BibTex RIS Kaynak Göster

Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları

Yıl 2001, Cilt: 25 Sayı: 25, 139 - 146, 01.06.2001

Öz

Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü Duygusal zeka, bireyin duygularını akıllıca,yararlı ve bilgece bir tarzda kullanma yetisidir. Bu kavram beş alandaki yetenekleri kaplamaktadır, (l) Özbilinç, (2) Duyguları idare edebilmek edebilmek, (3) Kendini harekete geçirmek. (4) Başkalarının duygularını anlamak ve (5) Sosyal beceriler. Bu alanda yapılan çalışmalar yaşamdaki başarıyı açıklamada duygusal zekanın önemli payını ortaya koyunca eğitimde bu alanın önemine dikkat çekmiştir. Son araştırmalar çocuklardan akademik zeka puanlarının yükselmesine karşın duygusal zeka açısından kötüleşme saptamıştır.Toplumsal gelişme açısından olumsuz sinyaller veren bu durum eğitimcileri bu konuda çalışmalara yöneltici bir uyarıdır. Bu makalede duygusal zekanın tanımı, kapsamı ve eğitimsel doğurguları üzerinde durulmuştur.

Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları

Yıl 2001, Cilt: 25 Sayı: 25, 139 - 146, 01.06.2001

Öz

Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü Duygusal zeka, bireyin duygularını akıllıca,yararlı ve bilgece bir tarzda kullanma yetisidir. Bu kavram beş alandaki yetenekleri kaplamaktadır, (l) Özbilinç, (2) Duyguları idare edebilmek edebilmek, (3) Kendini harekete geçirmek. (4) Başkalarının duygularını anlamak ve (5) Sosyal beceriler. Bu alanda yapılan çalışmalar yaşamdaki başarıyı açıklamada duygusal zekanın önemli payını ortaya koyunca eğitimde bu alanın önemine dikkat çekmiştir. Son araştırmalar çocuklardan akademik zeka puanlarının yükselmesine karşın duygusal zeka açısından kötüleşme saptamıştır.Toplumsal gelişme açısından olumsuz sinyaller veren bu durum eğitimcileri bu konuda çalışmalara yöneltici bir uyarıdır. Bu makalede duygusal zekanın tanımı, kapsamı ve eğitimsel doğurguları üzerinde durulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç. Dr. Binnur Yeşilyaprak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 25 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Yeşilyaprak, D. D. B. (2001). Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 25(25), 139-146.
AMA Yeşilyaprak DDB. Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Haziran 2001;25(25):139-146.
Chicago Yeşilyaprak, Doç. Dr. Binnur. “Duygusal Zeka Ve Eğitim Açısından Doğurguları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 25, sy. 25 (Haziran 2001): 139-46.
EndNote Yeşilyaprak DDB (01 Haziran 2001) Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 25 25 139–146.
IEEE D. D. B. Yeşilyaprak, “Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 25, sy. 25, ss. 139–146, 2001.
ISNAD Yeşilyaprak, Doç. Dr. Binnur. “Duygusal Zeka Ve Eğitim Açısından Doğurguları”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 25/25 (Haziran 2001), 139-146.
JAMA Yeşilyaprak DDB. Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;25:139–146.
MLA Yeşilyaprak, Doç. Dr. Binnur. “Duygusal Zeka Ve Eğitim Açısından Doğurguları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 25, sy. 25, 2001, ss. 139-46.
Vancouver Yeşilyaprak DDB. Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;25(25):139-46.