BibTex RIS Kaynak Göster

Teachers Perceptions of Discipline Problems and Classroom Discipline

Yıl 2004, Cilt: 39 Sayı: 39, 326 - 337, 01.10.2004

Öz

This study aims to specify the discipline problems which teachers face in their classes and which they use both effectively and ineffectively ?when dealing with those problems. 69 junior high school teachers participated in this study and answered open-ended questions. Content analysis was conducted to analyze the data. Teachers? responses were coded and emerging themes were determined. In these themes, the percentage of each theme in total was determined. In conclusion, teachers reflected noise/talking, discipline problems regarding to course, classmates and school, students? behavioral problems and disinterest as discipline problems. When dealing with such problems the teachers reported both effective and ineffective ways in their personal views

Disiplin Sorunları ve Çözüm Yöntemleri Konusunda Öğretmenlerin Görüşleri

Yıl 2004, Cilt: 39 Sayı: 39, 326 - 337, 01.10.2004

Öz

Bu araştırma, öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları disiplin sorunlarını ve bu sorunlara karşı uyguladıkları etkili/etkisiz çözüm yöntemlerini saptama amacını taşımaktadır. Araştırmada 69 ilköğretim II. kademe öğretmenine açık uçlu sorular yöneltilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Öğretmenlerin belirttikleri tepki biçimleri kodlanmış ve belli temalar oluşturulmuştur. Bu temaların, toplam kodlama içindeki yüzdeleri hesaplanmıştır. Öğretmenler, disiplin sorunları olarak; gürültü/konuşma, derse yönelik disiplin sorunları, öğrencinin kendi davranışsal sorunları, ilgisizlik, okula yönelik disiplin sorunları, arkadaşına yönelik disiplin sorunlarını ifade etmişlerdir. Bu sorunları çözerken etkili ve etkisiz olarak düşündükleri çözüm yöntemlerini belirtmişlerdir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr Bahri Aydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 39 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Aydın, Y. D. D. B. (2004). Disiplin Sorunları ve Çözüm Yöntemleri Konusunda Öğretmenlerin Görüşleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 39(39), 326-337.
AMA Aydın YDDB. Disiplin Sorunları ve Çözüm Yöntemleri Konusunda Öğretmenlerin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ekim 2004;39(39):326-337.
Chicago Aydın, Yrd. Doç. Dr Bahri. “Disiplin Sorunları Ve Çözüm Yöntemleri Konusunda Öğretmenlerin Görüşleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 39, sy. 39 (Ekim 2004): 326-37.
EndNote Aydın YDDB (01 Ekim 2004) Disiplin Sorunları ve Çözüm Yöntemleri Konusunda Öğretmenlerin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 39 39 326–337.
IEEE Y. D. D. B. Aydın, “Disiplin Sorunları ve Çözüm Yöntemleri Konusunda Öğretmenlerin Görüşleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 39, sy. 39, ss. 326–337, 2004.
ISNAD Aydın, Yrd. Doç. Dr Bahri. “Disiplin Sorunları Ve Çözüm Yöntemleri Konusunda Öğretmenlerin Görüşleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 39/39 (Ekim 2004), 326-337.
JAMA Aydın YDDB. Disiplin Sorunları ve Çözüm Yöntemleri Konusunda Öğretmenlerin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;39:326–337.
MLA Aydın, Yrd. Doç. Dr Bahri. “Disiplin Sorunları Ve Çözüm Yöntemleri Konusunda Öğretmenlerin Görüşleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 39, sy. 39, 2004, ss. 326-37.
Vancouver Aydın YDDB. Disiplin Sorunları ve Çözüm Yöntemleri Konusunda Öğretmenlerin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;39(39):326-37.