This study examines the relationships between students' learning and study strategies and their epistemological beliefs. Participants were 338 university students (217 girls and 121 boys). Subjects' mean age was 20. To obtain related data, “The Learning and Study Strategies Inventory” and “The Epistemological Beliefs Scale” were administered. According to the results of standard multiple linear regression analysis, “The Belief of Learning Depends on Effort” factor was found to be the statistically significant predictor of attitude, motivation, concentration, information processing, selecting main ideas, study aids, self testing and test strategies; “The Belief of Learning Depends on Ability” factor was found to be the statistically significant predictor of attitude, motivation, time management, anxiety, concentration, selecting main ideas and test strategies; “The Belief of There is Only One Unchanging Truth” factor was found to be the statistically significant predictor of motivation, anxiety, study aids, self testing and test strategies.
Bu araştırma, öğrencilerin öğrenme ve ders çalışma stratejileri ile epistemolojik inançları arasındaki ilişkileri incelemektedir. Araştırma, 217'si kız (%64.2), 121'i erkek (%35.8) toplam 338 üniversite öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Grubun yaş ortalaması 20'dir. Araştırmada gereksinim duyulan verileri toplamak üzere öğrencilere “Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri Envanteri” ile “Epistemolojik İnanç Ölçeği” uygulanmıştır. Gerçekleştirilen standart çoklu doğrusal regresyon analizi sonuçları epistemolojik inançlardan “Öğrenmenin Çabaya Bağlı Olduğuna İnanç” faktörünün öğrenme ve ders çalışma stratejileri içinden tutum, güdülenme, konsantrasyon, bilgi işleme, ana düşünceleri seçme, çalışma yardımcıları, kendi kendini test etme ve test stratejilerinin; “Öğrenmenin Yeteneğe Bağlı Olduğuna İnanç” faktörünün tutum, güdülenme, zaman kullanımı, kaygı, konsantrasyon, ana düşünceleri seçme ve test stratejilerinin; “Tek Bir Doğrunun Var Olduğuna İnanç” faktörünün ise güdülenme, kaygı, çalışma yardımcıları, kendi kendini test etme ve test stratejilerinin istatistiksel açıdan anlamlı birer yordayıcısı olduğunu göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 38 Sayı: 38 |