Bu araştırmanın amacı, Türk ve ingiliz ilköğretim l. Kademe öğretmenlerinin sınıflarında karşılaştıkları öğrenci istenmeyen davranışlarıyla baş etmede kullandıkları yöntemleri belirlemektir. 51ingiliz ve 73 Türk, toplam 124 öğretmen istenmeyen davranışlarla baş etmede kullandıkları yöntemleri anket üzerinde belirtmişlerdir.Anketi yanıtlayan öğretmenlerden seçilen küçük bir grup (6 ingiliz, 6Türk) öğretmen sistematik bir gözlem formu kullanılarak gözlendikten sonra aynı öğretmenlerle görüşme yapılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, okullardaki tüm öğretmenler tarafından aktif olarak kullanılan bir davranış yönetimi stratejisinin olması ingiliz öğretmenlerin istenmeyen davranışlarla daha sistematik ve tutarlı bir şekilde baş etmelerin! sağlarken; Türkiye`deki öğretmenler daha çok deneyim yoluyla kendi başlarına buldukları yöntemleri kullanma eğiliminde olmaktadır.
Bu araştırmanın amacı, Türk ve ingiliz ilköğretim l. Kademe öğretmenlerinin sınıflarında karşılaştıkları öğrenci istenmeyen davranışlarıyla baş etmede kullandıkları yöntemleri belirlemektir. 51ingiliz ve 73 Türk, toplam 124 öğretmen istenmeyen davranışlarla baş etmede kullandıkları yöntemleri anket üzerinde belirtmişlerdir.Anketi yanıtlayan öğretmenlerden seçilen küçük bir grup (6 ingiliz, 6Türk) öğretmen sistematik bir gözlem formu kullanılarak gözlendikten sonra aynı öğretmenlerle görüşme yapılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, okullardaki tüm öğretmenler tarafından aktif olarak kullanılan bir davranış yönetimi stratejisinin olması ingiliz öğretmenlerin istenmeyen davranışlarla daha sistematik ve tutarlı bir şekilde baş etmelerin! sağlarken; Türkiye`deki öğretmenler daha çok deneyim yoluyla kendi başlarına buldukları yöntemleri kullanma eğiliminde olmaktadır.
Atıcı, Y. D. D. M. (2002). Öğrenci İstenmeyen Davranışlarıyla Baş Etmede Türk ve İngiliz Öğretmenlerin Kullandıkları Yöntemlerin Karşilaştirilmasi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 29(29), 9-26.
AMA
Atıcı YDDM. Öğrenci İstenmeyen Davranışlarıyla Baş Etmede Türk ve İngiliz Öğretmenlerin Kullandıkları Yöntemlerin Karşilaştirilmasi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ekim 2002;29(29):9-26.
Chicago
Atıcı, Yrd. Doç. Dr. Meral. “Öğrenci İstenmeyen Davranışlarıyla Baş Etmede Türk Ve İngiliz Öğretmenlerin Kullandıkları Yöntemlerin Karşilaştirilmasi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 29, sy. 29 (Ekim 2002): 9-26.
EndNote
Atıcı YDDM (01 Ekim 2002) Öğrenci İstenmeyen Davranışlarıyla Baş Etmede Türk ve İngiliz Öğretmenlerin Kullandıkları Yöntemlerin Karşilaştirilmasi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 29 29 9–26.
IEEE
Y. D. D. M. Atıcı, “Öğrenci İstenmeyen Davranışlarıyla Baş Etmede Türk ve İngiliz Öğretmenlerin Kullandıkları Yöntemlerin Karşilaştirilmasi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 29, sy. 29, ss. 9–26, 2002.
ISNAD
Atıcı, Yrd. Doç. Dr. Meral. “Öğrenci İstenmeyen Davranışlarıyla Baş Etmede Türk Ve İngiliz Öğretmenlerin Kullandıkları Yöntemlerin Karşilaştirilmasi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 29/29 (Ekim 2002), 9-26.
JAMA
Atıcı YDDM. Öğrenci İstenmeyen Davranışlarıyla Baş Etmede Türk ve İngiliz Öğretmenlerin Kullandıkları Yöntemlerin Karşilaştirilmasi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;29:9–26.
MLA
Atıcı, Yrd. Doç. Dr. Meral. “Öğrenci İstenmeyen Davranışlarıyla Baş Etmede Türk Ve İngiliz Öğretmenlerin Kullandıkları Yöntemlerin Karşilaştirilmasi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 29, sy. 29, 2002, ss. 9-26.
Vancouver
Atıcı YDDM. Öğrenci İstenmeyen Davranışlarıyla Baş Etmede Türk ve İngiliz Öğretmenlerin Kullandıkları Yöntemlerin Karşilaştirilmasi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;29(29):9-26.