This article attempts to synthesize opinions, results of experiments and research about school dress code policies. Synthesis suggests that there are positive as well as negative effects and consequences of mandatory school uniform policy. Pilot projects should be implemented and social and cultural effects should be examined prior to any decision regarding changes in current dress codes and policies.
Bu makalede okullarda kıyafet uygulamalarına ilişkin görüş, uygulama ve araştırma sonuçlarının bir sentezini sunmaktadır. Eldeki verilere göre tek tip kıyafet zorunluluğunun hem olumsuz hem de olumlu etkilerinden söz etmek mümkündür. Herhangi bir kıyafet uygulamasına geçiş için pilot uygulamalara, toplumsal ve kültürel etkilerin analiz edilmesine ihtiyaç vardır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 34 Sayı: 34 |