BibTex RIS Kaynak Göster

Teknolojinin Okul Yönetiminde Etkin Kullanımında Eğitim Yöneticisinin Rolü

Yıl 2002, Cilt: 30 Sayı: 30, 271 - 281, 01.01.2002

Öz

Okulda bilgisayar ve bilgisayar destekli eğitim teknolojilerinin kullanılmasının bireysel ve örgütsel üretkenliği ve etkililiği artırması beklenmektedir. Örgütsel ve bireysel üretkenlik için okul yöneticisi, diğer yeterliliklerinin yanı sıra teknoloji konusunda da belli bilgi ve becerilere gereksinim duymaktadır. Bu çalışmada, bilgisayarların okula girişi ve okul yönetimi sürecinde meydana getirdiği değişiklikler, teknolojinin okulda ve okul yönetiminde kullanımı ve bu teknolojiye liderlik yapması gereken eğitim yöneticisinin bilgi ve beceri temelleri, özellikle de batı ülkelerinde yapılan çalışmalar dikkate alınarak, kavramsal bir çerçeve içinde değerlendirilmeye çalışılmıştır.

Teknolojinin Okul Yönetiminde Etkin Kullanımında Eğitim Yöneticisinin Rolü

Yıl 2002, Cilt: 30 Sayı: 30, 271 - 281, 01.01.2002

Öz

Okulda bilgisayar ve bilgisayar destekli eğitim teknolojilerinin kullanılmasının bireysel ve örgütsel üretkenliği ve etkililiği artırması beklenmektedir. Örgütsel ve bireysel üretkenlik için okul yöneticisi, diğer yeterliliklerinin yanı sıra teknoloji konusunda da belli bilgi ve becerilere gereksinim duymaktadır. Bu çalışmada, bilgisayarların okula girişi ve okul yönetimi sürecinde meydana getirdiği değişiklikler, teknolojinin okulda ve okul yönetiminde kullanımı ve bu teknolojiye liderlik yapması gereken eğitim yöneticisinin bilgi ve beceri temelleri, özellikle de batı ülkelerinde yapılan çalışmalar dikkate alınarak, kavramsal bir çerçeve içinde değerlendirilmeye çalışılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Selahattin Turan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 30 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Turan, Y. D. D. S. (2002). Teknolojinin Okul Yönetiminde Etkin Kullanımında Eğitim Yöneticisinin Rolü. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 30(30), 271-281.
AMA Turan YDDS. Teknolojinin Okul Yönetiminde Etkin Kullanımında Eğitim Yöneticisinin Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ocak 2002;30(30):271-281.
Chicago Turan, Yrd. Doç. Dr. Selahattin. “Teknolojinin Okul Yönetiminde Etkin Kullanımında Eğitim Yöneticisinin Rolü”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30, sy. 30 (Ocak 2002): 271-81.
EndNote Turan YDDS (01 Ocak 2002) Teknolojinin Okul Yönetiminde Etkin Kullanımında Eğitim Yöneticisinin Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30 30 271–281.
IEEE Y. D. D. S. Turan, “Teknolojinin Okul Yönetiminde Etkin Kullanımında Eğitim Yöneticisinin Rolü”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 30, sy. 30, ss. 271–281, 2002.
ISNAD Turan, Yrd. Doç. Dr. Selahattin. “Teknolojinin Okul Yönetiminde Etkin Kullanımında Eğitim Yöneticisinin Rolü”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30/30 (Ocak 2002), 271-281.
JAMA Turan YDDS. Teknolojinin Okul Yönetiminde Etkin Kullanımında Eğitim Yöneticisinin Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;30:271–281.
MLA Turan, Yrd. Doç. Dr. Selahattin. “Teknolojinin Okul Yönetiminde Etkin Kullanımında Eğitim Yöneticisinin Rolü”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 30, sy. 30, 2002, ss. 271-8.
Vancouver Turan YDDS. Teknolojinin Okul Yönetiminde Etkin Kullanımında Eğitim Yöneticisinin Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;30(30):271-8.