöneticisinin önemi ve nitelikleri işlenmiştir. Özgür eğitim anlayışının katkılarına işaret edilerek, etkililiğin öğretim ortamına bazı yansımaları da ortaya konulmuştur. Makalenin sonunda, öğretmen ve yöneticinin etkililiğinin Türk Eğitim Sistemi uygulamalarına getirecekleri açısından değerlendirmeler yapılmıştır.

Öğretmen ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü

Yıl 1998, Cilt: 13 Sayı: 13, 55 - 69, 01.04.1998

Öz

Gerekli koşulların sağlanarak, amaçlara en yüksek düzeyde ulaşılması çabası olan etkililik, çağımızda her alanda yaşanmaktadır. Tüm toplumsal sistemleri etkileyen eğitim sürecinin ve bunun insangücü öğesini oluşturan öğretmen ve yöneticinin etkililiğinin anlamlı ve önemli olması gerekir. Bu kısa teorik çalışmada, geleceğe yönelik kestirimlerden ve çağımızda etkililiğe katkı sağlayan toplam kalite yönetiminin temel yaklaşımlarından hareket edilerek, etkili öğretmen ve etkili eğitim yöneticisinin önemi ve nitelikleri işlenmiştir. Özgür eğitim anlayışının katkılarına işaret edilerek, etkililiğin öğretim ortamına bazı yansımaları da ortaya konulmuştur. Makalenin sonunda, öğretmen ve yöneticinin etkililiğinin Türk Eğitim Sistemi uygulamalarına getirecekleri açısından değerlendirmeler yapılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Niyazi Can Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 1998
Yayımlandığı Sayı Yıl 1998 Cilt: 13 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Can, N. (1998). Öğretmen ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 13(13), 55-69.
AMA Can N. Öğretmen ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Nisan 1998;13(13):55-69.
Chicago Can, Niyazi. “Öğretmen Ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 13, sy. 13 (Nisan 1998): 55-69.
EndNote Can N (01 Nisan 1998) Öğretmen ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 13 13 55–69.
IEEE N. Can, “Öğretmen ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 13, sy. 13, ss. 55–69, 1998.
ISNAD Can, Niyazi. “Öğretmen Ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 13/13 (Nisan 1998), 55-69.
JAMA Can N. Öğretmen ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1998;13:55–69.
MLA Can, Niyazi. “Öğretmen Ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 13, sy. 13, 1998, ss. 55-69.
Vancouver Can N. Öğretmen ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1998;13(13):55-69.