BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları

Yıl 2000, Cilt: 23 Sayı: 23, 431 - 442, 01.04.2000

Öz

Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, ilköğretim müdürlerinin etkili müdürlük davranışına ilişkin algılarım saptamaktır. Bu amaçla, Diyarbakır il merkezindeki 48 ilköğretim okulunda görevli 357 öğretmen araştırmanın örneklerini oluşturmuştur, Verilerin analizi sonucunda, ilköğretim okullarının l. ve II. Kademesinde görev yapan öğretmenler ile yine bu okullarda görev yapan bayan ve erkek öğretmenlerin, kendi okul müdürlerinin etkili müdürlük davranışına ilişkin algıları arasında anlamlı fark saptanmamıştır. Tüm öğretmenler, kendi okul müdürlerinin orta derece"de, etkili müdürlük davranışlarını taşıdıklarını belirtmektedir. Bu öğretmenlerin algılarına göre, okul müdürlerinin en düşük düzeyde gösterdikleri davranışlar arasında "sınıflarda olup bitenleri öğrenmek için sınıfları bizzat ziyaret eder" davranışı gelmektedir.

İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları

Yıl 2000, Cilt: 23 Sayı: 23, 431 - 442, 01.04.2000

Öz

Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, ilköğretim müdürlerinin etkili müdürlük davranışına ilişkin algılarım saptamaktır. Bu amaçla, Diyarbakır il merkezindeki 48 ilköğretim okulunda görevli 357 öğretmen araştırmanın örneklerini oluşturmuştur, Verilerin analizi sonucunda, ilköğretim okullarının l. ve II. Kademesinde görev yapan öğretmenler ile yine bu okullarda görev yapan bayan ve erkek öğretmenlerin, kendi okul müdürlerinin etkili müdürlük davranışına ilişkin algıları arasında anlamlı fark saptanmamıştır. Tüm öğretmenler, kendi okul müdürlerinin orta derece"de, etkili müdürlük davranışlarını taşıdıklarını belirtmektedir. Bu öğretmenlerin algılarına göre, okul müdürlerinin en düşük düzeyde gösterdikleri davranışlar arasında "sınıflarda olup bitenleri öğrenmek için sınıfları bizzat ziyaret eder" davranışı gelmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Abidin Dağlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 23 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Dağlı, Y. D. D. A. (2000). İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23(23), 431-442.
AMA Dağlı YDDA. İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Nisan 2000;23(23):431-442.
Chicago Dağlı, Yrd. Doç. Dr. Abidin. “İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 23, sy. 23 (Nisan 2000): 431-42.
EndNote Dağlı YDDA (01 Nisan 2000) İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 23 23 431–442.
IEEE Y. D. D. A. Dağlı, “İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 23, sy. 23, ss. 431–442, 2000.
ISNAD Dağlı, Yrd. Doç. Dr. Abidin. “İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 23/23 (Nisan 2000), 431-442.
JAMA Dağlı YDDA. İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;23:431–442.
MLA Dağlı, Yrd. Doç. Dr. Abidin. “İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 23, sy. 23, 2000, ss. 431-42.
Vancouver Dağlı YDDA. İlköğretim Öğretmenlerinin Algılarına Göre İlköğretim Müdürlerinin Etkili Müdürlük Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;23(23):431-42.