BibTex RIS Kaynak Göster

Management of Change in Education:a Conceptual Analysis

Yıl 2003, Cilt: 36 Sayı: 36, 536 - 557, 01.07.2003

Öz

Change is a concept which maintains its importance and actuality both in the past and today for all types of organizations. In this context, the organization should keep pace with this change in order to adapt the ever changing environmental conditions. This is even more important for educational organizations since they are responsible for both adapting the changes taking place in the environment and make the society and social institutions ready for the new changes. That is why the existence of the educational institutes and their achievement of their targets are dependent upon carrying out these changes in a coordinated manner. This study is concerned with the explanation of the change and change management concepts as regards to their significance to educational organizations and making relevant deductions.

Eğitimde Değişimin Yönetimi: Kavramsal Bir Çözümleme

Yıl 2003, Cilt: 36 Sayı: 36, 536 - 557, 01.07.2003

Öz

Değişme, tüm örgütler için önemini ve güncelliğini dün olduğu gibi bugün de koruyan bir olgudur. Bu bağlamda örgütler, çevre koşullarının sürekli değişmesi karşısında bu koşullara uyum sağlamak yani değişmek zorundadırlar. Bu durum, eğitim örgütleri açısından daha da önemlidir. Çünkü onlar, bir yandan çevrede meydana gelen değişmelere uyum sağlamakla, diğer yandan da toplumu ve toplumsal kurumları değişmelere hazır hale getirmekle yükümlüdürler. Bu nedenle, tüm örgütlerin olduğu gibi, eğitim örgütlerinin de varlığını sürdürebilmesi ve amaçlarına ulaşabilmesi, değişimi planlı bir şekilde gerçekleştirebilmesiyle söz konusudur. Bu çalışmada, değişim ve değişim yönetimi kavramları açıklanarak eğitim örgütleri açısından taşıdığı önem tartışılmış ve bazı çıkarsamalara ulaşılmaya çalışılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç. Dr. Temel Çalık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 36 Sayı: 36

Kaynak Göster

APA Çalık, D. D. T. (2003). Eğitimde Değişimin Yönetimi: Kavramsal Bir Çözümleme. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 36(36), 536-557.
AMA Çalık DDT. Eğitimde Değişimin Yönetimi: Kavramsal Bir Çözümleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Temmuz 2003;36(36):536-557.
Chicago Çalık, Doç. Dr. Temel. “Eğitimde Değişimin Yönetimi: Kavramsal Bir Çözümleme”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 36, sy. 36 (Temmuz 2003): 536-57.
EndNote Çalık DDT (01 Temmuz 2003) Eğitimde Değişimin Yönetimi: Kavramsal Bir Çözümleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 36 36 536–557.
IEEE D. D. T. Çalık, “Eğitimde Değişimin Yönetimi: Kavramsal Bir Çözümleme”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 36, sy. 36, ss. 536–557, 2003.
ISNAD Çalık, Doç. Dr. Temel. “Eğitimde Değişimin Yönetimi: Kavramsal Bir Çözümleme”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 36/36 (Temmuz 2003), 536-557.
JAMA Çalık DDT. Eğitimde Değişimin Yönetimi: Kavramsal Bir Çözümleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;36:536–557.
MLA Çalık, Doç. Dr. Temel. “Eğitimde Değişimin Yönetimi: Kavramsal Bir Çözümleme”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 36, sy. 36, 2003, ss. 536-57.
Vancouver Çalık DDT. Eğitimde Değişimin Yönetimi: Kavramsal Bir Çözümleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;36(36):536-57.