BibTex RIS Kaynak Göster

UNESCO Yirmi Birinci Yüzyılda Yükseköğretim Vizyon ve Eylem

Yıl 2000, Cilt: 22 Sayı: 22, 167 - 189, 01.03.2000

Öz

Dünya değişimin, ama daha önce yaşananlardan çok farklı bir değişimin vazgeçilmez bir unsur olduğu bir çağa girmiştir.Bu değişim, geçtiğimiz yaklaşık on yıllık dönemin uluslararası politika sahnesini derinden etkileyen kargaşalar içinde, kapsam olarak uygarlıkla ilgili olmuştur. Üç temel özelliği vardır: Sürekli ve kesintisizdir; hızlıdır ve daha da hızlanma eğilimindedir, dünyanın bütününü ve bireysel ve sosyal hayatın bütün alanları ve durumlarım etkilemektedir. Her şey değişmektedir, iş yaparken kullanılan zihinsel emek gittikçe artarken, kol gücüne dayalı emek kullanımı azaldığından işin tanımı değişmektedir. Ekonomik etkinlik, teknik temelleri ve organizasyon şekilleri, yapısı, gereksinimleri ve ekonominin normal fonksiyonlarının (ki bugün normal sürekli değişimle birlikte gelişme ve yenilik anlamına gelmektedir) yerine getirilmesi için -en önemli unsur olan insanın sahip olduğu- bilgi ve beceriler açısından gereklilikler ile birlikte değişmektedir. Yeni etkinlikler ve etkinlik çeşitleri ortaya çıkmakta ve gelişmekteyken, başka etkinlikler gerileyip sonunda yok olmaktadır. Bu değişim, çalışan nüfusun değişik kategorilerinin sahip olmaları gereken becerilerde bir .değişikliğe yol açmakta, mesleki ve toplumsal bir seferberliğin yanı sıra yaşam boyu- eğitim ve öğretimi gerekli kılmaktadır.

UNESCO Yirmi Birinci Yüzyılda Yükseköğretim Vizyon ve Eylem

Yıl 2000, Cilt: 22 Sayı: 22, 167 - 189, 01.03.2000

Öz

Dünya değişimin, ama daha önce yaşananlardan çok farklı bir değişimin vazgeçilmez bir unsur olduğu bir çağa girmiştir.Bu değişim, geçtiğimiz yaklaşık on yıllık dönemin uluslararası politika sahnesini derinden etkileyen kargaşalar içinde, kapsam olarak uygarlıkla ilgili olmuştur. Üç temel özelliği vardır: Sürekli ve kesintisizdir; hızlıdır ve daha da hızlanma eğilimindedir, dünyanın bütününü ve bireysel ve sosyal hayatın bütün alanları ve durumlarım etkilemektedir. Her şey değişmektedir, iş yaparken kullanılan zihinsel emek gittikçe artarken, kol gücüne dayalı emek kullanımı azaldığından işin tanımı değişmektedir. Ekonomik etkinlik, teknik temelleri ve organizasyon şekilleri, yapısı, gereksinimleri ve ekonominin normal fonksiyonlarının (ki bugün normal sürekli değişimle birlikte gelişme ve yenilik anlamına gelmektedir) yerine getirilmesi için -en önemli unsur olan insanın sahip olduğu- bilgi ve beceriler açısından gereklilikler ile birlikte değişmektedir. Yeni etkinlikler ve etkinlik çeşitleri ortaya çıkmakta ve gelişmekteyken, başka etkinlikler gerileyip sonunda yok olmaktadır. Bu değişim, çalışan nüfusun değişik kategorilerinin sahip olmaları gereken becerilerde bir .değişikliğe yol açmakta, mesleki ve toplumsal bir seferberliğin yanı sıra yaşam boyu- eğitim ve öğretimi gerekli kılmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç. Dr. Gülsüm Baskan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 22 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Baskan, D. D. G. (2000). UNESCO Yirmi Birinci Yüzyılda Yükseköğretim Vizyon ve Eylem. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22(22), 167-189.
AMA Baskan DDG. UNESCO Yirmi Birinci Yüzyılda Yükseköğretim Vizyon ve Eylem. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Mart 2000;22(22):167-189.
Chicago Baskan, Doç. Dr. Gülsüm. “UNESCO Yirmi Birinci Yüzyılda Yükseköğretim Vizyon Ve Eylem”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 22, sy. 22 (Mart 2000): 167-89.
EndNote Baskan DDG (01 Mart 2000) UNESCO Yirmi Birinci Yüzyılda Yükseköğretim Vizyon ve Eylem. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 22 22 167–189.
IEEE D. D. G. Baskan, “UNESCO Yirmi Birinci Yüzyılda Yükseköğretim Vizyon ve Eylem”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 22, sy. 22, ss. 167–189, 2000.
ISNAD Baskan, Doç. Dr. Gülsüm. “UNESCO Yirmi Birinci Yüzyılda Yükseköğretim Vizyon Ve Eylem”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 22/22 (Mart 2000), 167-189.
JAMA Baskan DDG. UNESCO Yirmi Birinci Yüzyılda Yükseköğretim Vizyon ve Eylem. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;22:167–189.
MLA Baskan, Doç. Dr. Gülsüm. “UNESCO Yirmi Birinci Yüzyılda Yükseköğretim Vizyon Ve Eylem”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 22, sy. 22, 2000, ss. 167-89.
Vancouver Baskan DDG. UNESCO Yirmi Birinci Yüzyılda Yükseköğretim Vizyon ve Eylem. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;22(22):167-89.