BibTex RIS Kaynak Göster

Metal Sanayi İşyerleri Yöneticilerinin Endüstriyel Teknik Ortaöğretim Mezunlarına İlişkin Değerlendirmeleri

Yıl 1997, Cilt: 11 Sayı: 11, 277 - 288, 01.02.1997

Öz

Mesleki ve teknik eğitim, bir ülkenin ekonomik sisteminin gereksinme duyduğu nitelikli işgücünü üreten bir eğitim türüdür. Bu eğitim türü, özelliği gereği, genel nitelikli bilgi-beceri-tutum kazandırmaya dönük olan genel eğitimden daha pahalıya mal olmaktadır. Mesleki-teknik eğitme ayrılan kaynakların verimli olup olmadığının araştırılması; verimli değilse verimliliği sağlayacak değişikliklerin yapılması gerekmektedir. Mesleki eğitimden sağlanan verimin saptanması bu tür eğitim kurumlarından mezun olanların Jşgücü piyasasında nasıl değerlendirildiklerinin bilinmesiyle olanaklıdır. Türkiye, planlı dönemden başlayarak sanayileşme çabalarım kalkınma sürecinin bir parçası olarak ele almış ve sanayinin gereksinim duyduğu nitelikli insan gücünü, öncelikle endüstriyel teknik öğretim kurumları yoluyla, sağlamaya çalışmıştır. Ünal`ın yaptığı bir araştırmanın sonuçlarına göre, endüstri meslek lisesi mezunları işverenlerce nitelik açısından yetersiz bulunmasına rağmen işe almada tercih edilmektedir. Bu tercih, mezunlardaki "istendik" bazı özelliklerin işverenlerce gözlenmiş olduğunun bir işareti olarak kabul edilmekte ve bu özelliklerin neler olduğunun ayrıntılı olarak araştırılması gerektiği belirtilmektedir. Öte yandan, mesleki eğitim görenlerin eğitimleriyle ilgili işlerde istihdam edilmeleri durumunda gösterdikleri başarıya ilişkin olarak yeterli veri sağlanamamaktadır.

Metal Sanayi İşyerleri Yöneticilerinin Endüstriyel Teknik Ortaöğretim Mezunlarına İlişkin Değerlendirmeleri

Yıl 1997, Cilt: 11 Sayı: 11, 277 - 288, 01.02.1997

Öz

Mesleki ve teknik eğitim, bir ülkenin ekonomik sisteminin gereksinme duyduğu nitelikli işgücünü üreten bir eğitim türüdür. Bu eğitim türü, özelliği gereği, genel nitelikli bilgi-beceri-tutum kazandırmaya dönük olan genel eğitimden daha pahalıya mal olmaktadır. Mesleki-teknik eğitme ayrılan kaynakların verimli olup olmadığının araştırılması; verimli değilse verimliliği sağlayacak değişikliklerin yapılması gerekmektedir. Mesleki eğitimden sağlanan verimin saptanması bu tür eğitim kurumlarından mezun olanların Jşgücü piyasasında nasıl değerlendirildiklerinin bilinmesiyle olanaklıdır. Türkiye, planlı dönemden başlayarak sanayileşme çabalarım kalkınma sürecinin bir parçası olarak ele almış ve sanayinin gereksinim duyduğu nitelikli insan gücünü, öncelikle endüstriyel teknik öğretim kurumları yoluyla, sağlamaya çalışmıştır. Ünal`ın yaptığı bir araştırmanın sonuçlarına göre, endüstri meslek lisesi mezunları işverenlerce nitelik açısından yetersiz bulunmasına rağmen işe almada tercih edilmektedir. Bu tercih, mezunlardaki "istendik" bazı özelliklerin işverenlerce gözlenmiş olduğunun bir işareti olarak kabul edilmekte ve bu özelliklerin neler olduğunun ayrıntılı olarak araştırılması gerektiği belirtilmektedir. Öte yandan, mesleki eğitim görenlerin eğitimleriyle ilgili işlerde istihdam edilmeleri durumunda gösterdikleri başarıya ilişkin olarak yeterli veri sağlanamamaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Hüseyin Aksoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 1997
Yayımlandığı Sayı Yıl 1997 Cilt: 11 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Aksoy, H. H. (1997). Metal Sanayi İşyerleri Yöneticilerinin Endüstriyel Teknik Ortaöğretim Mezunlarına İlişkin Değerlendirmeleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 11(11), 277-288.
AMA Aksoy HH. Metal Sanayi İşyerleri Yöneticilerinin Endüstriyel Teknik Ortaöğretim Mezunlarına İlişkin Değerlendirmeleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Şubat 1997;11(11):277-288.
Chicago Aksoy, Hasan Hüseyin. “Metal Sanayi İşyerleri Yöneticilerinin Endüstriyel Teknik Ortaöğretim Mezunlarına İlişkin Değerlendirmeleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 11, sy. 11 (Şubat 1997): 277-88.
EndNote Aksoy HH (01 Şubat 1997) Metal Sanayi İşyerleri Yöneticilerinin Endüstriyel Teknik Ortaöğretim Mezunlarına İlişkin Değerlendirmeleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 11 11 277–288.
IEEE H. H. Aksoy, “Metal Sanayi İşyerleri Yöneticilerinin Endüstriyel Teknik Ortaöğretim Mezunlarına İlişkin Değerlendirmeleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 11, sy. 11, ss. 277–288, 1997.
ISNAD Aksoy, Hasan Hüseyin. “Metal Sanayi İşyerleri Yöneticilerinin Endüstriyel Teknik Ortaöğretim Mezunlarına İlişkin Değerlendirmeleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 11/11 (Şubat 1997), 277-288.
JAMA Aksoy HH. Metal Sanayi İşyerleri Yöneticilerinin Endüstriyel Teknik Ortaöğretim Mezunlarına İlişkin Değerlendirmeleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1997;11:277–288.
MLA Aksoy, Hasan Hüseyin. “Metal Sanayi İşyerleri Yöneticilerinin Endüstriyel Teknik Ortaöğretim Mezunlarına İlişkin Değerlendirmeleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 11, sy. 11, 1997, ss. 277-88.
Vancouver Aksoy HH. Metal Sanayi İşyerleri Yöneticilerinin Endüstriyel Teknik Ortaöğretim Mezunlarına İlişkin Değerlendirmeleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1997;11(11):277-88.