BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversiteye Girişte Fırsat Eşitsizliğini Giderme Çalışmaları (A.B.D. Örneği)

Yıl 1997, Cilt: 12 Sayı: 12, 515 - 526, 01.03.1997

Öz

Amerika Birleşik Devletleri'nde üniversiteye girişteki fırsat eşitsizliklerini ortadan kaldırmaya yönelik yapılan çalışmaları özetleyen bu makale 13.024 lise mezununun üniversiteye devam etme durumları incelenerek yapılmıştır. Yalın betimsel istatistiksel teknikler kullanılarak anne-babanın eğitim durumu, ailenin oturduğu yerleşim biriminin özelliği, aylık ortalama gelir düzeyi, etnik grup gibi sosyo ekonomik özellikler esas alınarak gençlerin üniversiteye devam etme durumları gösterilmiştir. Bulgular Amerika Birleşik Devletleri'nde üniversiteye girişteki fırsat eşitsizliğinin lise mezunlarına sağlanan yükseköğrenim kredi ve bursları ile kısmen giderildiğini; ancak yükseköğretimde gerçek anlamda fırsat eşitliği sağlamak için ilköğretimde başlayan eşitsizliklerin üniversiteye gelmeden giderilmesi gerekliliğine işaret etmektedir. Türkiye'deki fırsat eşitsizliğinin derece ve boyutlarını öğrenci başarısını etkileyen diğer etkenleri de kontrol altında tutarak araştıran bir model geliştirilmesi bu makalenin önerileri arasındadır.

Üniversiteye Girişte Fırsat Eşitsizliğini Giderme Çalışmaları (A.B.D. Örneği)

Yıl 1997, Cilt: 12 Sayı: 12, 515 - 526, 01.03.1997

Öz

Amerika Birleşik Devletleri'nde üniversiteye girişteki fırsat eşitsizliklerini ortadan kaldırmaya yönelik yapılan çalışmaları özetleyen bu makale 13.024 lise mezununun üniversiteye devam etme durumları incelenerek yapılmıştır. Yalın betimsel istatistiksel teknikler kullanılarak anne-babanın eğitim durumu, ailenin oturduğu yerleşim biriminin özelliği, aylık ortalama gelir düzeyi, etnik grup gibi sosyo ekonomik özellikler esas alınarak gençlerin üniversiteye devam etme durumları gösterilmiştir. Bulgular Amerika Birleşik Devletleri'nde üniversiteye girişteki fırsat eşitsizliğinin lise mezunlarına sağlanan yükseköğrenim kredi ve bursları ile kısmen giderildiğini; ancak yükseköğretimde gerçek anlamda fırsat eşitliği sağlamak için ilköğretimde başlayan eşitsizliklerin üniversiteye gelmeden giderilmesi gerekliliğine işaret etmektedir. Türkiye'deki fırsat eşitsizliğinin derece ve boyutlarını öğrenci başarısını etkileyen diğer etkenleri de kontrol altında tutarak araştıran bir model geliştirilmesi bu makalenin önerileri arasındadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Yüksel Özden Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 1997
Yayımlandığı Sayı Yıl 1997 Cilt: 12 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Özden, Y. D. D. Y. (1997). Üniversiteye Girişte Fırsat Eşitsizliğini Giderme Çalışmaları (A.B.D. Örneği). Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 12(12), 515-526.
AMA Özden YDDY. Üniversiteye Girişte Fırsat Eşitsizliğini Giderme Çalışmaları (A.B.D. Örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Mart 1997;12(12):515-526.
Chicago Özden, Yrd. Doç. Dr. Yüksel. “Üniversiteye Girişte Fırsat Eşitsizliğini Giderme Çalışmaları (A.B.D. Örneği)”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 12, sy. 12 (Mart 1997): 515-26.
EndNote Özden YDDY (01 Mart 1997) Üniversiteye Girişte Fırsat Eşitsizliğini Giderme Çalışmaları (A.B.D. Örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 12 12 515–526.
IEEE Y. D. D. Y. Özden, “Üniversiteye Girişte Fırsat Eşitsizliğini Giderme Çalışmaları (A.B.D. Örneği)”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 12, sy. 12, ss. 515–526, 1997.
ISNAD Özden, Yrd. Doç. Dr. Yüksel. “Üniversiteye Girişte Fırsat Eşitsizliğini Giderme Çalışmaları (A.B.D. Örneği)”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 12/12 (Mart 1997), 515-526.
JAMA Özden YDDY. Üniversiteye Girişte Fırsat Eşitsizliğini Giderme Çalışmaları (A.B.D. Örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1997;12:515–526.
MLA Özden, Yrd. Doç. Dr. Yüksel. “Üniversiteye Girişte Fırsat Eşitsizliğini Giderme Çalışmaları (A.B.D. Örneği)”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 12, sy. 12, 1997, ss. 515-26.
Vancouver Özden YDDY. Üniversiteye Girişte Fırsat Eşitsizliğini Giderme Çalışmaları (A.B.D. Örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1997;12(12):515-26.