Eğitimde kaliteye karşı uluslararası dikkatin yoğunlaşması eğitimde iyileştirme kavramlarını, tanımlanmış olan varsayımların girdi, işleme, çıktıların birleşimi olan eğitimsel gelişmelerden, reformlardan ve eğitimsel tartışmaları değiştirdi. Bu yeni dikkatlerin yoğunlaştığı alan okul ve onun değiştirdiği çevresine daha fazla dikkat çekildi. Eğitimde iyileşme ihtiyacı halk ve hükümetler için yeni meydan okuma alanları yaratırken eğitimde kalite tanımında zorluklar görüldü. Bu makale, eğitimde kalite kavramını sınıflandırdı. Planlama ve değerlendirme amaçları için kalite nosyonunda bazı güçlükleri önerildi. Eğitimde kalitenin dinamik karekteristliği ve karmaşıklığı içerik özelliklerini değiştirdi. Kalite tanımı toplumda güç bölünmesine, çatışma ve ayrılmalara yol açtı. Eğitimde kalitenin özelliği üzerine sağlanan uzlaşmanın heterojen toplumlarda imkansız hale geldi, fakat böyle bir uzlaşma geliştirme ve iyileştirmede zorunlu değildir. Kaliteyi geliştirmek, yeniden tanımlamak, okulları geliştirmek, aile ve eğitimciler için daha önemli bir görev olabilir
Eğitimde kaliteye karşı uluslararası dikkatin yoğunlaşması eğitimde iyileştirme kavramlarını, tanımlanmış olan varsayımların girdi, işleme, çıktıların birleşimi olan eğitimsel gelişmelerden, reformlardan ve eğitimsel tartışmaları değiştirdi. Bu yeni dikkatlerin yoğunlaştığı alan okul ve onun değiştirdiği çevresine daha fazla dikkat çekildi. Eğitimde iyileşme ihtiyacı halk ve hükümetler için yeni meydan okuma alanları yaratırken eğitimde kalite tanımında zorluklar görüldü. Bu makale, eğitimde kalite kavramını sınıflandırdı. Planlama ve değerlendirme amaçları için kalite nosyonunda bazı güçlükleri önerildi. Eğitimde kalitenin dinamik karekteristliği ve karmaşıklığı içerik özelliklerini değiştirdi. Kalite tanımı toplumda güç bölünmesine, çatışma ve ayrılmalara yol açtı. Eğitimde kalitenin özelliği üzerine sağlanan uzlaşmanın heterojen toplumlarda imkansız hale geldi, fakat böyle bir uzlaşma geliştirme ve iyileştirmede zorunlu değildir. Kaliteyi geliştirmek, yeniden tanımlamak, okulları geliştirmek, aile ve eğitimciler için daha önemli bir görev olabilir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 1998 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1998 Cilt: 14 Sayı: 14 |