In this study, as a method of research, action research is described for helping practitionars of education (teachers, administrators and other school workers) to better understand what they are doing, to be effective in realizing desired changes and improvements in education and teaching, and to solve practical problems that they face by using systematic ways. After identifing evoluation, steps, data gathering techniques and benefits of action research, its implication to the Turkish Educational System is discussed.
Bu çalışmada eğitimin uygulayıcıları olan öğretmen, yönetici ve diğer okul çalışanlarının yaptıkları işi daha iyi anlamalarına, eğitim ve öğretimde arzu edilen iyileşme ve değişmeyi gerçekleştirmeye etki etmelerine, uygulamada karşılaştıkları sorunları sistemli yollar kullanarak çözmelerine yardımcı olabilecek bir yöntem olan “eylem araştırması” tanıtılmıştır. Bir araştırma yöntemi olarak eylem araştırmasının gelişimi, aşamaları, veri toplama teknikleri ve yararları açıklandıktan sonra bu yöntemin Türk Eğitim Sisteminde uygulanabilirliği tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 36 Sayı: 36 |