The main purpose of this study was to investigate the professional challenges of the first-year classroom teachers. The participants for the study included 247 classroom teachers who started teaching in the cities of Ağrı, Diyarbakır, Konya, Muş ve Şanlıurfa during the 2002-2003 school year. Data was gathered through the administration of a survey composed of 34 questions to the study participants. According to the results, a great proportion of beginning classroom teachers encounter challenges regarding their adaptation to the teaching profession and their successfully fulfillment of the teaching roles and duties.
Bu araştırmanın temel amacı, göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları güçlükleri incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2002-2003 öğretim yılında Ağrı, Diyarbakır, Konya, Muş ve Şanlıurfa illerinde göreve yeni başlayan toplam 247 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, 34 sorudan oluşan bir anketin öğretmenlere uygulanmasıyla elde edilmiştir. Anket yoluyla toplanan verilerin betimsel analizinde SPSS İstatistik Programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin büyük bir çoğunluğu, öğretmenlik mesleğine uyum sağlamada ve bu mesleği başarılı bir şekilde icra etmede çeşitli zorluklarla karşılaşmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 38 Sayı: 38 |