BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretim Üyelerinin Pedagojik Formasyon Gereksinimleri

Yıl 1999, Cilt: 20 Sayı: 20, 477 - 502, 01.01.1999

Öz

Bu çalışmada öğretim üyesinin etkili öğretim sağlayabilmesi için formal pedagoji eğitimi almaya gereksinim duyup duymadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla öğrenci değerlendirmeleri irdelenmiş; öğretim üyelerinin başka kimse veya kuruluşlar tarafından değerlendirilmeye nasıl baktıkları, öncelik verme bakımından öğretme-araştırma ikilemine ilişkin değerlendirmeleri ve bu ikilemin formal pedagoji eğitimi gereksinimi üzerindeki sonuçları anlaşılmaya çalışılmıştır. Daha kapsamlı bir araştırmanın ön çalışması olarak tasarlanan araştırma betimsel niteliktedir. Elde edilen bulgulardan formal pedagoji eğitimi konuşanda isteklilik olduğu ve öğrenci değerlendirmelerinden yararlanıldığı, bunun yanında farklı yöntemlere ver verilmesi gerektiği anlaşılmıştır. Yükselmelerde yayın üretkenliğinin ölçü alınması ile öğretim etkililiğine yönelik çabaların arka plana atıldığı sonucuna varılmıştır.

Öğretim Üyelerinin Pedagojik Formasyon Gereksinimleri

Yıl 1999, Cilt: 20 Sayı: 20, 477 - 502, 01.01.1999

Öz

Bu çalışmada öğretim üyesinin etkili öğretim sağlayabilmesi için formal pedagoji eğitimi almaya gereksinim duyup duymadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla öğrenci değerlendirmeleri irdelenmiş; öğretim üyelerinin başka kimse veya kuruluşlar tarafından değerlendirilmeye nasıl baktıkları, öncelik verme bakımından öğretme-araştırma ikilemine ilişkin değerlendirmeleri ve bu ikilemin formal pedagoji eğitimi gereksinimi üzerindeki sonuçları anlaşılmaya çalışılmıştır. Daha kapsamlı bir araştırmanın ön çalışması olarak tasarlanan araştırma betimsel niteliktedir. Elde edilen bulgulardan formal pedagoji eğitimi konuşanda isteklilik olduğu ve öğrenci değerlendirmelerinden yararlanıldığı, bunun yanında farklı yöntemlere ver verilmesi gerektiği anlaşılmıştır. Yükselmelerde yayın üretkenliğinin ölçü alınması ile öğretim etkililiğine yönelik çabaların arka plana atıldığı sonucuna varılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Prof. Dr. Hüseyin Korkut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 20 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Korkut, P. D. H. (1999). Öğretim Üyelerinin Pedagojik Formasyon Gereksinimleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 20(20), 477-502.
AMA Korkut PDH. Öğretim Üyelerinin Pedagojik Formasyon Gereksinimleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ocak 1999;20(20):477-502.
Chicago Korkut, Prof. Dr. Hüseyin. “Öğretim Üyelerinin Pedagojik Formasyon Gereksinimleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 20, sy. 20 (Ocak 1999): 477-502.
EndNote Korkut PDH (01 Ocak 1999) Öğretim Üyelerinin Pedagojik Formasyon Gereksinimleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 20 20 477–502.
IEEE P. D. H. Korkut, “Öğretim Üyelerinin Pedagojik Formasyon Gereksinimleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 20, sy. 20, ss. 477–502, 1999.
ISNAD Korkut, Prof. Dr. Hüseyin. “Öğretim Üyelerinin Pedagojik Formasyon Gereksinimleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 20/20 (Ocak 1999), 477-502.
JAMA Korkut PDH. Öğretim Üyelerinin Pedagojik Formasyon Gereksinimleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;20:477–502.
MLA Korkut, Prof. Dr. Hüseyin. “Öğretim Üyelerinin Pedagojik Formasyon Gereksinimleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 20, sy. 20, 1999, ss. 477-02.
Vancouver Korkut PDH. Öğretim Üyelerinin Pedagojik Formasyon Gereksinimleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;20(20):477-502.