BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgi Çağında Araştırma Etiği

Yıl 2002, Cilt: 29 Sayı: 29, 81 - 100, 01.10.2002

Öz

Nitel araştırmacılar daima etik ilkelere uyma konusunda hassas davranmışlardır, ancak günümüzde, sosyal, mesleki ve eğitim amacıyla dünyanın her yerinden insanlarla daha kolay iletişim kurulabilmesi nedeniyle bu amaç gittikçe daha zorlaşmaktadır.Bundan dolayı, elektronik ortamlarda çalışan veya on-line iletişimleri tanımlayan araştırmacıların yaygın o/ara* kullandıkları araştırma araçlarını değiştirmeleri ve araştırma faaliyetlerim bu yeni ortamlara uyarlamaları gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu makalede; on-line araştırma olanakları, etik nitel çalışmalarla ilişkilendirerek etik konuları tartışılmaktadır. Araştırma ve kişisel deneyime dayalı olarak bu araştırma bu konuda çok az yol kat edildiğim iddia etmekle birlikte bu ve konu üzerinde bir tartışma açmayı hedeflemektedir.Makale, etik bir elektronik araştırma için kılavuz ortaya koymaktadır.Online ağ kullanıcıları için internet, tek bir adreste halk kütüphanesi, mesaj kutusu, fikir pazarı ve kahve köşesi haline gelmiştir (Mclnnes, 1994, s.A1..

Bilgi Çağında Araştırma Etiği

Yıl 2002, Cilt: 29 Sayı: 29, 81 - 100, 01.10.2002

Öz

Nitel araştırmacılar daima etik ilkelere uyma konusunda hassas davranmışlardır, ancak günümüzde, sosyal, mesleki ve eğitim amacıyla dünyanın her yerinden insanlarla daha kolay iletişim kurulabilmesi nedeniyle bu amaç gittikçe daha zorlaşmaktadır.Bundan dolayı, elektronik ortamlarda çalışan veya on-line iletişimleri tanımlayan araştırmacıların yaygın o/ara* kullandıkları araştırma araçlarını değiştirmeleri ve araştırma faaliyetlerim bu yeni ortamlara uyarlamaları gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu makalede; on-line araştırma olanakları, etik nitel çalışmalarla ilişkilendirerek etik konuları tartışılmaktadır. Araştırma ve kişisel deneyime dayalı olarak bu araştırma bu konuda çok az yol kat edildiğim iddia etmekle birlikte bu ve konu üzerinde bir tartışma açmayı hedeflemektedir.Makale, etik bir elektronik araştırma için kılavuz ortaya koymaktadır.Online ağ kullanıcıları için internet, tek bir adreste halk kütüphanesi, mesaj kutusu, fikir pazarı ve kahve köşesi haline gelmiştir (Mclnnes, 1994, s.A1..

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç. Dr. Nilgün Köklü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 29 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Köklü, D. D. N. (2002). Bilgi Çağında Araştırma Etiği. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 29(29), 81-100.
AMA Köklü DDN. Bilgi Çağında Araştırma Etiği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ekim 2002;29(29):81-100.
Chicago Köklü, Doç. Dr. Nilgün. “Bilgi Çağında Araştırma Etiği”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 29, sy. 29 (Ekim 2002): 81-100.
EndNote Köklü DDN (01 Ekim 2002) Bilgi Çağında Araştırma Etiği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 29 29 81–100.
IEEE D. D. N. Köklü, “Bilgi Çağında Araştırma Etiği”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 29, sy. 29, ss. 81–100, 2002.
ISNAD Köklü, Doç. Dr. Nilgün. “Bilgi Çağında Araştırma Etiği”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 29/29 (Ekim 2002), 81-100.
JAMA Köklü DDN. Bilgi Çağında Araştırma Etiği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;29:81–100.
MLA Köklü, Doç. Dr. Nilgün. “Bilgi Çağında Araştırma Etiği”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 29, sy. 29, 2002, ss. 81-100.
Vancouver Köklü DDN. Bilgi Çağında Araştırma Etiği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;29(29):81-100.