Bu araştırmanın amacı, Türk ve ingiliz ilköğretim l. Kademe öğretmenlerinin sınıflarında karşılaştıkları öğrenci istenmeyen davranışlarıyla baş etmede kullandıkları yöntemleri belirlemektir. 51ingiliz ve 73 Türk, toplam 124 öğretmen istenmeyen davranışlarla baş etmede kullandıkları yöntemleri anket üzerinde belirtmişlerdir.Anketi yanıtlayan öğretmenlerden seçilen küçük bir grup (6 ingiliz, 6Türk) öğretmen sistematik bir gözlem formu kullanılarak gözlendikten sonra aynı öğretmenlerle görüşme yapılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, okullardaki tüm öğretmenler tarafından aktif olarak kullanılan bir davranış yönetimi stratejisinin olması ingiliz öğretmenlerin istenmeyen davranışlarla daha sistematik ve tutarlı bir şekilde baş etmelerin! sağlarken; Türkiye`deki öğretmenler daha çok deneyim yoluyla kendi başlarına buldukları yöntemleri kullanma eğiliminde olmaktadır.
Bu araştırmanın amacı, Türk ve ingiliz ilköğretim l. Kademe öğretmenlerinin sınıflarında karşılaştıkları öğrenci istenmeyen davranışlarıyla baş etmede kullandıkları yöntemleri belirlemektir. 51ingiliz ve 73 Türk, toplam 124 öğretmen istenmeyen davranışlarla baş etmede kullandıkları yöntemleri anket üzerinde belirtmişlerdir.Anketi yanıtlayan öğretmenlerden seçilen küçük bir grup (6 ingiliz, 6Türk) öğretmen sistematik bir gözlem formu kullanılarak gözlendikten sonra aynı öğretmenlerle görüşme yapılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, okullardaki tüm öğretmenler tarafından aktif olarak kullanılan bir davranış yönetimi stratejisinin olması ingiliz öğretmenlerin istenmeyen davranışlarla daha sistematik ve tutarlı bir şekilde baş etmelerin! sağlarken; Türkiye`deki öğretmenler daha çok deneyim yoluyla kendi başlarına buldukları yöntemleri kullanma eğiliminde olmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 29 Sayı: 29 |