BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Liderlik Davranışları

Yıl 2001, Cilt: 26 Sayı: 26, 211 - 220, 01.07.2001

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, ilköğretim denetmenlerinin liderlik davranışına ilişkin algılarını saptamaktır. Bu amaçla, Diyarbakır il merkezindeki 48 ilköğretim okutanda görevli 362 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Verilerin analizi sonucunda, ilköğretim okullarının l.ve II. kademesinde görev yapan öğretmenlerle, bayan ve erkek öğretmenlerin, ilköğretim denetmenlerinin liderlik davranışına ilişkin algıları arasında anlamlı fark saptanmamıştır, ilköğretim okullarında görevli tüm öğretmenlerin algılarına göre, ilköğretim denetmenlerinin "az" derecede liderlik davranışı gösterdikleri saptanmıştır. Yine tüm öğretmenlerin algılarına göre, denetmenlerin en düşük düzeyde gösterdikleri davranışlar arasında "değerlendirmelerin inadırıcılığı" davranışı gelmektedir

İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Liderlik Davranışları

Yıl 2001, Cilt: 26 Sayı: 26, 211 - 220, 01.07.2001

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, ilköğretim denetmenlerinin liderlik davranışına ilişkin algılarını saptamaktır. Bu amaçla, Diyarbakır il merkezindeki 48 ilköğretim okutanda görevli 362 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Verilerin analizi sonucunda, ilköğretim okullarının l.ve II. kademesinde görev yapan öğretmenlerle, bayan ve erkek öğretmenlerin, ilköğretim denetmenlerinin liderlik davranışına ilişkin algıları arasında anlamlı fark saptanmamıştır, ilköğretim okullarında görevli tüm öğretmenlerin algılarına göre, ilköğretim denetmenlerinin "az" derecede liderlik davranışı gösterdikleri saptanmıştır. Yine tüm öğretmenlerin algılarına göre, denetmenlerin en düşük düzeyde gösterdikleri davranışlar arasında "değerlendirmelerin inadırıcılığı" davranışı gelmektedir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Abidin Dağlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 26 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Dağlı, Y. D. D. A. (2001). İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Liderlik Davranışları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 26(26), 211-220.
AMA Dağlı YDDA. İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Liderlik Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Temmuz 2001;26(26):211-220.
Chicago Dağlı, Yrd. Doç. Dr. Abidin. “İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Liderlik Davranışları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 26, sy. 26 (Temmuz 2001): 211-20.
EndNote Dağlı YDDA (01 Temmuz 2001) İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Liderlik Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 26 26 211–220.
IEEE Y. D. D. A. Dağlı, “İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Liderlik Davranışları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 26, sy. 26, ss. 211–220, 2001.
ISNAD Dağlı, Yrd. Doç. Dr. Abidin. “İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Liderlik Davranışları”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 26/26 (Temmuz 2001), 211-220.
JAMA Dağlı YDDA. İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Liderlik Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;26:211–220.
MLA Dağlı, Yrd. Doç. Dr. Abidin. “İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Liderlik Davranışları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 26, sy. 26, 2001, ss. 211-20.
Vancouver Dağlı YDDA. İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Liderlik Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;26(26):211-20.