Ülkemizin yükseköğretim ve üniversite sorunları konusunda sadece yazarın dosyasında bulunan 120 kupür ve 12 makalesi; bu alanda yazılmadık az, yapılmadık çok şey olduğunu göstermekle beraber; hükümetin,bu temel sorunu ciddi olarak ele alacağı izlenimi yazarlar için hala bir motivasyon oluşturmaktadır. Önce belirtilmesi yararlı olacak bir olgu, bir çok yasalarımızda olduğu gibi, yükseköğretim ve üniversiteye ilişkin yaslarda da; hukuk biliminin yönetim bilimi aleyhine ağırlaştığı ve sonunda ikinci ile uyuşmayan yönetim yapılarında, birincinin de işlevsel olmadığıdır ki; bunun en çarpıcı örneklerinden biri, 1981 yılında çıkarılmış bulunan 2547 sayılı "Yükseköğretim Kanunu"dur. Bu yasa ile, belki onaylayanların bile başlangıçta farkına varamadıkları, üstü kapalı bir yükseköğretim bakanlığı kurulmuştur. Çünkü yasa YÖK`e yükseköğretime ilişkin politikaları saptama, yürütme ve denetleme görevleri ve yetkileri vermiştir. Genellikle yükseköğretimi ve gençliği politize etmeyi amaçlayan bu tür bakanlıkların kurulduğu bazı ülkeler bulunmaktadır: Afganistan, Avusturya, Cezayir, Fas, Fransa, Irak, İran, İtalya, Japonya, Kosta-Rika, Küba, Libya, Macaristan, Norveç, Polonya, Suudi Arabistan, Suriye, Tayland, Tunus, Ürdün, Mali, Özbekistan gibi. Doğu Avrupa"daki gelişmeler sonunda, bunların bir kısmında yapısal değişmeler olasıdır.
Ülkemizin yükseköğretim ve üniversite sorunları konusunda sadece yazarın dosyasında bulunan 120 kupür ve 12 makalesi; bu alanda yazılmadık az, yapılmadık çok şey olduğunu göstermekle beraber; hükümetin,bu temel sorunu ciddi olarak ele alacağı izlenimi yazarlar için hala bir motivasyon oluşturmaktadır. Önce belirtilmesi yararlı olacak bir olgu, bir çok yasalarımızda olduğu gibi, yükseköğretim ve üniversiteye ilişkin yaslarda da; hukuk biliminin yönetim bilimi aleyhine ağırlaştığı ve sonunda ikinci ile uyuşmayan yönetim yapılarında, birincinin de işlevsel olmadığıdır ki; bunun en çarpıcı örneklerinden biri, 1981 yılında çıkarılmış bulunan 2547 sayılı "Yükseköğretim Kanunu"dur. Bu yasa ile, belki onaylayanların bile başlangıçta farkına varamadıkları, üstü kapalı bir yükseköğretim bakanlığı kurulmuştur. Çünkü yasa YÖK`e yükseköğretime ilişkin politikaları saptama, yürütme ve denetleme görevleri ve yetkileri vermiştir. Genellikle yükseköğretimi ve gençliği politize etmeyi amaçlayan bu tür bakanlıkların kurulduğu bazı ülkeler bulunmaktadır: Afganistan, Avusturya, Cezayir, Fas, Fransa, Irak, İran, İtalya, Japonya, Kosta-Rika, Küba, Libya, Macaristan, Norveç, Polonya, Suudi Arabistan, Suriye, Tayland, Tunus, Ürdün, Mali, Özbekistan gibi. Doğu Avrupa"daki gelişmeler sonunda, bunların bir kısmında yapısal değişmeler olasıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 1996 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1996 Cilt: 7 Sayı: 7 |