BibTex RIS Kaynak Göster

New Perspectıves On Educatıonal Organizatıons: Relationshıp Between Theory-Reserach Iı

Yıl 2003, Cilt: 33 Sayı: 33, 26 - 61, 01.04.2003

Öz

Paper begins to build the relations among the concepts of theory, model, metaphor, image, perspective and paradigm, then, the summarization of the traditional- clasical organizational perspective follows it, and then, those metaphors; “school as an ant's nest”, “ school as a nesterd community”, “T. Greenfield's philosophical perspective”, “ critically oriented theories”, “ feminism”, “cyborg organization” etc. are described and discussed. The positive / normative paradigm and the antipositivist/ interpritive paradigm in which these perspectives are included , are described and discussed. As last, the topic of the lenses provided by these perspectives propose how to be inquired organizations is tested.

Eğitim Örgütlerine Yeni Bakış Açıları: Kuram Araştırma İlişkisi II

Yıl 2003, Cilt: 33 Sayı: 33, 26 - 61, 01.04.2003

Öz

Bildiri, kuram, model, metafor, imaj, perspektif ve paradigma gibi kavramların ilişkilendirilmesiyle başlamakta, onu örgüte klasik- geleneksel bakış açılarının özetlenmesi, sonra da “Karıncalar Yuvası”, “Toplum Olarak Okul”, T. Greenfield'in Yaklaşımı, “Kritik Yönelimli Kuramlar”, “Feminizm” ve “Sayborg” gibi yeni bakış açılarının betimlenip tartışılması izlemekte, daha sonra da bakış açılarının altnda toplandığı pozitivist / normcu paradigma ile antipozitivist / yorumcu paradigmanın betimlenip tartışılması, en son olarak da bakış açılarının sağladığı lenslerin örgütlerin nasıl araştırılmasını öngördüğü konusu tartışılmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Prof. Dr. Ali Balcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 33 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Balcı, P. D. A. (2003). Eğitim Örgütlerine Yeni Bakış Açıları: Kuram Araştırma İlişkisi II. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 33(33), 26-61.
AMA Balcı PDA. Eğitim Örgütlerine Yeni Bakış Açıları: Kuram Araştırma İlişkisi II. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Nisan 2003;33(33):26-61.
Chicago Balcı, Prof. Dr. Ali. “Eğitim Örgütlerine Yeni Bakış Açıları: Kuram Araştırma İlişkisi II”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 33, sy. 33 (Nisan 2003): 26-61.
EndNote Balcı PDA (01 Nisan 2003) Eğitim Örgütlerine Yeni Bakış Açıları: Kuram Araştırma İlişkisi II. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 33 33 26–61.
IEEE P. D. A. Balcı, “Eğitim Örgütlerine Yeni Bakış Açıları: Kuram Araştırma İlişkisi II”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 33, sy. 33, ss. 26–61, 2003.
ISNAD Balcı, Prof. Dr. Ali. “Eğitim Örgütlerine Yeni Bakış Açıları: Kuram Araştırma İlişkisi II”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 33/33 (Nisan 2003), 26-61.
JAMA Balcı PDA. Eğitim Örgütlerine Yeni Bakış Açıları: Kuram Araştırma İlişkisi II. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;33:26–61.
MLA Balcı, Prof. Dr. Ali. “Eğitim Örgütlerine Yeni Bakış Açıları: Kuram Araştırma İlişkisi II”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 33, sy. 33, 2003, ss. 26-61.
Vancouver Balcı PDA. Eğitim Örgütlerine Yeni Bakış Açıları: Kuram Araştırma İlişkisi II. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;33(33):26-61.