BibTex RIS Kaynak Göster

Relationship Between School Principal’s Emotional İntelligence and Conflict Resolution Strategies

Yıl 2002, Cilt: 31 Sayı: 31, 344 - 355, 01.02.2002

Öz

The purpose of this study is to examine relationship between school principal's emotional intelligence and conflict resolution strategies. Subjects were 71 elementary school principals in the province of Erzurum. Data were collected via Conflict Resolution Strategies Scale and Emotional Intelligence Scale. Zero order correlation coefficients were computed to examine relationships between conflict resolution strategies and subscales of emotional intelligence. Findings demonstrated that principals scored relatively low on emotional intelligence scale, especially on empathy and emotional management subscales. Significant positive associations were observed between conflict resolution strategies and emotional intelligence subscales.

Okul Müdürlerinin Duygusal Zekâ Düzeyleri ile Çatışmaları Çözümleme Stratejileri Arasındaki İlişki

Yıl 2002, Cilt: 31 Sayı: 31, 344 - 355, 01.02.2002

Öz

Bu araştırmanın amacı ilköğretim okulu müdürlerinin duygusal zekâ düzeyleri ile çatışmaları çözümleme stratejileri arasında ilişkiyi incelemektir. Çalışma grubu Erzurum il merkezinde görev yapan 71 ilköğretim okulu müdüründen oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak çatışmaları Çözümleme Stratejileri Ölçeği ve Duygusal Zeka Ölçeği kullanılmıştır. Duygusal zeka boyutları ile çatışma çözümleme stratejileri arasındaki ilişki sıfır düzenli korelasyon katsayısı kullanılarak incelenmiştir. Araştırma bulguları; okul müdürlerinin duygusal zekâ düzeylerinin beklenenin ve olması gerekenin altında olduğunu,duygusal zekâ alt boyutları yönünden bakıldığında okul yöneticilerinin en yüksek puana özbilinç, en düşük puana sempati boyutunda sahip olduklarını ortaya koymuştur. Duygusal zekâ alt boyutları ile çatışmaları çözümleme stratejileri arasında anlamlı ilişkiler gözlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Kenan Atay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 31 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Atay, Y. D. D. K. (2002). Okul Müdürlerinin Duygusal Zekâ Düzeyleri ile Çatışmaları Çözümleme Stratejileri Arasındaki İlişki. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 31(31), 344-355.
AMA Atay YDDK. Okul Müdürlerinin Duygusal Zekâ Düzeyleri ile Çatışmaları Çözümleme Stratejileri Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Şubat 2002;31(31):344-355.
Chicago Atay, Yrd. Doç. Dr. Kenan. “Okul Müdürlerinin Duygusal Zekâ Düzeyleri Ile Çatışmaları Çözümleme Stratejileri Arasındaki İlişki”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 31, sy. 31 (Şubat 2002): 344-55.
EndNote Atay YDDK (01 Şubat 2002) Okul Müdürlerinin Duygusal Zekâ Düzeyleri ile Çatışmaları Çözümleme Stratejileri Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 31 31 344–355.
IEEE Y. D. D. K. Atay, “Okul Müdürlerinin Duygusal Zekâ Düzeyleri ile Çatışmaları Çözümleme Stratejileri Arasındaki İlişki”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 31, sy. 31, ss. 344–355, 2002.
ISNAD Atay, Yrd. Doç. Dr. Kenan. “Okul Müdürlerinin Duygusal Zekâ Düzeyleri Ile Çatışmaları Çözümleme Stratejileri Arasındaki İlişki”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 31/31 (Şubat 2002), 344-355.
JAMA Atay YDDK. Okul Müdürlerinin Duygusal Zekâ Düzeyleri ile Çatışmaları Çözümleme Stratejileri Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;31:344–355.
MLA Atay, Yrd. Doç. Dr. Kenan. “Okul Müdürlerinin Duygusal Zekâ Düzeyleri Ile Çatışmaları Çözümleme Stratejileri Arasındaki İlişki”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 31, sy. 31, 2002, ss. 344-55.
Vancouver Atay YDDK. Okul Müdürlerinin Duygusal Zekâ Düzeyleri ile Çatışmaları Çözümleme Stratejileri Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;31(31):344-55.