The purpose of this study was to investigate the perceptions of the educators about bullying in schools. A self-administered questionnaire developed by the researchers was conducted to educators. During the data analysis the percentages and the frequencies of the perceptions of the respondents were used. Among the research findings, pushing, name-calling, sarcasm, breaking and tearing things and sexual assaulting were found to be the most common types of bullying in schools. It was also found that the bullying was generally taken place in school garden. In addition, educators tried to prevent bullying problems by their individual efforts. School management used mostly verbal warning towards bullies. Boys were more involved bullying than the others. The reason behind this was, bullies just do not know how to solve their personal problems.
Araştırmanın amacı, eğitimcilerin okul zorbalığına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu doğrultuda, araştırmacılar tarafından geliştirilen veri toplama aracı eğitimcilere uygulanmıştır. Eğitimcilerin görüşleri frekans ve yüzde kullanılarak değerlendirilmiştir. Eğitimciler bedensel zorbalık kategorisi içinde itme davranışının, sözel zorbalık kategorisi içinde ad takma ve alay etme davranışlarının, duygusal zorbalık kategorisi içinde eşyalara zarar verme davranışının ve cinsel zorbalık kategorisi içinde cinsellik içeren sözler söyleme davranışının okullarda çok sık uygulandığını belirtmişlerdir. Ayrıca, zorbalık olaylarının genellikle okul bahçesinde gerçekleştiğini, bu olayları çoğunlukla bireysel çabaları ile önlemeye çalıştıklarını, okul yönetiminin zorba öğrencilere karşı daha çok sözlü uyarıda bulunduğunu, genellikle erkek öğrencilerin, sorunlarını nasıl çözeceklerini bilemedikleri için zorbalığa başvurduklarını ifade etmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 34 Sayı: 34 |