Bu incelemede amaç, ilköğretim okullarının yöneticilerinin karşılaştıkları problemler ve bu problemleri çözerken izledikleri yolları belirlemektir. Araştırmanın evreni, Elazığ ili merkezde bulunan 64 ilköğretim okulu yöneticileridir. Evrenin tamamı örnekleme alınmıştır. Veriler, 45 sorudan oluşan ve uzman görüşleriyle desteklenen bir anket ile toplanarak SPSS istatistik programıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, yöneticiler okulla ilgili maddi sorunları, araç-gereç yetersizliği ve öğrenci ailelerinin ilgisizliğini problem olarak görmüşlerdir. Problemleri çözerken ise, öğretmenler kurulunun aldığı karara uyarım, problemle ilgili tüm bilgiler toplandıktan sonra çözüme geçerim, önemli işleri öncelik sırasına koyarım gibi seçeneklerde yüksek düzeyde katılım vardır.
Bu incelemede amaç, ilköğretim okullarının yöneticilerinin karşılaştıkları problemler ve bu problemleri çözerken izledikleri yolları belirlemektir. Araştırmanın evreni, Elazığ ili merkezde bulunan 64 ilköğretim okulu yöneticileridir. Evrenin tamamı örnekleme alınmıştır. Veriler, 45 sorudan oluşan ve uzman görüşleriyle desteklenen bir anket ile toplanarak SPSS istatistik programıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, yöneticiler okulla ilgili maddi sorunları, araç-gereç yetersizliği ve öğrenci ailelerinin ilgisizliğini problem olarak görmüşlerdir. Problemleri çözerken ise, öğretmenler kurulunun aldığı karara uyarım, problemle ilgili tüm bilgiler toplandıktan sonra çözüme geçerim, önemli işleri öncelik sırasına koyarım gibi seçeneklerde yüksek düzeyde katılım vardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 30 Sayı: 30 |