Eğitim Yönetimi elinizdeki 20. sayışı île beş yaşım bitirdi "altısına girdi". Alanda çalışanların elinin altında eğitim yönetiminde güncellikten klasikliğe giden yolu belirleyen yaklaşık ikiyüz makalenin varlığı, bilginin üretimi, yayılması ve birikimi açısından önemlidir. Bu yapı ve işlevi ile "Eğitim yönetimi" kuram ve uygulayıcılar için akademik bir arenadır. Bu sonsuz kulvarda beş yıldan beri yılmadan koşanlara teşekkürler;koşacaklara başarılar. İkibin yılının başında size, Yedinci Beş Yıllık Kalkınma Planının "2000 Yılı Programı`nın "İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi" EĞİTİM REFORMU(`) na ilişkin olarak a) Mevcut Durum, b) Amaçlar c) Hukuki ve Kurumsal Düzenlemeler dilimleri, aslına sadık kalarak siz okuyuculara iletilmeye çalışılmıştır. Elinizdeki bu sayıyı, bütün yıl boyunca masanızın üzerinde bulundurulması gereken bir kontrol/değerlendirme dokümanı olarak algılamanız doğru olur. Resmi Gazete`nin 21 Kasım 1999 tarihli "mükerrer" sayısında yayınlanan "2000 Yılı Programı bir bakıma hükümetin bir yıllık "çalışma planıdır". Geleneksel yönetim anlayışında planlama vazgeçilmez bir yönetim sürecidir. Klasik yönetim kuramcıları yönetim süreçlerinin sayısını en az üç, en çok on bir olarak saymışlardır. Ne var ki bunların hiçbiri "planlama" sürecini dışta bırakan bir yönetsel süreçler listesi oluşturamamıştır. Klasik yönetimde "planı olmayan yöneticinin, yöneticiliği tartışmalıdır," Plan olmadan değerlendirme süreci boşlukta kalır, plan. kaptan yöneticilerin haritası ve pusulasıdır. Otuzbeş yıllık planlı kalkınma döneminin sonunda genelde Türkiye`de,özelde Türkiye eğitim sistemindeki tıkanmışlıklara, varolan argümanların İşlevsizliklerine bakarak "Planlı Kalkınma Dönemi"nin beklenmedik,umulmadık, planlarda öngörülmeyen kaotik olgularla baş edemediğinden söz edilebilir.Plan uygulamalarının denetlenmesinin çoğu kez, planı hazırlayan ve uygulayan birimlerin güdümündeki "denetleme aygıtlarına" bırakılmış olması, bir bakıma yönetimin demokratiklik ve şeffaflık düzeyini gölgeli konuma getirmektedir. Demokraside yönetimin ilk elden halk tarafından denetlenmesi esastır. Bu anlamda halkın, planlardan haberdar,uygulamalara duyarlı ve izleyici olması beklenir. Özellikle ülkenin "insan kaynaklarını (kaynağını) geliştirmek sürecinde sorumluluklar üstlenen eğitimciler ile eğitim hizmetlerini satın alan anne babaların "Eğitim Reformu" adı altında tasarlanan toplumsal ve ulusal geleceğimizden yalın biçimde bilgilendirilmeleri ve her türlü aracın ise koşularak ilgilendirilmeleri gerekmektedir, izleyen sayfalarda aktarılan yalın, kısa bilgilerin bu amaçla kullanılması içten yeni yıl dileğimdir. Okuyan herkesin, hükümetin eğitime ilişkin plan kapsamındaki eylemsel yüklenimlerini (taahhütlerini) eğitime taraf olan tüm kesimlere, özellikle anne-babalara iletmeleri ve açıklamaları beklenir. Eğitim Yönetimi Dergisi bu bilgilendirmeyi bir misyon olarak üstlenmek sorumluluğunu hissetmektedir. Aşağıda verilen hedefleri ve bu hedeflere ulaşmak üzere yapılması öngörülen düzenlemelerin izleyicisi olmayı eğitime bir katkı,destek ve ilgi olarak algılayan herkesi izlemek ve değerlendirmek için yardıma çağırıyoruz.
Eğitim Yönetimi elinizdeki 20. sayışı île beş yaşım bitirdi "altısına girdi". Alanda çalışanların elinin altında eğitim yönetiminde güncellikten klasikliğe giden yolu belirleyen yaklaşık ikiyüz makalenin varlığı, bilginin üretimi, yayılması ve birikimi açısından önemlidir. Bu yapı ve işlevi ile "Eğitim yönetimi" kuram ve uygulayıcılar için akademik bir arenadır. Bu sonsuz kulvarda beş yıldan beri yılmadan koşanlara teşekkürler;koşacaklara başarılar. İkibin yılının başında size, Yedinci Beş Yıllık Kalkınma Planının "2000 Yılı Programı`nın "İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi" EĞİTİM REFORMU(`) na ilişkin olarak a) Mevcut Durum, b) Amaçlar c) Hukuki ve Kurumsal Düzenlemeler dilimleri, aslına sadık kalarak siz okuyuculara iletilmeye çalışılmıştır. Elinizdeki bu sayıyı, bütün yıl boyunca masanızın üzerinde bulundurulması gereken bir kontrol/değerlendirme dokümanı olarak algılamanız doğru olur. Resmi Gazete`nin 21 Kasım 1999 tarihli "mükerrer" sayısında yayınlanan "2000 Yılı Programı bir bakıma hükümetin bir yıllık "çalışma planıdır". Geleneksel yönetim anlayışında planlama vazgeçilmez bir yönetim sürecidir. Klasik yönetim kuramcıları yönetim süreçlerinin sayısını en az üç, en çok on bir olarak saymışlardır. Ne var ki bunların hiçbiri "planlama" sürecini dışta bırakan bir yönetsel süreçler listesi oluşturamamıştır. Klasik yönetimde "planı olmayan yöneticinin, yöneticiliği tartışmalıdır," Plan olmadan değerlendirme süreci boşlukta kalır, plan. kaptan yöneticilerin haritası ve pusulasıdır. Otuzbeş yıllık planlı kalkınma döneminin sonunda genelde Türkiye`de,özelde Türkiye eğitim sistemindeki tıkanmışlıklara, varolan argümanların İşlevsizliklerine bakarak "Planlı Kalkınma Dönemi"nin beklenmedik,umulmadık, planlarda öngörülmeyen kaotik olgularla baş edemediğinden söz edilebilir.Plan uygulamalarının denetlenmesinin çoğu kez, planı hazırlayan ve uygulayan birimlerin güdümündeki "denetleme aygıtlarına" bırakılmış olması, bir bakıma yönetimin demokratiklik ve şeffaflık düzeyini gölgeli konuma getirmektedir. Demokraside yönetimin ilk elden halk tarafından denetlenmesi esastır. Bu anlamda halkın, planlardan haberdar,uygulamalara duyarlı ve izleyici olması beklenir. Özellikle ülkenin "insan kaynaklarını (kaynağını) geliştirmek sürecinde sorumluluklar üstlenen eğitimciler ile eğitim hizmetlerini satın alan anne babaların "Eğitim Reformu" adı altında tasarlanan toplumsal ve ulusal geleceğimizden yalın biçimde bilgilendirilmeleri ve her türlü aracın ise koşularak ilgilendirilmeleri gerekmektedir, izleyen sayfalarda aktarılan yalın, kısa bilgilerin bu amaçla kullanılması içten yeni yıl dileğimdir. Okuyan herkesin, hükümetin eğitime ilişkin plan kapsamındaki eylemsel yüklenimlerini (taahhütlerini) eğitime taraf olan tüm kesimlere, özellikle anne-babalara iletmeleri ve açıklamaları beklenir. Eğitim Yönetimi Dergisi bu bilgilendirmeyi bir misyon olarak üstlenmek sorumluluğunu hissetmektedir. Aşağıda verilen hedefleri ve bu hedeflere ulaşmak üzere yapılması öngörülen düzenlemelerin izleyicisi olmayı eğitime bir katkı,destek ve ilgi olarak algılayan herkesi izlemek ve değerlendirmek için yardıma çağırıyoruz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 1999 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 20 Sayı: 20 |