BibTex RIS Kaynak Göster

Adaptatıon of Disorientation Scale

Yıl 2004, Cilt: 39 Sayı: 39, 420 - 429, 01.10.2004

Öz

In this research, in order to adapt “Non-Linear Text Disorientation Assessment” tool which determines student's disorientation level in hypermedia environments and has developed by Beasley and Waugh (1995), first we got permission and then we do validity and reliability analysis. 301 students from different departments of Gazi Education Faculty are participated in this research. To provide content and understandability, the scale was examined by seven experts and English to Turkish translation convenience of scale by two experts in English. After obtaining the equivalence between original scale and Turkish draft form of scale, the experiment was carried out to the participants. The factor structure of scale was examined with EFA (Exploratory Factor Analysis). The variance of one factor was computed as %42.65. For reliability of the scale, Cronbach Alpha coefficient (.77) and Spearman Brown split-half correlation (.77) were computed. Lower and upper %27 groups' score difference were calculated with t-test (t=25.70, p=.000) Cronbach Alpha for random selection of subjects coefficient was .75 for the first half, and .79 for the second half This research will fulfill the need of a scale which is used to determine students' disorientation level in hypermedia environments which will be designed in Turkey.

Hiper Ortamlarda Kaybolma Ölçeğinin Uyarlama Çalışması

Yıl 2004, Cilt: 39 Sayı: 39, 420 - 429, 01.10.2004

Öz

Bu çalışmada, öğrencilerin hiper ortamlarda kaybolma düzeylerini belirlemek amacıyla kullanılan ve Beasley ve Waugh (1995) tarafından geliştirilen “Hiper Ortamlarda Kaybolma Ölçeğinin” uyarlama çalışması için öncelikle gerekli izinler alınmış ve sonrasında geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Araştırmaya Gazi Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören 301 öğrenci katılmıştır. Ölçeğin kapsam ve anlaşılırlığı için, ölçek 7 alan uzmanına ve yapılan çevirinin uygunluğu için de 2 İngilizce alan uzmanına incelenmek üzere verilmiştir. Ölçeğin özgün formu ve Türkçe taslak formu arasında esdeğerlik sağlandıktan sonra katılımcılar üzerinde uygulama yapılmıştır. Ölçeğin faktör yapısını incelemek için temel bileşenler analizi kullanılmıştır. Faktör analizi sonucunda; bulunan tek faktörün açıkladığı varyans % 42.65 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin güvenirliği için iç tutarlığa bakılmıştır. Bu amaçla Cronbach Alfa (.77) ve Spearman Brown iki yarı test korelasyonu (.77) hesaplanmıştır. Ölçekte yer alan soruların bireyleri ölçülen özellik bakımından ayırt etmedeki yeterliliği, toplam ölçek puanına dayalı olarak oluşturulan alt-üst %27'lik grupların madde ortalama puanları arasındaki farkları analiz eden ilişkisiz t-testi (t=25.70, p=.000) ve düzeltilmiş madde-toplam korelasyonu kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcıların rasgele ikiye ayrılması sonucu hesaplanan Cronbach Alpha katsayısı sırasıyla, .75 ve .79'dir. Çalışmanın, Türkiye'de geliştirilecek olan hiper ortamlarda, öğrencilerin kaybolma düzeylerini belirlemek amacıyla geçerli ve güvenilir bir ölçeğe duyulan ihtiyacı gidereceği düşünülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Öğr. Gör. Şirin Karadeniz Bu kişi benim

Arş. Gör. Ebru Kılıç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 39 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Karadeniz, Ö. G. Ş., & Kılıç, A. G. E. (2004). Hiper Ortamlarda Kaybolma Ölçeğinin Uyarlama Çalışması. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 39(39), 420-429.
AMA Karadeniz ÖGŞ, Kılıç AGE. Hiper Ortamlarda Kaybolma Ölçeğinin Uyarlama Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ekim 2004;39(39):420-429.
Chicago Karadeniz, Öğr. Gör. Şirin, ve Arş. Gör. Ebru Kılıç. “Hiper Ortamlarda Kaybolma Ölçeğinin Uyarlama Çalışması”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 39, sy. 39 (Ekim 2004): 420-29.
EndNote Karadeniz ÖGŞ, Kılıç AGE (01 Ekim 2004) Hiper Ortamlarda Kaybolma Ölçeğinin Uyarlama Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 39 39 420–429.
IEEE Ö. G. Ş. Karadeniz ve A. G. E. Kılıç, “Hiper Ortamlarda Kaybolma Ölçeğinin Uyarlama Çalışması”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 39, sy. 39, ss. 420–429, 2004.
ISNAD Karadeniz, Öğr. Gör. Şirin - Kılıç, Arş. Gör. Ebru. “Hiper Ortamlarda Kaybolma Ölçeğinin Uyarlama Çalışması”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 39/39 (Ekim 2004), 420-429.
JAMA Karadeniz ÖGŞ, Kılıç AGE. Hiper Ortamlarda Kaybolma Ölçeğinin Uyarlama Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;39:420–429.
MLA Karadeniz, Öğr. Gör. Şirin ve Arş. Gör. Ebru Kılıç. “Hiper Ortamlarda Kaybolma Ölçeğinin Uyarlama Çalışması”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 39, sy. 39, 2004, ss. 420-9.
Vancouver Karadeniz ÖGŞ, Kılıç AGE. Hiper Ortamlarda Kaybolma Ölçeğinin Uyarlama Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;39(39):420-9.