BibTex RIS Kaynak Göster

Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Doğal, Toplumsal Nitelikleri ve Yaşam Standartları

Yıl 1996, Cilt: 5 Sayı: 5, 59 - 70, 01.06.1996

Öz

Bu çalışmada meslek yüksekokulu öğrencilerinin iletişim sorunları üzerinde durulmuştur. İletişim sorunlarının nedeni olarak öğrencilerin, doğal, toplumsal nitelikleri ve yaşam standartları tanımlanmaya çalışılmıştır. Osmanlı İmparatorluğu`nun son döneminde (1911), Paris`teki "Ecole de Conducteur"un örnek alındığı ilk teknikler okulu, Nafıa Vekaletine bağlı olarak "Kondüktör Mektebi" adıyla açılmıştır. Okulun adı Cumhuriyet`in yıllarında (1922) "Nafıa Fen Mektebi" olarak değiştirilmiş; Ortaokuldan sonra iki yıllık olan sürede, 1930 yılında üç yıla çıkarılmıştır. Okul, 1937 yılında mühendis yetiştiren "Teknik Okulu``nu dönüştürülürken, teknikerlik iki yıla indirilmiş ve okulun bir bölümü halinde sürdürülmüştür. Okul, 1941 yılında "Maarif Vekaleti"ne devredilmiştir. 1952 yılından sonra Milli Eğitim Bakanlığı`na bağlı tekniker okulları açılmıştır (Karasar, 1981, S.45).

Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Doğal, Toplumsal Nitelikleri ve Yaşam Standartları

Yıl 1996, Cilt: 5 Sayı: 5, 59 - 70, 01.06.1996

Öz

Bu çalışmada meslek yüksekokulu öğrencilerinin iletişim sorunları üzerinde durulmuştur. İletişim sorunlarının nedeni olarak öğrencilerin, doğal, toplumsal nitelikleri ve yaşam standartları tanımlanmaya çalışılmıştır. Osmanlı İmparatorluğu`nun son döneminde (1911), Paris`teki "Ecole de Conducteur"un örnek alındığı ilk teknikler okulu, Nafıa Vekaletine bağlı olarak "Kondüktör Mektebi" adıyla açılmıştır. Okulun adı Cumhuriyet`in yıllarında (1922) "Nafıa Fen Mektebi" olarak değiştirilmiş; Ortaokuldan sonra iki yıllık olan sürede, 1930 yılında üç yıla çıkarılmıştır. Okul, 1937 yılında mühendis yetiştiren "Teknik Okulu``nu dönüştürülürken, teknikerlik iki yıla indirilmiş ve okulun bir bölümü halinde sürdürülmüştür. Okul, 1941 yılında "Maarif Vekaleti"ne devredilmiştir. 1952 yılından sonra Milli Eğitim Bakanlığı`na bağlı tekniker okulları açılmıştır (Karasar, 1981, S.45).

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr Rıfkı Henden Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 1996
Yayımlandığı Sayı Yıl 1996 Cilt: 5 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Henden, Y. D. D. R. (1996). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Doğal, Toplumsal Nitelikleri ve Yaşam Standartları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 5(5), 59-70.
AMA Henden YDDR. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Doğal, Toplumsal Nitelikleri ve Yaşam Standartları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Haziran 1996;5(5):59-70.
Chicago Henden, Yrd. Doç. Dr Rıfkı. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Doğal, Toplumsal Nitelikleri Ve Yaşam Standartları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 5, sy. 5 (Haziran 1996): 59-70.
EndNote Henden YDDR (01 Haziran 1996) Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Doğal, Toplumsal Nitelikleri ve Yaşam Standartları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 5 5 59–70.
IEEE Y. D. D. R. Henden, “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Doğal, Toplumsal Nitelikleri ve Yaşam Standartları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 5, sy. 5, ss. 59–70, 1996.
ISNAD Henden, Yrd. Doç. Dr Rıfkı. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Doğal, Toplumsal Nitelikleri Ve Yaşam Standartları”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 5/5 (Haziran 1996), 59-70.
JAMA Henden YDDR. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Doğal, Toplumsal Nitelikleri ve Yaşam Standartları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;5:59–70.
MLA Henden, Yrd. Doç. Dr Rıfkı. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Doğal, Toplumsal Nitelikleri Ve Yaşam Standartları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 5, sy. 5, 1996, ss. 59-70.
Vancouver Henden YDDR. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Doğal, Toplumsal Nitelikleri ve Yaşam Standartları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;5(5):59-70.