Loading [a11y]/accessibility-menu.js
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of the Vocatıonal Group Guıdance on The Congruence of the Self and the Occupatıonal Self Concepts

Yıl 2003, Cilt: 35 Sayı: 35, 336 - 359, 01.06.2003

Öz

The purpose of this study was to examine the effects of the occupation choice reasons and the vocational group guidance on the congruence of the self and the occupation concepts based on Super's (1957; 1963a) self-concept theory. The research group consists of 52 first grade college students (28 male and 24 female) attending the psychological counseling and guidance program. The research designed in pre-posttest experimental design without control group. Two experiment groups were composed from the research group, based on the reason of choice career. The experiment groups attended vocational group guidance designed for increasing the congruence of self and occupation concept. Two parallel forms of adjective lists developed for this research were used to gather data. Data were analyzed by using Kappa coefficients. Findings indicated that (a) the reasons of choosing career effected the congruence of the self and the occupation concepts and (b) the degree of the congruence of the self and the occupation concepts increased significantly after the occupational group guidance.

Mesleki Grup Rehberliğinin Benlik ve Meslek Kavramlarının Bağdaşımına Etkisi

Yıl 2003, Cilt: 35 Sayı: 35, 336 - 359, 01.06.2003

Öz

Bu araştırmanın amacı Super (1957; 1963a)'ın Benlik Kavramı Kuramını temel alarak benlik ve meslek kavramlarının bağdaşımına meslek seçme sebeplerinin ve mesleki grup rehberliğinin etkilerini incelemektir. Araştırma grubunu psikolojik danışma ve rehberlik programına devam eden 52 (28 erkek ve 24 kız) I. sınıf üniversite öğrencileri oluşturmuştur. Araştırma kontrolsüz öntest-sontest modelli deneysel yöntemle çalışılmıştır. Araştırma grubundan meslek seçme sebeplerine dayanılarak iki deney grubu oluşturulmuştur. Deney grupları benlik ve meslek kavramının bağdaşımını artırmayı amaçlayan mesleki grup rehberliğine katılmışlardır. Verilerin toplanmasında bu araştırma için geliştirilen Sıfat listesinin iki paralel şekli kullanılmıştır. Veriler Kappa istatistik tekniğiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları; (a) öğrencilerin meslek seçme sebeplerinin benlik ve meslek kavramlarının bağdaşımını etkilediğini, (b) mesleki grup rehberliğinden sonra deney gruplarının benlik ve meslek kavramları arasındaki bağdaşım derecesinin anlamlı düzeyde arttığını göstermiştir. Bu bulgular, ileriye yönelik araştırma ve uygulamalar bağlamında tartışılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Feride Bacanlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 35 Sayı: 35

Kaynak Göster

APA Bacanlı, Y. D. D. F. (2003). Mesleki Grup Rehberliğinin Benlik ve Meslek Kavramlarının Bağdaşımına Etkisi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 35(35), 336-359.
AMA Bacanlı YDDF. Mesleki Grup Rehberliğinin Benlik ve Meslek Kavramlarının Bağdaşımına Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Haziran 2003;35(35):336-359.
Chicago Bacanlı, Yrd. Doç. Dr. Feride. “Mesleki Grup Rehberliğinin Benlik Ve Meslek Kavramlarının Bağdaşımına Etkisi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 35, sy. 35 (Haziran 2003): 336-59.
EndNote Bacanlı YDDF (01 Haziran 2003) Mesleki Grup Rehberliğinin Benlik ve Meslek Kavramlarının Bağdaşımına Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 35 35 336–359.
IEEE Y. D. D. F. Bacanlı, “Mesleki Grup Rehberliğinin Benlik ve Meslek Kavramlarının Bağdaşımına Etkisi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 35, sy. 35, ss. 336–359, 2003.
ISNAD Bacanlı, Yrd. Doç. Dr. Feride. “Mesleki Grup Rehberliğinin Benlik Ve Meslek Kavramlarının Bağdaşımına Etkisi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 35/35 (Haziran 2003), 336-359.
JAMA Bacanlı YDDF. Mesleki Grup Rehberliğinin Benlik ve Meslek Kavramlarının Bağdaşımına Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;35:336–359.
MLA Bacanlı, Yrd. Doç. Dr. Feride. “Mesleki Grup Rehberliğinin Benlik Ve Meslek Kavramlarının Bağdaşımına Etkisi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 35, sy. 35, 2003, ss. 336-59.
Vancouver Bacanlı YDDF. Mesleki Grup Rehberliğinin Benlik ve Meslek Kavramlarının Bağdaşımına Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;35(35):336-59.