BibTex RIS Kaynak Göster

Mathematics Learning Styles of Students in Faculty of Education

Yıl 2004, Cilt: 37 Sayı: 37, 26 - 45, 01.08.2004

Öz

Studies indicated that the learning styles and meta-cognition strategies play an important role in learning process. If people's learning styles are known, one then easily construct that how people learn and apply the planned teaching method. Thus, it is crucial to determine the ways of learning styles in learning mathematics for students. The aim of this study was to determine the ways of learning styles in learning mathematics for students in education faculty. Data was collected by a questionnaire from randomly selected 379 students in education faculty. The results of the study indicated that there were differences in learning styles by departments and the most used learning styles for students. Finally suggestions were included for learning and teaching mathematics in teacher education.

Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Matematik Öğrenme

Yıl 2004, Cilt: 37 Sayı: 37, 26 - 45, 01.08.2004

Öz

Öğrenme biçimleri (stilleri) ve stratejileri, öğrenmede önemli bir değişken olarak kabul edilmektedir. Eğer bireylerin öğrenme biçimlerinin ne olduğu belirlenirse, onların nasıl öğrenebileceği ve nasıl bir öğretim tasarımı uygulanabileceği de daha kolay kestirilebilir. Bu anlamda öğrencilerin matematik öğrenmede kullandıkları yolların belirlenmesi, önem taşımaktadır. Bu amaçla çalışmada Eğitim Fakültesine devam eden öğretmen adayı öğrencilerin matematik öğrenmede kullandıkları öğrenme biçimleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Seçilen bir eğitim fakültesine devam eden 3-4. sınıf öğrencilerinin tamamına anket uygulanmış, uygulama sonunda geri dönen 379 anket değerlendirilmiştir. Öğrencilerin en çok kullandıkları öğrenme biçimleri ve bu öğrenme biçimlerinin öğrencilerin okudukları bölümlere göre farklılaşma durumuna ilişkin ulaşılan bulgular çerçevesinde matematik eğitimine ve öğretmen yetiştirmeye yönelik birtakım öneriler getirilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. M. Bahaddin Acat Bu kişi benim

Doç. Dr. M. Naci Özer Bu kişi benim

Yrd. Doç. Dr. Kürşat Yenilmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 37 Sayı: 37

Kaynak Göster

APA Acat, Y. D. D. M. B., Özer, D. D. M. N., & Yenilmez, Y. D. D. K. (2004). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Matematik Öğrenme. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 37(37), 26-45.
AMA Acat YDDMB, Özer DDMN, Yenilmez YDDK. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Matematik Öğrenme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ağustos 2004;37(37):26-45.
Chicago Acat, Yrd. Doç. Dr. M. Bahaddin, Doç. Dr. M. Naci Özer, ve Yrd. Doç. Dr. Kürşat Yenilmez. “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Matematik Öğrenme”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 37, sy. 37 (Ağustos 2004): 26-45.
EndNote Acat YDDMB, Özer DDMN, Yenilmez YDDK (01 Ağustos 2004) Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Matematik Öğrenme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 37 37 26–45.
IEEE Y. D. D. M. B. Acat, D. D. M. N. Özer, ve Y. D. D. K. Yenilmez, “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Matematik Öğrenme”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 37, sy. 37, ss. 26–45, 2004.
ISNAD Acat, Yrd. Doç. Dr. M. Bahaddin vd. “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Matematik Öğrenme”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 37/37 (Ağustos 2004), 26-45.
JAMA Acat YDDMB, Özer DDMN, Yenilmez YDDK. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Matematik Öğrenme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;37:26–45.
MLA Acat, Yrd. Doç. Dr. M. Bahaddin vd. “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Matematik Öğrenme”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 37, sy. 37, 2004, ss. 26-45.
Vancouver Acat YDDMB, Özer DDMN, Yenilmez YDDK. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Matematik Öğrenme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;37(37):26-45.