One could argue that biodiversity education is 'about nature' and is therefore nothing new, because for many years educators have created opportunities for people to understand and experience various plants and animals and their habitats. For this reason, biodiversity education is now approached with education methods for sustainable development, which means a process-oriented, participatory and action-oriented learning approach. Studies on the concept and education of biodiversity in preschool education were rare until recently, but a remarkable increase has been observed in this field in the last decade. However, there is a clear lack of research in studies on preschool teachers. The aim of this study is to examine the views of preschool teachers on the concept of biological diversity. In this direction; Preschool teachers' views on the concept of biodiversity, pre-school teachers' thoughts on Turkey's biological diversity, pre-school teachers' views on developing children's and their own perceptions of biodiversity, and preschool teachers and preschool teachers In this study, the views of the children of that period on the effects of the development of biological diversity perceptions on their environmental awareness were examined. The research was carried out with the phenomenology pattern, which is one of the qualitative research methods. Convenience sampling method was used in this study. Participants consist of eighteen (18) preschool teachers working in public kindergartens in Turkey. Qualitative data collection method and semi-structured interview forms in accordance with this method were used. When the views of preschool teachers on the definition of biological diversity are examined, it is seen that they define biological diversity as species diversity, unity of life and ecosystem. In addition, it was observed that teachers stated that they could not show sufficient interest in biodiversity education in their classrooms due to their lack of sufficient knowledge.
Biyolojik çeşitlilik eğitiminin 'doğa ile ilgili olduğu' ve bu nedenle yeni bir şey olmadığı iddia edilebilir çünkü eğitimciler uzun yıllardır insanlar çeşitli bitki ve hayvanları ve bunların yaşam alanlarını anlamaları ve deneyimlemeleri için fırsatlar yaratmaktadırlar. Bu nedenle biyolojik çeşitlilik eğitimine artık daha çok süreç odaklı, katılımcı ve eyleme yönelik bir öğrenme yaklaşımı anlamına gelen sürdürülebilir kalkınma için eğitim yöntemleriyle yaklaşılmaktadır. Okul öncesi eğitim ile ilgili biyolojik çeşitlilik kavramına ve eğitimine ilişkin yapılan çalışmaların yakın zamana kadar nadir olduğu, ancak son on yılda bu alanda dikkate değer bir artış görülmüştür. Ancak, okul öncesi öğretmenlerine yönelik yapılan çalışmalarda açık bir araştırma eksikliği vardır. Yapılan bu çalışmanın amacı; okul öncesi öğretmenlerinin biyolojik çeşitlilik kavramına ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Bu doğrultuda; okul öncesi öğretmenlerinin biyolojik çeşitlilik kavramına ilişkin görüşleri, okul öncesi öğretmenlerinin Türkiye’nin biyolojik çeşitliliği hakkında düşünceleri, okul öncesi öğretmenlerinin çocukların ve kendilerinin biyolojik çeşitlilik algılarının geliştirilmesi ile ilgili görüşleri ve okul öncesi öğretmenlerinin ve okul öncesi dönem çocuklarının biyolojik çeşitlilik algılarının geliştirilmesinin çevre farkındalıklarına etkileri hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni ile yürütülmüştür. Bu araştırmada uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar Türkiye’de devlet anaokullarında görev yapan on sekiz (18) okul öncesi öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada nitel veri toplama yöntemi ve bu yönteme uygun olarak yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin biyolojik çeşitliliğin tanımına ilişkin görüşlerine bakıldığında biyolojik çeşitliliği tür çeşitliliği, yaşamın birlikteliği, ekosistem olarak tanımladıkları görülmüştür. Ayrıca, öğretmenler yeterli bilgi sahibi olmamaları sebebiyle, sınıflarında biyolojik çeşitlilik eğitimine yeterli ilgiyi gösteremediklerini belirtmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 |