BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationships Between University Students; Learning and Study Strategies and Their Epistemological Beliefs

Yıl 2004, Cilt: 38 Sayı: 38, 230 - 249, 01.09.2004

Öz

This study examines the relationships between students' learning and study strategies and their epistemological beliefs. Participants were 338 university students (217 girls and 121 boys). Subjects' mean age was 20. To obtain related data, “The Learning and Study Strategies Inventory” and “The Epistemological Beliefs Scale” were administered. According to the results of standard multiple linear regression analysis, “The Belief of Learning Depends on Effort” factor was found to be the statistically significant predictor of attitude, motivation, concentration, information processing, selecting main ideas, study aids, self testing and test strategies; “The Belief of Learning Depends on Ability” factor was found to be the statistically significant predictor of attitude, motivation, time management, anxiety, concentration, selecting main ideas and test strategies; “The Belief of There is Only One Unchanging Truth” factor was found to be the statistically significant predictor of motivation, anxiety, study aids, self testing and test strategies.

Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme ve Ders Çalişma Stratejileri İle Epistemolojik İnançlari Arasindaki İlişki

Yıl 2004, Cilt: 38 Sayı: 38, 230 - 249, 01.09.2004

Öz

Bu araştırma, öğrencilerin öğrenme ve ders çalışma stratejileri ile epistemolojik inançları arasındaki ilişkileri incelemektedir. Araştırma, 217'si kız (%64.2), 121'i erkek (%35.8) toplam 338 üniversite öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Grubun yaş ortalaması 20'dir. Araştırmada gereksinim duyulan verileri toplamak üzere öğrencilere “Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri Envanteri” ile “Epistemolojik İnanç Ölçeği” uygulanmıştır. Gerçekleştirilen standart çoklu doğrusal regresyon analizi sonuçları epistemolojik inançlardan “Öğrenmenin Çabaya Bağlı Olduğuna İnanç” faktörünün öğrenme ve ders çalışma stratejileri içinden tutum, güdülenme, konsantrasyon, bilgi işleme, ana düşünceleri seçme, çalışma yardımcıları, kendi kendini test etme ve test stratejilerinin; “Öğrenmenin Yeteneğe Bağlı Olduğuna İnanç” faktörünün tutum, güdülenme, zaman kullanımı, kaygı, konsantrasyon, ana düşünceleri seçme ve test stratejilerinin; “Tek Bir Doğrunun Var Olduğuna İnanç” faktörünün ise güdülenme, kaygı, çalışma yardımcıları, kendi kendini test etme ve test stratejilerinin istatistiksel açıdan anlamlı birer yordayıcısı olduğunu göstermiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Deniz Deryakulu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 38 Sayı: 38

Kaynak Göster

APA Deryakulu, Y. D. D. D. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme ve Ders Çalişma Stratejileri İle Epistemolojik İnançlari Arasindaki İlişki. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 38(38), 230-249.
AMA Deryakulu YDDD. Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme ve Ders Çalişma Stratejileri İle Epistemolojik İnançlari Arasindaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Eylül 2004;38(38):230-249.
Chicago Deryakulu, Yrd. Doç. Dr. Deniz. “Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme Ve Ders Çalişma Stratejileri İle Epistemolojik İnançlari Arasindaki İlişki”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 38, sy. 38 (Eylül 2004): 230-49.
EndNote Deryakulu YDDD (01 Eylül 2004) Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme ve Ders Çalişma Stratejileri İle Epistemolojik İnançlari Arasindaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 38 38 230–249.
IEEE Y. D. D. D. Deryakulu, “Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme ve Ders Çalişma Stratejileri İle Epistemolojik İnançlari Arasindaki İlişki”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 38, sy. 38, ss. 230–249, 2004.
ISNAD Deryakulu, Yrd. Doç. Dr. Deniz. “Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme Ve Ders Çalişma Stratejileri İle Epistemolojik İnançlari Arasindaki İlişki”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 38/38 (Eylül 2004), 230-249.
JAMA Deryakulu YDDD. Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme ve Ders Çalişma Stratejileri İle Epistemolojik İnançlari Arasindaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;38:230–249.
MLA Deryakulu, Yrd. Doç. Dr. Deniz. “Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme Ve Ders Çalişma Stratejileri İle Epistemolojik İnançlari Arasindaki İlişki”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 38, sy. 38, 2004, ss. 230-49.
Vancouver Deryakulu YDDD. Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme ve Ders Çalişma Stratejileri İle Epistemolojik İnançlari Arasindaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;38(38):230-49.