BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Niteliği ve Öğretimdeki Rolleri

Yıl 1996, Cilt: 8 Sayı: 8, 597 - 608, 01.09.1996

Öz

Öğretmenin öğretim sürecinde rol ve sorumlulukları vardır. Çeşitli sınıflamalar yapılmakla birlikte bu rol ve sorumluluklar: öğrenmeyi sağlama, sınıf yönetimi, aile üyeliği, değerlendirme, güven verme, mesleksel ustalık, topluluk liderliği başlıkları altında sıralanabilir. Bir öğretmen olarak öğretim sürecindeki başarı ve başarısızlığının çoğu onun rollerini, sorumluluklarını ve gücünü nasıl kullandığıyla ilgilidir. Sıcak, hevesli, heyecanlı, işe yönelik ve düzenli olma. çeşitli materyalleri kullanma, açıklamalar yapma, derse bir önceki dersi özetleyerek başlama, arka arkaya birkaç soru sorma yerine tek ve açık bir soru sorma öğrenci başarısı ile olumlu ilişkiler gösteren öğretmen davranışları olarak bulunmuştur. Başarılı öğretmenlerin öğrencilerinden akademik beklentisi olan. onları teşvik eden. akademik gelişmelerinden sorumluluk payı çıkaran, konusuna hakim, derste konusu ile ilgili çalışmalara yönelik olan. aktif ve bilgili kişi olarak belirlenmekledir. Öğretmen başarısı öğrencinin başarı, tutum, ilgi ve becerisine yansımaktadır.

Öğretmen Niteliği ve Öğretimdeki Rolleri

Yıl 1996, Cilt: 8 Sayı: 8, 597 - 608, 01.09.1996

Öz

Öğretmenin öğretim sürecinde rol ve sorumlulukları vardır. Çeşitli sınıflamalar yapılmakla birlikte bu rol ve sorumluluklar: öğrenmeyi sağlama, sınıf yönetimi, aile üyeliği, değerlendirme, güven verme, mesleksel ustalık, topluluk liderliği başlıkları altında sıralanabilir. Bir öğretmen olarak öğretim sürecindeki başarı ve başarısızlığının çoğu onun rollerini, sorumluluklarını ve gücünü nasıl kullandığıyla ilgilidir. Sıcak, hevesli, heyecanlı, işe yönelik ve düzenli olma. çeşitli materyalleri kullanma, açıklamalar yapma, derse bir önceki dersi özetleyerek başlama, arka arkaya birkaç soru sorma yerine tek ve açık bir soru sorma öğrenci başarısı ile olumlu ilişkiler gösteren öğretmen davranışları olarak bulunmuştur. Başarılı öğretmenlerin öğrencilerinden akademik beklentisi olan. onları teşvik eden. akademik gelişmelerinden sorumluluk payı çıkaran, konusuna hakim, derste konusu ile ilgili çalışmalara yönelik olan. aktif ve bilgili kişi olarak belirlenmekledir. Öğretmen başarısı öğrencinin başarı, tutum, ilgi ve becerisine yansımaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arş. Gör. Ali Murat Sünbül Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 1996
Yayımlandığı Sayı Yıl 1996 Cilt: 8 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Sünbül, A. G. . A. M. (1996). Öğretmen Niteliği ve Öğretimdeki Rolleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 8(8), 597-608.
AMA Sünbül AGAM. Öğretmen Niteliği ve Öğretimdeki Rolleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Eylül 1996;8(8):597-608.
Chicago Sünbül, Arş. Gör. Ali Murat. “Öğretmen Niteliği Ve Öğretimdeki Rolleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 8, sy. 8 (Eylül 1996): 597-608.
EndNote Sünbül AGAM (01 Eylül 1996) Öğretmen Niteliği ve Öğretimdeki Rolleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 8 8 597–608.
IEEE A. G. . A. M. Sünbül, “Öğretmen Niteliği ve Öğretimdeki Rolleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 8, sy. 8, ss. 597–608, 1996.
ISNAD Sünbül, Arş. Gör. Ali Murat. “Öğretmen Niteliği Ve Öğretimdeki Rolleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 8/8 (Eylül 1996), 597-608.
JAMA Sünbül AGAM. Öğretmen Niteliği ve Öğretimdeki Rolleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;8:597–608.
MLA Sünbül, Arş. Gör. Ali Murat. “Öğretmen Niteliği Ve Öğretimdeki Rolleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 8, sy. 8, 1996, ss. 597-08.
Vancouver Sünbül AGAM. Öğretmen Niteliği ve Öğretimdeki Rolleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;8(8):597-608.