Students' social and emotional development in the formal education system is a field that hasn't been much studied. It is thought that most of the problems that occur among students and between students and adults are determined by lack of efficacy about social and emotional development. It is, therefore, needed to work systematically about this scope. This article aims to develop a framework in order to improve students' social and emotional learning based on reviewing literature. The framework that is developed in this study intends to include students, students in special needs, and adults (teachers, school principals and parents). It is accepted that using different educational programs focusing on students, special needs students, and adult, students' social and emotional learning will develop faster.
Örgün öğretimde, öğrencilerin sosyal ve duygusal gelişimleri üzerinde yeteri kadar çalışılmamaktadır. Okullarda öğrencilerin kendi aralarında ve yetişkinlerle yaşadıkları çoğu kişiler arası sorunların kaynağını bu alandaki yetersizliklerin neden olduğu düşünülmektedir. Bu nedenle bu alanla ilgili olarak sistemli bir çalışmanın varlığına gereksinim vardır. Makalede öğrencilerin sosyal ve duygusal öğrenmelerini geliştirmek için, alan yazın taramasına bağlı bir yapı oluşturulmaya çalışılmaktadır. Çalışmada, hedef kitlesi öğrenciler, özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve yetişkinler (öğretmen, yönetici ve aileler) olan bir yapının geliştirilmesine çalışılmıştır. Bu üç gruba özel, eğitim programları yoluyla öğrencilerin sosyal ve duygusal öğrenmelerinin daha çok gelişeceği düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 37 Sayı: 37 |