BibTex RIS Kaynak Göster

İnternet Ortamında Eğitim

Yıl 1999, Cilt: 18 Sayı: 18, 145 - 168, 01.09.1999

Öz

Bu makale, dünyada, "sanal eğitim" kavram ve uygulamalarını eleştirel bir değerlendirme amacı ile yapılan bir tarama araştırmasının, teknoloji boyutundaki ürünüdür. Etkileşimli bir iletişim teknolojisi olan INTERNET ile gelen "sanal gerçeklik" hızla eğitime de yansımıştır. Teknolojinin küreselliği ve sağladığı etkileşimlilik, eğitimde, bir yandan uzaktan eğitim sisteminin bilinen avantajlarını korurken, bir yandan da geleneksel eğitimin yüzyüze sağladığı etkileşimi "sanal ortamda" gerçekleştirebilmektedir. Bu yönü ile, sistem, bilgi çağının hızlı değişim ortamında, bireyin, araştırıcı bir yaklaşımla, aktif olarak öğrenme sürecine katılmasını da sağlayarak, geleneksel sistemlerin "ezberci" yetiştirme zaafını da büyük ölçüde ortadan kaldırabileceğe benzemektedir. Teknolojisinin ve eğitime getirebileceği katkıların iyi bilinmesi, bu alanda atılacak adımların gerçekçiliğinin de güvencesi olacaktır. Halen, geliştirilmesi gerekebilecek kimi yanları olmasına rağmen, Batıda, özellikle yüksekeğitim düzeyinde, bir devrim şeklinde başlayan sanal eğitim uygulamasının, fazla gecikmeden, Türk Eğitim Sisteminde de yansımasını bulmasında yarar olacaktır

İnternet Ortamında Eğitim

Yıl 1999, Cilt: 18 Sayı: 18, 145 - 168, 01.09.1999

Öz

Bu makale, dünyada, "sanal eğitim" kavram ve uygulamalarını eleştirel bir değerlendirme amacı ile yapılan bir tarama araştırmasının, teknoloji boyutundaki ürünüdür. Etkileşimli bir iletişim teknolojisi olan INTERNET ile gelen "sanal gerçeklik" hızla eğitime de yansımıştır. Teknolojinin küreselliği ve sağladığı etkileşimlilik, eğitimde, bir yandan uzaktan eğitim sisteminin bilinen avantajlarını korurken, bir yandan da geleneksel eğitimin yüzyüze sağladığı etkileşimi "sanal ortamda" gerçekleştirebilmektedir. Bu yönü ile, sistem, bilgi çağının hızlı değişim ortamında, bireyin, araştırıcı bir yaklaşımla, aktif olarak öğrenme sürecine katılmasını da sağlayarak, geleneksel sistemlerin "ezberci" yetiştirme zaafını da büyük ölçüde ortadan kaldırabileceğe benzemektedir. Teknolojisinin ve eğitime getirebileceği katkıların iyi bilinmesi, bu alanda atılacak adımların gerçekçiliğinin de güvencesi olacaktır. Halen, geliştirilmesi gerekebilecek kimi yanları olmasına rağmen, Batıda, özellikle yüksekeğitim düzeyinde, bir devrim şeklinde başlayan sanal eğitim uygulamasının, fazla gecikmeden, Türk Eğitim Sisteminde de yansımasını bulmasında yarar olacaktır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. Şahin Karahisar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 18 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Karahisar, D. Ş. (1999). İnternet Ortamında Eğitim. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 18(18), 145-168.
AMA Karahisar DŞ. İnternet Ortamında Eğitim. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Eylül 1999;18(18):145-168.
Chicago Karahisar, Dr. Şahin. “İnternet Ortamında Eğitim”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 18, sy. 18 (Eylül 1999): 145-68.
EndNote Karahisar DŞ (01 Eylül 1999) İnternet Ortamında Eğitim. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 18 18 145–168.
IEEE D. Ş. Karahisar, “İnternet Ortamında Eğitim”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 18, sy. 18, ss. 145–168, 1999.
ISNAD Karahisar, Dr. Şahin. “İnternet Ortamında Eğitim”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 18/18 (Eylül 1999), 145-168.
JAMA Karahisar DŞ. İnternet Ortamında Eğitim. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;18:145–168.
MLA Karahisar, Dr. Şahin. “İnternet Ortamında Eğitim”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 18, sy. 18, 1999, ss. 145-68.
Vancouver Karahisar DŞ. İnternet Ortamında Eğitim. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;18(18):145-68.