BibTex RIS Kaynak Göster

The Principal’s Role in Training Teachers on the Job

Yıl 2003, Cilt: 35 Sayı: 35, 448 - 465, 01.06.2003

Öz

The purpose of this study was to investigate the perception of teachers and school administrators about the application frequence of on-the-job training of teachers in elementary schools which is fulfilled by administrators' roles. The study sample was consisted of 98 school principals and 520 teachers, who are selected from public elementary schools within the sub-provincial centers of Kahramanmaraş province. A questionnaire developed by the researcher was used as a data collection tool. According to findings of the research, school administrators reported that they should display they actually display the roles related to on-the-job training of teachers at a higher degree than teachers expected, and they actually display those behaviors at a higher degree than teachers perceived. Some recommendations are provided for the efficiency and institutionalization of on-the-job training activities in schools.

Öğretmenlerin İş Başında Yetiştirilmesinde Okul Yöneticisinin Rolü

Yıl 2003, Cilt: 35 Sayı: 35, 448 - 465, 01.06.2003

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim oklularında görev yapan öğretmenlerin iş başında yetiştirilmeleriyle ilgili rollerin yöneticiler tarafından uygulamada hangi sıklıkla gösterildiğine ilişkin yönetici ve öğretmenlerin algılarını belirlemektir. Araştırmanın örneklemi, Kahramanmaraş ilinin ilçe merkezlerinde bulunan resmi ilköğretim okullarında görev yapan okul müdürü ve öğretmenler arasından seçilen 98 yönetici ve 520 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; yöneticiler öğretmenlerin işbaşında yetiştirilmeleriyle ilgili rolleri öğretmenlerin beklediklerinden daha fazla göstermeleri gerektiğini ve uygulamada öğretmenlerin algıladıklarından daha fazla gösterdiklerini belirtmişlerdir. Bu bulgular ışığında, okullarda iş başında yetiştirme etkinliklerinin verimini artırmak ve kurumsallaşmasını saylayabilmek için önerilerde bulunulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İzzet Özdemir Bu kişi benim

İlköğretim Müfettişi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 35 Sayı: 35

Kaynak Göster

APA Özdemir, İ., & Müfettişi, İ. (2003). Öğretmenlerin İş Başında Yetiştirilmesinde Okul Yöneticisinin Rolü. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 35(35), 448-465.
AMA Özdemir İ, Müfettişi İ. Öğretmenlerin İş Başında Yetiştirilmesinde Okul Yöneticisinin Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Haziran 2003;35(35):448-465.
Chicago Özdemir, İzzet, ve İlköğretim Müfettişi. “Öğretmenlerin İş Başında Yetiştirilmesinde Okul Yöneticisinin Rolü”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 35, sy. 35 (Haziran 2003): 448-65.
EndNote Özdemir İ, Müfettişi İ (01 Haziran 2003) Öğretmenlerin İş Başında Yetiştirilmesinde Okul Yöneticisinin Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 35 35 448–465.
IEEE İ. Özdemir ve İ. Müfettişi, “Öğretmenlerin İş Başında Yetiştirilmesinde Okul Yöneticisinin Rolü”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 35, sy. 35, ss. 448–465, 2003.
ISNAD Özdemir, İzzet - Müfettişi, İlköğretim. “Öğretmenlerin İş Başında Yetiştirilmesinde Okul Yöneticisinin Rolü”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 35/35 (Haziran 2003), 448-465.
JAMA Özdemir İ, Müfettişi İ. Öğretmenlerin İş Başında Yetiştirilmesinde Okul Yöneticisinin Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;35:448–465.
MLA Özdemir, İzzet ve İlköğretim Müfettişi. “Öğretmenlerin İş Başında Yetiştirilmesinde Okul Yöneticisinin Rolü”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 35, sy. 35, 2003, ss. 448-65.
Vancouver Özdemir İ, Müfettişi İ. Öğretmenlerin İş Başında Yetiştirilmesinde Okul Yöneticisinin Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;35(35):448-65.