BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrenci İstenmeyen Davranışlarıyla Baş Etmede Türk ve İngiliz Öğretmenlerin Kullandıkları Yöntemlerin Karşilaştirilmasi

Yıl 2002, Cilt: 29 Sayı: 29, 9 - 26, 01.10.2002

Öz

Bu araştırmanın amacı, Türk ve ingiliz ilköğretim l. Kademe öğretmenlerinin sınıflarında karşılaştıkları öğrenci istenmeyen davranışlarıyla baş etmede kullandıkları yöntemleri belirlemektir. 51ingiliz ve 73 Türk, toplam 124 öğretmen istenmeyen davranışlarla baş etmede kullandıkları yöntemleri anket üzerinde belirtmişlerdir.Anketi yanıtlayan öğretmenlerden seçilen küçük bir grup (6 ingiliz, 6Türk) öğretmen sistematik bir gözlem formu kullanılarak gözlendikten sonra aynı öğretmenlerle görüşme yapılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, okullardaki tüm öğretmenler tarafından aktif olarak kullanılan bir davranış yönetimi stratejisinin olması ingiliz öğretmenlerin istenmeyen davranışlarla daha sistematik ve tutarlı bir şekilde baş etmelerin! sağlarken; Türkiye`deki öğretmenler daha çok deneyim yoluyla kendi başlarına buldukları yöntemleri kullanma eğiliminde olmaktadır.

Öğrenci İstenmeyen Davranışlarıyla Baş Etmede Türk ve İngiliz Öğretmenlerin Kullandıkları Yöntemlerin Karşilaştirilmasi

Yıl 2002, Cilt: 29 Sayı: 29, 9 - 26, 01.10.2002

Öz

Bu araştırmanın amacı, Türk ve ingiliz ilköğretim l. Kademe öğretmenlerinin sınıflarında karşılaştıkları öğrenci istenmeyen davranışlarıyla baş etmede kullandıkları yöntemleri belirlemektir. 51ingiliz ve 73 Türk, toplam 124 öğretmen istenmeyen davranışlarla baş etmede kullandıkları yöntemleri anket üzerinde belirtmişlerdir.Anketi yanıtlayan öğretmenlerden seçilen küçük bir grup (6 ingiliz, 6Türk) öğretmen sistematik bir gözlem formu kullanılarak gözlendikten sonra aynı öğretmenlerle görüşme yapılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, okullardaki tüm öğretmenler tarafından aktif olarak kullanılan bir davranış yönetimi stratejisinin olması ingiliz öğretmenlerin istenmeyen davranışlarla daha sistematik ve tutarlı bir şekilde baş etmelerin! sağlarken; Türkiye`deki öğretmenler daha çok deneyim yoluyla kendi başlarına buldukları yöntemleri kullanma eğiliminde olmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Meral Atıcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 29 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Atıcı, Y. D. D. M. (2002). Öğrenci İstenmeyen Davranışlarıyla Baş Etmede Türk ve İngiliz Öğretmenlerin Kullandıkları Yöntemlerin Karşilaştirilmasi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 29(29), 9-26.
AMA Atıcı YDDM. Öğrenci İstenmeyen Davranışlarıyla Baş Etmede Türk ve İngiliz Öğretmenlerin Kullandıkları Yöntemlerin Karşilaştirilmasi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ekim 2002;29(29):9-26.
Chicago Atıcı, Yrd. Doç. Dr. Meral. “Öğrenci İstenmeyen Davranışlarıyla Baş Etmede Türk Ve İngiliz Öğretmenlerin Kullandıkları Yöntemlerin Karşilaştirilmasi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 29, sy. 29 (Ekim 2002): 9-26.
EndNote Atıcı YDDM (01 Ekim 2002) Öğrenci İstenmeyen Davranışlarıyla Baş Etmede Türk ve İngiliz Öğretmenlerin Kullandıkları Yöntemlerin Karşilaştirilmasi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 29 29 9–26.
IEEE Y. D. D. M. Atıcı, “Öğrenci İstenmeyen Davranışlarıyla Baş Etmede Türk ve İngiliz Öğretmenlerin Kullandıkları Yöntemlerin Karşilaştirilmasi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 29, sy. 29, ss. 9–26, 2002.
ISNAD Atıcı, Yrd. Doç. Dr. Meral. “Öğrenci İstenmeyen Davranışlarıyla Baş Etmede Türk Ve İngiliz Öğretmenlerin Kullandıkları Yöntemlerin Karşilaştirilmasi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 29/29 (Ekim 2002), 9-26.
JAMA Atıcı YDDM. Öğrenci İstenmeyen Davranışlarıyla Baş Etmede Türk ve İngiliz Öğretmenlerin Kullandıkları Yöntemlerin Karşilaştirilmasi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;29:9–26.
MLA Atıcı, Yrd. Doç. Dr. Meral. “Öğrenci İstenmeyen Davranışlarıyla Baş Etmede Türk Ve İngiliz Öğretmenlerin Kullandıkları Yöntemlerin Karşilaştirilmasi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 29, sy. 29, 2002, ss. 9-26.
Vancouver Atıcı YDDM. Öğrenci İstenmeyen Davranışlarıyla Baş Etmede Türk ve İngiliz Öğretmenlerin Kullandıkları Yöntemlerin Karşilaştirilmasi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;29(29):9-26.