BibTex RIS Kaynak Göster

Educational Reform And The Personal Traits Looked For At School Managers As Leaders Who Will Perform The Reform In

Yıl 1997, Cilt: 10 Sayı: 10, 173 - 198, 01.01.1997

Öz

While starting the years 2000`s, in Turkey Education Reform is being discussed and the reform made in education is valued as motive power of projects realizing vital structural changes in economic and social life. Leadership in school management is seen as a functional solution in implementing the projected reforms, reducing and improving present problems of the system. Recent studies in literature related to leadership reveal that there is a high and consistent relationship between personal characteristics of the leaders and perceiving them as leaders. Starting from this result, a study has been carried out to identify the personal characteristics of leaders. Yöneticiler, insanlarla birlikte çalışmayı benimserler ve onlarla karar süreçleri ile olayları geliştirmede oynadıkları rollere göre ilişki kurar ve ilgilenirler (Jaques & Clement, 1991). Liderler ise empatik yollarla, sezgileriyle insanların Önce düşünce ve duyguları sonra, eylemleriyle ilgilenirken gerektiğinde, çok uzun süre tek başına bir fikri savunabilir, tek başına bir eylemi gerçekleştirebilirler. Yöneticiler, astlarıyla onları kızdıran, itaate zorlayan emirlerle ve dolaylı olarak iletişim kurarken, liderler doğrudan sonuç alan ve etkileyici mesajlar gönderirler. Yöneticiler, olayların durumların nasıl geliştiğini, liderler ise bunların insanlara ne İfade ettiğini anlamaya çalışırlar. Liderler kendilerini genellikle başkalarından, çevreden, farklı algılayan, bir örgütte, bir işte çalışan; ancak asla tümüyle o işe ve o örgüte ait olmayan kişilerdir (Zaleznik , 1992). Genellikle duygusal dünyaları çok zengin olan liderler, bütünleşmek ya da farklılaşmak; sevmek ya da nefret etmek vb. gibi çok güçlü duyguları ile çevrelerini etkilerler, işte yöneticilerden farklı bu nitelikleriyle liderler; insanları yönlendirmenin, amaçlara ulaşmanın, eylem birliğini sağlamanın ötesindeki beklentilerini karşılayabilirler (Guild, 1987). Aynı nitelikler nedeniyle insanlar, toplumda ve örgütlerde hızlı değişimlerin yaşandığı krizli dönemlerde, yöneticilerden çok liderlere gereksinim duyarlar.

Educational Reform And The Personal Traits Looked For At School Managers As Leaders Who Will Perform The Reform In

Yıl 1997, Cilt: 10 Sayı: 10, 173 - 198, 01.01.1997

Öz

While starting the years 2000`s, in Turkey Education Reform is being discussed and the reform made in education is valued as motive power of projects realizing vital structural changes in economic and social life. Leadership in school management is seen as a functional solution in implementing the projected reforms, reducing and improving present problems of the system. Recent studies in literature related to leadership reveal that there is a high and consistent relationship between personal characteristics of the leaders and perceiving them as leaders. Starting from this result, a study has been carried out to identify the personal characteristics of leaders. Yöneticiler, insanlarla birlikte çalışmayı benimserler ve onlarla karar süreçleri ile olayları geliştirmede oynadıkları rollere göre ilişki kurar ve ilgilenirler (Jaques & Clement, 1991). Liderler ise empatik yollarla, sezgileriyle insanların Önce düşünce ve duyguları sonra, eylemleriyle ilgilenirken gerektiğinde, çok uzun süre tek başına bir fikri savunabilir, tek başına bir eylemi gerçekleştirebilirler. Yöneticiler, astlarıyla onları kızdıran, itaate zorlayan emirlerle ve dolaylı olarak iletişim kurarken, liderler doğrudan sonuç alan ve etkileyici mesajlar gönderirler. Yöneticiler, olayların durumların nasıl geliştiğini, liderler ise bunların insanlara ne İfade ettiğini anlamaya çalışırlar. Liderler kendilerini genellikle başkalarından, çevreden, farklı algılayan, bir örgütte, bir işte çalışan; ancak asla tümüyle o işe ve o örgüte ait olmayan kişilerdir (Zaleznik , 1992). Genellikle duygusal dünyaları çok zengin olan liderler, bütünleşmek ya da farklılaşmak; sevmek ya da nefret etmek vb. gibi çok güçlü duyguları ile çevrelerini etkilerler, işte yöneticilerden farklı bu nitelikleriyle liderler; insanları yönlendirmenin, amaçlara ulaşmanın, eylem birliğini sağlamanın ötesindeki beklentilerini karşılayabilirler (Guild, 1987). Aynı nitelikler nedeniyle insanlar, toplumda ve örgütlerde hızlı değişimlerin yaşandığı krizli dönemlerde, yöneticilerden çok liderlere gereksinim duyarlar.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ş. Şule Erçetin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1997
Yayımlandığı Sayı Yıl 1997 Cilt: 10 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Erçetin, Ş. Ş. (1997). Educational Reform And The Personal Traits Looked For At School Managers As Leaders Who Will Perform The Reform In. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 10(10), 173-198.
AMA Erçetin ŞŞ. Educational Reform And The Personal Traits Looked For At School Managers As Leaders Who Will Perform The Reform In. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ocak 1997;10(10):173-198.
Chicago Erçetin, Ş. Şule. “Educational Reform And The Personal Traits Looked For At School Managers As Leaders Who Will Perform The Reform In”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 10, sy. 10 (Ocak 1997): 173-98.
EndNote Erçetin ŞŞ (01 Ocak 1997) Educational Reform And The Personal Traits Looked For At School Managers As Leaders Who Will Perform The Reform In. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 10 10 173–198.
IEEE Ş. Ş. Erçetin, “Educational Reform And The Personal Traits Looked For At School Managers As Leaders Who Will Perform The Reform In”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 10, sy. 10, ss. 173–198, 1997.
ISNAD Erçetin, Ş. Şule. “Educational Reform And The Personal Traits Looked For At School Managers As Leaders Who Will Perform The Reform In”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 10/10 (Ocak 1997), 173-198.
JAMA Erçetin ŞŞ. Educational Reform And The Personal Traits Looked For At School Managers As Leaders Who Will Perform The Reform In. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1997;10:173–198.
MLA Erçetin, Ş. Şule. “Educational Reform And The Personal Traits Looked For At School Managers As Leaders Who Will Perform The Reform In”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 10, sy. 10, 1997, ss. 173-98.
Vancouver Erçetin ŞŞ. Educational Reform And The Personal Traits Looked For At School Managers As Leaders Who Will Perform The Reform In. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1997;10(10):173-98.