Türk eğitim sisteminin etkililiğinin artırılması ve merkez ile taşra arasında ussal bir yetki dağılımının sağlanmasında güvenilir model ve verilere gereksinim vardır. Bu çalışmanın amacı da, konuyla ilgilenen eğitimcileri suçlamalar yerine gerçek anlamda akademik diyalogun başlamasına ve gelişmesine katkı sağlamaktır. Yirminci yüzyıl bir değişim çağı olmuştur. Sürekli ve hızla değişen teknolojik, toplumsal, ekonomik ve siyasal yapılar teknik ve toplumsal sistemlerin yapı, insan, amaç ve işleyişlerinde de gerekli değişiklikleri zorunlu kılmaktadır. Bu yapılardaki değişmeler, eğitim olgusunu buna paralel olarak da eğitim örgütlerini değişmeye zorlamaktadır. Toplumsal, siyasal ve ekonomik değişmelerden ivedi etkilenen, diğer sistemlerle yoğun etkileşim içinde olması beklenen eğitim örgütlerinin Türkiye`de değişim hızına ne ölçüde uyum sağladıkları tartışmalı bir konudur.
Türk eğitim sisteminin etkililiğinin artırılması ve merkez ile taşra arasında ussal bir yetki dağılımının sağlanmasında güvenilir model ve verilere gereksinim vardır. Bu çalışmanın amacı da, konuyla ilgilenen eğitimcileri suçlamalar yerine gerçek anlamda akademik diyalogun başlamasına ve gelişmesine katkı sağlamaktır. Yirminci yüzyıl bir değişim çağı olmuştur. Sürekli ve hızla değişen teknolojik, toplumsal, ekonomik ve siyasal yapılar teknik ve toplumsal sistemlerin yapı, insan, amaç ve işleyişlerinde de gerekli değişiklikleri zorunlu kılmaktadır. Bu yapılardaki değişmeler, eğitim olgusunu buna paralel olarak da eğitim örgütlerini değişmeye zorlamaktadır. Toplumsal, siyasal ve ekonomik değişmelerden ivedi etkilenen, diğer sistemlerle yoğun etkileşim içinde olması beklenen eğitim örgütlerinin Türkiye`de değişim hızına ne ölçüde uyum sağladıkları tartışmalı bir konudur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 1999 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 17 Sayı: 17 |