Bu araştırmanın amacı, genel lise ve meslek lisesi müdürlerinin, gereksinme yapılarını çözümlemek ve doyum düzeylerini saptamak yoluyla, gereksinmelerin önem sırasını ve her gereksinmenin doyumlanma derecesini belirlemektir. 56 okul müdürüne bilgi toplama aracı olarak "Güdülenme Göstergesi" uygulanmış, verilerin analizinde puan ortalamaları hesaplanmıştır. Araştırma bulguları, genel lise müdürlerinin bağımsızlık ve saygınlık, meslek lisesi müdürlerinin ise saygınlık ve öz-gerçekleştirme gereksinimlerinin önem derecesi bakımından üst sıralarda yer aldığım göstermiştir.
Bu araştırmanın amacı, genel lise ve meslek lisesi müdürlerinin, gereksinme yapılarını çözümlemek ve doyum düzeylerini saptamak yoluyla, gereksinmelerin önem sırasını ve her gereksinmenin doyumlanma derecesini belirlemektir. 56 okul müdürüne bilgi toplama aracı olarak "Güdülenme Göstergesi" uygulanmış, verilerin analizinde puan ortalamaları hesaplanmıştır. Araştırma bulguları, genel lise müdürlerinin bağımsızlık ve saygınlık, meslek lisesi müdürlerinin ise saygınlık ve öz-gerçekleştirme gereksinimlerinin önem derecesi bakımından üst sıralarda yer aldığım göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2000 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 23 Sayı: 23 |