Bu araştırmanın amacı, ilköğretim müfettişlerinin hizmet öncesi ve hizmet içinde yetiştirilmesine esas olmak üzere, ideal olarak göstermeleri gereken ve gerçekte göstermekte oldukları yeterliklerin kendileri ve yakın görev ilişkisi bulunan grupların algılarına göre sıralanmasıdır. Araştırmada, müfettişlerin teftiş eğitimi açısından gereksinimlerini saptamak, göstermeleri geken ve gistermekte oldukları yeterlikleri, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim bakımından önceliklerine göre sıralamak için, "Eğitim Yöneticilerinin Yeterlikleri" (Bursalıoğlu, 1981, s. 45-46) ve "Milli Eğitim Bakanlığı Müfettişlerinin Yeterlikleri" (Seçkin, 1978, s. 38-44) konulu araştırmalarda kullanılan, yöntem ve tekniklerden yararlanıllmıştır. Verilen analizi sonucunda, denek gruplarının geleneksel teftiş kavramı ve müfettiş imajına bağlı kaldıkları ve teftişi sadece bird değerlendirme süreci olarak algıladıkları görülmüştür
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim müfettişlerinin hizmet öncesi ve hizmet içinde yetiştirilmesine esas olmak üzere, ideal olarak göstermeleri gereken ve gerçekte göstermekte oldukları yeterliklerin kendileri ve yakın görev ilişkisi bulunan grupların algılarına göre sıralanmasıdır. Araştırmada, müfettişlerin teftiş eğitimi açısından gereksinimlerini saptamak, göstermeleri geken ve gistermekte oldukları yeterlikleri, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim bakımından önceliklerine göre sıralamak için, "Eğitim Yöneticilerinin Yeterlikleri" (Bursalıoğlu, 1981, s. 45-46) ve "Milli Eğitim Bakanlığı Müfettişlerinin Yeterlikleri" (Seçkin, 1978, s. 38-44) konulu araştırmalarda kullanılan, yöntem ve tekniklerden yararlanıllmıştır. Verilen analizi sonucunda, denek gruplarının geleneksel teftiş kavramı ve müfettiş imajına bağlı kaldıkları ve teftişi sadece bird değerlendirme süreci olarak algıladıkları görülmüştür
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 1996 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1996 Cilt: 5 Sayı: 5 |