BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of individual and Cooperative Concept Mapping On Achievement and Motivation in Terms of Achievement Level

Yıl 2004, Cilt: 40 Sayı: 40, 484 - 503, 01.01.2004

Öz

The purpose of this study is to investigate the effects of cooperative and individual concept mapping on science achievement and achievement motivation vary in terms of achievement level. The research was done on 40 participants in the 5th grade and pretest-post test control group desing was employed. The research has discerned that there is no difference between cooperative concept mapping and individual concept mapping on high achiever students science achievement and achievement motivation. However, the research has discerned that cooperative concept mapping has more positive effects on low achievers science achievement and achievement motivation than individual concept mapping .

İşbirlikli ve Bireysel Kavram Haritalamanın Başarı Düzeyine Göre Fen Başarısı ve Güdü Üzerindeki Etkileri

Yıl 2004, Cilt: 40 Sayı: 40, 484 - 503, 01.01.2004

Öz

Bu çalışmanın amacı işbirlikli kavram haritalamayla bireysel kavram haritalamanın fen başarısı ve başarı güdüsü üzerindeki etkilerinin başarı düzeyine göre değişimini incelemektir. Öntest sontest deneme modelindeki araştırma beşinci sınıfa devam eden 40 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda işbirlikli kavram haritalamayla bireysel kavram haritalama arasında üst başarı düzeyi öğrencilerin fen başarısı ve başarı güdüsü açısından bulunamamıştır. Ancak işbirlikli kavram haritalamanın alt başarı düzeyi öğrencilerin fen başarısı ve başarı güdüsü üzerinde bireysel kavram haritalamaya göre daha olumlu etkileri olduğu belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. Hülya Altınok Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 40 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Altınok, D. . H. (2004). İşbirlikli ve Bireysel Kavram Haritalamanın Başarı Düzeyine Göre Fen Başarısı ve Güdü Üzerindeki Etkileri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 40(40), 484-503.
AMA Altınok DH. İşbirlikli ve Bireysel Kavram Haritalamanın Başarı Düzeyine Göre Fen Başarısı ve Güdü Üzerindeki Etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ocak 2004;40(40):484-503.
Chicago Altınok, Dr. Hülya. “İşbirlikli Ve Bireysel Kavram Haritalamanın Başarı Düzeyine Göre Fen Başarısı Ve Güdü Üzerindeki Etkileri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 40, sy. 40 (Ocak 2004): 484-503.
EndNote Altınok DH (01 Ocak 2004) İşbirlikli ve Bireysel Kavram Haritalamanın Başarı Düzeyine Göre Fen Başarısı ve Güdü Üzerindeki Etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 40 40 484–503.
IEEE D. . H. Altınok, “İşbirlikli ve Bireysel Kavram Haritalamanın Başarı Düzeyine Göre Fen Başarısı ve Güdü Üzerindeki Etkileri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 40, sy. 40, ss. 484–503, 2004.
ISNAD Altınok, Dr. Hülya. “İşbirlikli Ve Bireysel Kavram Haritalamanın Başarı Düzeyine Göre Fen Başarısı Ve Güdü Üzerindeki Etkileri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 40/40 (Ocak 2004), 484-503.
JAMA Altınok DH. İşbirlikli ve Bireysel Kavram Haritalamanın Başarı Düzeyine Göre Fen Başarısı ve Güdü Üzerindeki Etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;40:484–503.
MLA Altınok, Dr. Hülya. “İşbirlikli Ve Bireysel Kavram Haritalamanın Başarı Düzeyine Göre Fen Başarısı Ve Güdü Üzerindeki Etkileri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 40, sy. 40, 2004, ss. 484-03.
Vancouver Altınok DH. İşbirlikli ve Bireysel Kavram Haritalamanın Başarı Düzeyine Göre Fen Başarısı ve Güdü Üzerindeki Etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;40(40):484-503.