Eğitim yönetiminde yeni paradigmalar İşığında, eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesinde alanda yeterlilik yanında eğitim yöneticilerinin öğretimsel, katılımcı, yetkilendirici, dönüşümcü, vizyoner ve etik liderlik davranışlarına da sahip olması gerekmektedir. Son dönemlerde çağdaşlaşma adına Milli Eğitim Bakanlığı`nın yaptığı bir çok düzenlemeler bulunmaktadır. Bu düzenlemelerin biri de yöneticiliğin de okulunun olması gerektiği ve herkesin yönetici olamayacağı mantığından hareketle "meslek esas öğretmenliktir" anlayışından vazgeçilerek, Eğitim Yöneticiliği bir meslek olarak kabul edilmekte, bunun uygulamaya geçirilmesine yönelik çalışmalar da Milli Eğitim Bakanlığınca yürütülmektedir. Özellikle Eğitim yöneticisi olabilmek için alanda yeterlik ölçütlerinden öğrenim ölçütü ve yarışma sınavının uygulamaya konulması, çağdaş ve donanımlı eşitim yöneticilerinin yetiştirilmesine yönelik olumlu bir uygulamadır. Bu çalışmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Seçilmesine yönelik olarak 1998 ve 1999 yılında yapılan sınavların değerlendirilmesini yaparak, uygulamaya yönelik sisteme bi dönüt sağlamaktır.
Eğitim yönetiminde yeni paradigmalar İşığında, eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesinde alanda yeterlilik yanında eğitim yöneticilerinin öğretimsel, katılımcı, yetkilendirici, dönüşümcü, vizyoner ve etik liderlik davranışlarına da sahip olması gerekmektedir. Son dönemlerde çağdaşlaşma adına Milli Eğitim Bakanlığı`nın yaptığı bir çok düzenlemeler bulunmaktadır. Bu düzenlemelerin biri de yöneticiliğin de okulunun olması gerektiği ve herkesin yönetici olamayacağı mantığından hareketle "meslek esas öğretmenliktir" anlayışından vazgeçilerek, Eğitim Yöneticiliği bir meslek olarak kabul edilmekte, bunun uygulamaya geçirilmesine yönelik çalışmalar da Milli Eğitim Bakanlığınca yürütülmektedir. Özellikle Eğitim yöneticisi olabilmek için alanda yeterlik ölçütlerinden öğrenim ölçütü ve yarışma sınavının uygulamaya konulması, çağdaş ve donanımlı eşitim yöneticilerinin yetiştirilmesine yönelik olumlu bir uygulamadır. Bu çalışmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Seçilmesine yönelik olarak 1998 ve 1999 yılında yapılan sınavların değerlendirilmesini yaparak, uygulamaya yönelik sisteme bi dönüt sağlamaktır.
Toklucu, E., & Uzmanı, M. E. B. O. G. . (2000). Millli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Seçilmesine Yönelik Olarak Yapılan Seçme Sınavlarının Değerlendirilmesi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22(22), 313-323.
AMA
Toklucu E, Uzmanı MEBOG. Millli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Seçilmesine Yönelik Olarak Yapılan Seçme Sınavlarının Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Mart 2000;22(22):313-323.
Chicago
Toklucu, Ekrem, ve Mili Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Uzmanı. “Millli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Seçilmesine Yönelik Olarak Yapılan Seçme Sınavlarının Değerlendirilmesi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 22, sy. 22 (Mart 2000): 313-23.
EndNote
Toklucu E, Uzmanı MEBOG (01 Mart 2000) Millli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Seçilmesine Yönelik Olarak Yapılan Seçme Sınavlarının Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 22 22 313–323.
IEEE
E. Toklucu ve M. E. B. O. G. . Uzmanı, “Millli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Seçilmesine Yönelik Olarak Yapılan Seçme Sınavlarının Değerlendirilmesi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 22, sy. 22, ss. 313–323, 2000.
ISNAD
Toklucu, Ekrem - Uzmanı, Mili Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel. “Millli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Seçilmesine Yönelik Olarak Yapılan Seçme Sınavlarının Değerlendirilmesi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 22/22 (Mart 2000), 313-323.
JAMA
Toklucu E, Uzmanı MEBOG. Millli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Seçilmesine Yönelik Olarak Yapılan Seçme Sınavlarının Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;22:313–323.
MLA
Toklucu, Ekrem ve Mili Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Uzmanı. “Millli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Seçilmesine Yönelik Olarak Yapılan Seçme Sınavlarının Değerlendirilmesi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 22, sy. 22, 2000, ss. 313-2.
Vancouver
Toklucu E, Uzmanı MEBOG. Millli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Seçilmesine Yönelik Olarak Yapılan Seçme Sınavlarının Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;22(22):313-2.