BibTex RIS Kaynak Göster

Bullying Among Students

Yıl 2003, Cilt: 34 Sayı: 34, 236 - 253, 01.05.2003

Öz

The purpose of this study was to investigate the perceptions of the educators about bullying in schools. A self-administered questionnaire developed by the researchers was conducted to educators. During the data analysis the percentages and the frequencies of the perceptions of the respondents were used. Among the research findings, pushing, name-calling, sarcasm, breaking and tearing things and sexual assaulting were found to be the most common types of bullying in schools. It was also found that the bullying was generally taken place in school garden. In addition, educators tried to prevent bullying problems by their individual efforts. School management used mostly verbal warning towards bullies. Boys were more involved bullying than the others. The reason behind this was, bullies just do not know how to solve their personal problems.

Öğrenciler Arası Zorbalık

Yıl 2003, Cilt: 34 Sayı: 34, 236 - 253, 01.05.2003

Öz

Araştırmanın amacı, eğitimcilerin okul zorbalığına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu doğrultuda, araştırmacılar tarafından geliştirilen veri toplama aracı eğitimcilere uygulanmıştır. Eğitimcilerin görüşleri frekans ve yüzde kullanılarak değerlendirilmiştir. Eğitimciler bedensel zorbalık kategorisi içinde itme davranışının, sözel zorbalık kategorisi içinde ad takma ve alay etme davranışlarının, duygusal zorbalık kategorisi içinde eşyalara zarar verme davranışının ve cinsel zorbalık kategorisi içinde cinsellik içeren sözler söyleme davranışının okullarda çok sık uygulandığını belirtmişlerdir. Ayrıca, zorbalık olaylarının genellikle okul bahçesinde gerçekleştiğini, bu olayları çoğunlukla bireysel çabaları ile önlemeye çalıştıklarını, okul yönetiminin zorba öğrencilere karşı daha çok sözlü uyarıda bulunduğunu, genellikle erkek öğrencilerin, sorunlarını nasıl çözeceklerini bilemedikleri için zorbalığa başvurduklarını ifade etmişlerdir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Yasemin Karaman Kepenekçi Bu kişi benim

Dr. Şakir Çınkır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 34 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Kepenekçi, Y. D. D. Y. K., & Çınkır, D. Ş. (2003). Öğrenciler Arası Zorbalık. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 34(34), 236-253.
AMA Kepenekçi YDDYK, Çınkır DŞ. Öğrenciler Arası Zorbalık. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Mayıs 2003;34(34):236-253.
Chicago Kepenekçi, Yrd. Doç. Dr. Yasemin Karaman, ve Dr. Şakir Çınkır. “Öğrenciler Arası Zorbalık”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 34, sy. 34 (Mayıs 2003): 236-53.
EndNote Kepenekçi YDDYK, Çınkır DŞ (01 Mayıs 2003) Öğrenciler Arası Zorbalık. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 34 34 236–253.
IEEE Y. D. D. Y. K. Kepenekçi ve D. Ş. Çınkır, “Öğrenciler Arası Zorbalık”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 34, sy. 34, ss. 236–253, 2003.
ISNAD Kepenekçi, Yrd. Doç. Dr. Yasemin Karaman - Çınkır, Dr. Şakir. “Öğrenciler Arası Zorbalık”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 34/34 (Mayıs 2003), 236-253.
JAMA Kepenekçi YDDYK, Çınkır DŞ. Öğrenciler Arası Zorbalık. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;34:236–253.
MLA Kepenekçi, Yrd. Doç. Dr. Yasemin Karaman ve Dr. Şakir Çınkır. “Öğrenciler Arası Zorbalık”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 34, sy. 34, 2003, ss. 236-53.
Vancouver Kepenekçi YDDYK, Çınkır DŞ. Öğrenciler Arası Zorbalık. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;34(34):236-53.