BibTex RIS Kaynak Göster

Lise ve Dengi Okul Yöneticilerinin Rol Algılama Biçimlerinin Kişilerarası İlişkiler Açısından Analizi

Yıl 1996, Cilt: 7 Sayı: 7, 395 - 400, 01.08.1996

Öz

Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin oynadıkları formal ve informal rollerin algılanış biçimlerini kişilerarası ilişkiler açısından karşılaştırmalı olarak incelemektir. Hızla gelişen bilim ve teknoloji, birey ve toplum yaşamını büyük ölçüde etkilemekte, toplumsal kurumların yapı ve görevlerinde değişiklikler gerektirmektedir. Aynı zamanda bu değişmeler, kişilerarası ilişkileri de etkilemekte ve bireyi çözülmesi güç ve karmaşık sorunlarla karşı karşıya getirmektedir. Birey bir yandan teknolojinin ve toplumsal değişmelerin ortaya çıkardığı yeni durumları izlemek, diğer taraftan da kısa bir zaman aralığı içinde gittikçe artan sayıda ilişkiye girmek zorunda kalmaktadır. İlişkilerin içeriklerinin çeşitliliği ve çok sayıda ilişkiye girmek zorunda kalmaktadır. İlişkilerin içeriklerinin çeşitliliği ve çok sayıda kişiyle ilişkiye girilmesi sonucu ilişkiler yavaşlamakta ve yüzeyselleşmektedir. Birey, bu yüzeyselliğin bedelini kendisine ve topluma yabancılaşmakla ödemektedir(Cooper, 1981; Geçtan, 1982).

Lise ve Dengi Okul Yöneticilerinin Rol Algılama Biçimlerinin Kişilerarası İlişkiler Açısından Analizi

Yıl 1996, Cilt: 7 Sayı: 7, 395 - 400, 01.08.1996

Öz

Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin oynadıkları formal ve informal rollerin algılanış biçimlerini kişilerarası ilişkiler açısından karşılaştırmalı olarak incelemektir. Hızla gelişen bilim ve teknoloji, birey ve toplum yaşamını büyük ölçüde etkilemekte, toplumsal kurumların yapı ve görevlerinde değişiklikler gerektirmektedir. Aynı zamanda bu değişmeler, kişilerarası ilişkileri de etkilemekte ve bireyi çözülmesi güç ve karmaşık sorunlarla karşı karşıya getirmektedir. Birey bir yandan teknolojinin ve toplumsal değişmelerin ortaya çıkardığı yeni durumları izlemek, diğer taraftan da kısa bir zaman aralığı içinde gittikçe artan sayıda ilişkiye girmek zorunda kalmaktadır. İlişkilerin içeriklerinin çeşitliliği ve çok sayıda ilişkiye girmek zorunda kalmaktadır. İlişkilerin içeriklerinin çeşitliliği ve çok sayıda kişiyle ilişkiye girilmesi sonucu ilişkiler yavaşlamakta ve yüzeyselleşmektedir. Birey, bu yüzeyselliğin bedelini kendisine ve topluma yabancılaşmakla ödemektedir(Cooper, 1981; Geçtan, 1982).

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Musa Gürsel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 1996
Yayımlandığı Sayı Yıl 1996 Cilt: 7 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Gürsel, Y. D. D. M. (1996). Lise ve Dengi Okul Yöneticilerinin Rol Algılama Biçimlerinin Kişilerarası İlişkiler Açısından Analizi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 7(7), 395-400.
AMA Gürsel YDDM. Lise ve Dengi Okul Yöneticilerinin Rol Algılama Biçimlerinin Kişilerarası İlişkiler Açısından Analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ağustos 1996;7(7):395-400.
Chicago Gürsel, Yrd. Doç. Dr. Musa. “Lise Ve Dengi Okul Yöneticilerinin Rol Algılama Biçimlerinin Kişilerarası İlişkiler Açısından Analizi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 7, sy. 7 (Ağustos 1996): 395-400.
EndNote Gürsel YDDM (01 Ağustos 1996) Lise ve Dengi Okul Yöneticilerinin Rol Algılama Biçimlerinin Kişilerarası İlişkiler Açısından Analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 7 7 395–400.
IEEE Y. D. D. M. Gürsel, “Lise ve Dengi Okul Yöneticilerinin Rol Algılama Biçimlerinin Kişilerarası İlişkiler Açısından Analizi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 7, sy. 7, ss. 395–400, 1996.
ISNAD Gürsel, Yrd. Doç. Dr. Musa. “Lise Ve Dengi Okul Yöneticilerinin Rol Algılama Biçimlerinin Kişilerarası İlişkiler Açısından Analizi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 7/7 (Ağustos 1996), 395-400.
JAMA Gürsel YDDM. Lise ve Dengi Okul Yöneticilerinin Rol Algılama Biçimlerinin Kişilerarası İlişkiler Açısından Analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;7:395–400.
MLA Gürsel, Yrd. Doç. Dr. Musa. “Lise Ve Dengi Okul Yöneticilerinin Rol Algılama Biçimlerinin Kişilerarası İlişkiler Açısından Analizi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 7, sy. 7, 1996, ss. 395-00.
Vancouver Gürsel YDDM. Lise ve Dengi Okul Yöneticilerinin Rol Algılama Biçimlerinin Kişilerarası İlişkiler Açısından Analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;7(7):395-400.