BibTex RIS Kaynak Göster

Lisans ve Lisans Üstü Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Araştırma Sürecine Yönelik Etik Olmayan DavranışlarıGösterilme Sıklığı ve Nedenleri

Yıl 2000, Cilt: 24 Sayı: 24, 527 - 542, 01.05.2000

Öz

Bu çalışmada, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bitimleri Fakültesinde okuyan lisans ve lisans üstü öğrencilerinin görüş/erme göre, araştırma sürecine ilişkin etik olmayan davranışların gösterilme sıklığı ve nedenleri araştırılmıştır. Araştırmacı tarafından 5`li likert tipinde geliştirilen ölçme aracı, araştırma eğitimi almış 180 lisans, 23 yüksek lisans ve 22 doktora öğrencisine uygulanmıştır. Öğrencilerin görüşleri doğrultusunda, etik olmayan davranışların sıklıkla gösterildiği söylenemez. Ancak biraz düzeyinde gösterilenler: kaynakçanın abartılması kaynağa ulaşmadan ulaşmış gibi gösterme, grup çalışmasında çalışmadığı halde çalışmış görünme, grup çalışmasına katılmayan birisini araştırma raporunda katılmış gösterme ve bireysel olarak yapılması gereken bir projede başkaları ile çalışma davranışları olmuştur. Etik olmayan davranışların gösterilme sebepleri kolayı seçme, araştırma bilgi ve beceri yetersizli.

Lisans ve Lisans Üstü Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Araştırma Sürecine Yönelik Etik Olmayan DavranışlarıGösterilme Sıklığı ve Nedenleri

Yıl 2000, Cilt: 24 Sayı: 24, 527 - 542, 01.05.2000

Öz

Bu çalışmada, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bitimleri Fakültesinde okuyan lisans ve lisans üstü öğrencilerinin görüş/erme göre, araştırma sürecine ilişkin etik olmayan davranışların gösterilme sıklığı ve nedenleri araştırılmıştır. Araştırmacı tarafından 5`li likert tipinde geliştirilen ölçme aracı, araştırma eğitimi almış 180 lisans, 23 yüksek lisans ve 22 doktora öğrencisine uygulanmıştır. Öğrencilerin görüşleri doğrultusunda, etik olmayan davranışların sıklıkla gösterildiği söylenemez. Ancak biraz düzeyinde gösterilenler: kaynakçanın abartılması kaynağa ulaşmadan ulaşmış gibi gösterme, grup çalışmasında çalışmadığı halde çalışmış görünme, grup çalışmasına katılmayan birisini araştırma raporunda katılmış gösterme ve bireysel olarak yapılması gereken bir projede başkaları ile çalışma davranışları olmuştur. Etik olmayan davranışların gösterilme sebepleri kolayı seçme, araştırma bilgi ve beceri yetersizli.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç. Dr. Nilgün Köklü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 24 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Köklü, D. D. N. (2000). Lisans ve Lisans Üstü Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Araştırma Sürecine Yönelik Etik Olmayan DavranışlarıGösterilme Sıklığı ve Nedenleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(24), 527-542.
AMA Köklü DDN. Lisans ve Lisans Üstü Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Araştırma Sürecine Yönelik Etik Olmayan DavranışlarıGösterilme Sıklığı ve Nedenleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Mayıs 2000;24(24):527-542.
Chicago Köklü, Doç. Dr. Nilgün. “Lisans Ve Lisans Üstü Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Araştırma Sürecine Yönelik Etik Olmayan DavranışlarıGösterilme Sıklığı Ve Nedenleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 24, sy. 24 (Mayıs 2000): 527-42.
EndNote Köklü DDN (01 Mayıs 2000) Lisans ve Lisans Üstü Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Araştırma Sürecine Yönelik Etik Olmayan DavranışlarıGösterilme Sıklığı ve Nedenleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 24 24 527–542.
IEEE D. D. N. Köklü, “Lisans ve Lisans Üstü Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Araştırma Sürecine Yönelik Etik Olmayan DavranışlarıGösterilme Sıklığı ve Nedenleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 24, sy. 24, ss. 527–542, 2000.
ISNAD Köklü, Doç. Dr. Nilgün. “Lisans Ve Lisans Üstü Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Araştırma Sürecine Yönelik Etik Olmayan DavranışlarıGösterilme Sıklığı Ve Nedenleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 24/24 (Mayıs 2000), 527-542.
JAMA Köklü DDN. Lisans ve Lisans Üstü Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Araştırma Sürecine Yönelik Etik Olmayan DavranışlarıGösterilme Sıklığı ve Nedenleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;24:527–542.
MLA Köklü, Doç. Dr. Nilgün. “Lisans Ve Lisans Üstü Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Araştırma Sürecine Yönelik Etik Olmayan DavranışlarıGösterilme Sıklığı Ve Nedenleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 24, sy. 24, 2000, ss. 527-42.
Vancouver Köklü DDN. Lisans ve Lisans Üstü Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Araştırma Sürecine Yönelik Etik Olmayan DavranışlarıGösterilme Sıklığı ve Nedenleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;24(24):527-42.