Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaöğretim İngilizce derslerinde işbirlikli öğrenme yaklaşımının kullanılmasına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 698 - 714, 30.11.2024
https://doi.org/10.33400/kuje.1530744

Öz

Bu araştırmanın amacı ortaöğretim İngilizce derslerinde işbirlikli öğrenme yaklaşımının kullanılmasına yönelik öğretmen görüşlerini incelemektir. Araştırma betimsel tarama modeline uygun olarak yapılmıştır. Nicel araştırma modeli çerçevesinde yürütülen araştırma, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında ortaöğretim İngilizce derslerinde görev yapan 153 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Veriler alanında uzman 7 akademisyen ve 9 öğretmenin görüşü alınarak hazırlanan ortaöğretim İngilizce derslerinde işbirlikli öğrenme yaklaşımlarının kullanılmasına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi anketi ile toplanmıştır. Araştırmanın açık uçlu sorularından toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın analizleri bağımsız ki-kare testi kullanılarak yapılmıştır. Öğretmenlerin işbirlikli öğrenme yaklaşımının kullanılmasına yönelik görüşleri cinsiyet, mezun olduğu program ve mesleki kıdem değişkenine göre incelendiğinde anlamlı bir fark bulunmaz iken okul türü, program türü, etkinlik katılım durumu, yaklaşımı kullanma durumu ve sıklığı arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenler işbirlikli öğrenmenin avantajlarını pratik yapma, beraber öğrenme, duygudaşlık, isteklendirme, özgüven ve aktif öğrenme; dezavantajlarını da yetersiz ders saati, baskın öğrenciler ve sınıf yönetimi güçlüğü olarak belirtmiştir. Öğretmenler işbirlikli öğrenme yaklaşımının daha etkili kullanılması için sınıf mevcutlarının uygun olmasının gerektiğini, uygun materyallerin olması gerektiğini, öğrencilerin işbirlikli öğrenme yaklaşımını bilmesinin gerektiğini, ders saatlerinin arttırılması gerektiğini, öğretmenlerin eğitilmesi gerektiğini, öğretim programına uygun olmasının gerektiğini, dersliklerin uygun olması gerektiğini ve gruplardaki öğrenci durumlarının uygun olması gerektiğini önerileri olarak sunmuştur.
Makale Üst Veri alanında yer alan Türkçe Öz, İngilizce Abstract, Türkçe ve İngilizce anahtar kelimeler bölümleriyle birlikte Kaynakça bölümlerini de makalenin kabul edilen haline göre güncellediğimi beyan ederim.

Kaynakça

  • Ahmad, Z., & Mahmood, N. (2010). Effects of cooperative learning vs. traditional instruction on prospective teachers’ learning experience and achievement, Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences, 43(1), 151-164.
  • Al-Tamimi, N.O.M., & Attamimi, R.A. (2014). Effectiveness of cooperative learning in enhancing speaking skills and attitudes towards learning English. International Journal of Linguistics, 6(4), 27-45.
  • Aslan-Berzener, Ü. (2020). The role of cooperative learning on learning English as a foreign language [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. Trakya Üniversitesi.
  • Aslandağ-Soylu, B. (2008). İngilizce öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin ilköğretim 6. Sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi. [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. Niğde Üniversitesi.
  • Azizinezhad, M., Hashemi, M., & Darvishi, S. (2013). Application of cooperative learning in efl classes to enhance the students’ language learning. Procedia – Socialand Behavioral Sciences, 93, 138-141.
  • Bağçeci, B. (2002). Ortaöğretim kurumlarında İngilizce öğretimine ilişkin toplumsal tutumlar. [Yayımlanmış doktora tezi]. Gaziantep Üniversitesi.
  • Baş, G. (2009). İngilizce dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin erişisi, derse karşı tutumlarına ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 39(184), 240-256.
  • Batdı, V. (2013a). İngilizce öğretiminde işbirlikli öğrenme destekli eğitsel eğlenceli etkinliklerin öğrencilerin öz-yeterlik becerileri, öz-düzenleme stratejileri, üst biliş becerileri, motivasyonları ve akademik başarılarına etkisi. [Yayımlanmış doktora tezi]. Fırat Üniversitesi.
  • Batdı, V. (2013b). İşbirlikli öğrenmenin yabancı dil öğretimindeki önemine ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 158-165.
  • Batdı, V., & Özbek, R. (2010). İlköğretim yabancı dil öğretiminde konuşma becerilerinin geliştirilmesinde İngilizce ders kitaplarının etkililiği. Education Sciences, 5(3), 892-902.
  • Batdı, V., & Semerci, Ç. (2016). İngilizce öğretiminde işbirlikli öğrenme destekli eğitsel eğlenceli etkinliklerin öğrencilerin motivasyonlarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (2), 493-510.
  • Bozavlı, E. (2012). İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemiyle yabancı dil öğretimi (psikolinguistik model). Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 31-40.
  • Cihanoğlu, M.O. (2008). Alternatif değerlendirme yaklaşımlarından öz ve akran değerlendirmenin işbirlikli öğrenme ortamlarında akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkileri. [Yayımlanmış doktora tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Demirel, Ö. (2018). Eğitim sözlüğü (6th Ed.). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Eymen, E. U. (2007). Spss kullanma kılavuzu (1st Ed.). İstatistik Merkezi Yayınları.
  • Field, A. (2009). DiscoveringStatisticsusing SPSS(3 rd Ed.). SAGE publishing.
  • Fraenkel, J. R.,Wallen, N. E., &Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th ed.). McGraw-Hill.
  • Gömleksiz, M. (1997). Kubaşık öğrenme “ temel eğitim dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik başarısı ve arkadaşlık ilişkileri üzerine deneysel bir çalışma”. Baki Kitap ve Yayınevi.
  • Gömleksiz, M., & Onur, E. (2005). İngilizce öğreniminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısı üzerindeki etkisi (Elazığ vali Tevfik gür ilköğretim okulu örneği). Milli Eğitim Dergisi, 166.
  • Istıfcı, İ., & Kaya, Z. (2011). Collaborative learning ın teaching a second language through the ınternet. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 11(3), 88-94.
  • Johnson, D. W., Johnson, R. T., & Taylor, B. (1993). Impact of cooperative and individualistic learning on high-ability students' achievement, self-esteem, and social acceptance. The Journal of Social Psychology, 133(6), 839–844.
  • Karakaya, İ. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. (Editör: Tanrıöğen, A.) Bilimsel araştırma yöntemleri.Anı.
  • Kartal, Ş.,& Özbek, R. (2016).İşbirlikli öğrenme tekniklerinden ötbb tekniğiyle işlenen İngilizce dersine ilişkin öğrenci görüşleri. The Journal of International Lingual, Socialand Educational Sciences, 2(2), 85-106.
  • Kartal, Ş., & Özbek, R. (2017). İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumlarına ve başarılarına etkileri. Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 796-820.
  • Keskin, A. (2003). İlköğretim ll. kademe öğrencilerinin İngilizceye yönelik tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiler. [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Liang, T. (2002). Implementing Cooperative Learning In EFL Teaching: Processand Effects. [Yayımlanmış doktora tezi]. National Taiwan Normal University Taiwan.
  • Memduhoğlu, H. B., Çiftçi, S.,& Özok, H. İ. (2014). İşbirlikli öğrenmenin yabancı dil öğretimindeki önemine ilişkin öğretmen görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2), 1-14.
  • Nan, H. (2014). Theory and practice in language studies: a feasible study on cooperative learning in large class college english teaching. Academy Publisher.
  • Oksal, B. (2014). The effects of cooperative learning and technology on English language learners’ speakıng anxiety and motivatıon level: a case study at a Turkish private unıversıty. [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Orunlu, E. E. (2012). İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersi karışımlar konusunun öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarılarına etkisi. [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Pala, A. (1995). İşbirlikli öğrenmenin yabancı dil öğretimindeki etkililiği. [Yayımlanmış yüksek lisans tezi] Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Pallant, J. (2020). Spss survival manual: a step by step guide to data analysis using IBM SPSS (7th Ed.). Taylor and Francis Publishing.
  • Pan, C. Y., & Wu, H. Y. (2013). The cooperative learning effects on English reading comprehension and learning motivation of efl freshmen. English Language Teaching, 6(5), 13-27.
  • Sezer, A., & Tokcan, H. (2003). İşbirliğine dayalı öğrenmenin coğrafya dersinde akademik başarı üzerine etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 227-242.
  • Slavin, R. E. (1980). Specialization: Social psychology of education; motivation; field research methodologies. Review of Educational Research, 50(2), 315-342.
  • Slavin, R. E. (1983). When does cooperative learning increase student achievement? Psychological Bulletin, 94(3), 429–445.
  • Slavin, R.E. (1991). Synthesis of research on cooperative learning. Educational Leadership, 48(5), 71-82.
  • Spolsky, B. (1969). Attitudinal aspects of second language learning. Language Learning. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED031701.pdf
  • Şenol, H., Bal, Ş., & Yıldırım, H. İ. (2007). İlköğretim 6. sınıf fen bilgisi dersinde duyu organları konusunun işlenmesinde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısı ve tutum üzerinde etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 211-220.
  • Tanrıverdi, T.,& Öztürk, E. (2019). Öğrencilerin kelime hazinelerinin geliştirilmesinde işbirlikli öğrenme yönteminin yeri. Journal of Social Sciences and Education, 2(1), 93-120.
  • Timur, S., Ergül, R., & Kıncal, R. Y. (2007). Fen bilgisi öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 156-163.
  • Uysal, M. E. (2009). İlköğretim Türkçe dersinde işbirlikli öğrenmenin erişi, eleştirel düşünce ve yaratıcılık becerilerine etkisi. [Yayımlanmış doktora tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Ün-Açıkgöz, K. (2006). Aktif öğrenme. (8. Baskı). Biliş Yayınları.
  • Wichadee, S. (2005). The effects of cooperative learning on english reading skills and attitudes of the first year students at Bangkok University. Journal of Applied Linguistics and Language Research, 2 (8), 169-180.
  • Yıldız, V. (1999). İşbirlikli öğrenme ile geleneksel öğrenme grupları arasındaki farklar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (17), 155-163.

Examination of English teachers’ opinions about Use of cooperative learning approaches in high school English classes

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 698 - 714, 30.11.2024
https://doi.org/10.33400/kuje.1530744

Öz

The aim of this research is to examine teachers’ views on the use of the cooperative learning approach in secondary school English classes. The research was conducted according to the descriptive survey model. The research, conducted within the framework of the quantitative research model, was carried out with 153 teachers working in secondary school English classes during the 2021-2022 academic year. The data was collected using a questionnaire prepared by consulting the opinions of 7 experts in the field and 9 teachers, aiming to examine teachers' views on the use of collaborative learning approaches in secondary school English lessons. The open-ended questions of the research were analyzed by content analysis method.The analysis of the study was done using the independent chi-square test. There was no significant difference according to the teachers' views on the use of cooperative learning approach according to gender, the program they graduated from and professional seniority. However, it was found that there was a significant difference between the type of school, program type, participation in the activity, the use of the approach and its frequency. Teachers consider the advantages of cooperative learning; practice, collaboration and peer learning, empathy, motivation, self-confidence and active learning; disadvantages are insufficient class hours, dominant students, and difficulties of classroom management. Teachers offered some suggestions like class sizes should be suitable, appropriate materials should be available, students should know the cooperative learning approach, course hours should be increased, teachers should be trained, curriculum should be appropriate, classrooms should be suitable and student situations in groups should be appropriate for more effective use of cooperative learning approach.

Etik Beyan

Research Ethics In the entire process from planning to implementation, from data collection to data analysis, all rules specified in the "Higher Education Institutions Scientific Research and Publication Ethics Directive" were followed. None of the actions specified in the second section of the directive, "Actions Contrary to Scientific Research and Publication Ethics", were carried out. During the writing process of this research, scientific, ethical and citation rules were followed; no falsification was made on the collected data and this study was not sent for evaluation to any other academic publication environment. • For the research, a research permit with the number E-30769799-44-36853691 was obtained from the Diyarbakır Provincial Directorate of National Education on 12/11/2021. Research ethics committee approval information Name of the board that conducted the ethical evaluation: Dicle University Social and Human Sciences Ethics Board Presidency Ethical evaluation decision date: 11/10/2021 Ethical evaluation document number: 154333

Teşekkür

Bu çalışma, Ayşe Kaya (2022) tarafından hazırlanan “Ortaöğretim İngilizce derslerinde işbirlikli öğrenme yaklaşımının kullanılmasına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi” başlıklı yüksek lisans tezinden üretilmiş olup, 7. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi'nde özet bildiri olarak sunulmuştur.

Kaynakça

  • Ahmad, Z., & Mahmood, N. (2010). Effects of cooperative learning vs. traditional instruction on prospective teachers’ learning experience and achievement, Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences, 43(1), 151-164.
  • Al-Tamimi, N.O.M., & Attamimi, R.A. (2014). Effectiveness of cooperative learning in enhancing speaking skills and attitudes towards learning English. International Journal of Linguistics, 6(4), 27-45.
  • Aslan-Berzener, Ü. (2020). The role of cooperative learning on learning English as a foreign language [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. Trakya Üniversitesi.
  • Aslandağ-Soylu, B. (2008). İngilizce öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin ilköğretim 6. Sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi. [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. Niğde Üniversitesi.
  • Azizinezhad, M., Hashemi, M., & Darvishi, S. (2013). Application of cooperative learning in efl classes to enhance the students’ language learning. Procedia – Socialand Behavioral Sciences, 93, 138-141.
  • Bağçeci, B. (2002). Ortaöğretim kurumlarında İngilizce öğretimine ilişkin toplumsal tutumlar. [Yayımlanmış doktora tezi]. Gaziantep Üniversitesi.
  • Baş, G. (2009). İngilizce dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin erişisi, derse karşı tutumlarına ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 39(184), 240-256.
  • Batdı, V. (2013a). İngilizce öğretiminde işbirlikli öğrenme destekli eğitsel eğlenceli etkinliklerin öğrencilerin öz-yeterlik becerileri, öz-düzenleme stratejileri, üst biliş becerileri, motivasyonları ve akademik başarılarına etkisi. [Yayımlanmış doktora tezi]. Fırat Üniversitesi.
  • Batdı, V. (2013b). İşbirlikli öğrenmenin yabancı dil öğretimindeki önemine ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 158-165.
  • Batdı, V., & Özbek, R. (2010). İlköğretim yabancı dil öğretiminde konuşma becerilerinin geliştirilmesinde İngilizce ders kitaplarının etkililiği. Education Sciences, 5(3), 892-902.
  • Batdı, V., & Semerci, Ç. (2016). İngilizce öğretiminde işbirlikli öğrenme destekli eğitsel eğlenceli etkinliklerin öğrencilerin motivasyonlarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (2), 493-510.
  • Bozavlı, E. (2012). İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemiyle yabancı dil öğretimi (psikolinguistik model). Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 31-40.
  • Cihanoğlu, M.O. (2008). Alternatif değerlendirme yaklaşımlarından öz ve akran değerlendirmenin işbirlikli öğrenme ortamlarında akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkileri. [Yayımlanmış doktora tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Demirel, Ö. (2018). Eğitim sözlüğü (6th Ed.). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Eymen, E. U. (2007). Spss kullanma kılavuzu (1st Ed.). İstatistik Merkezi Yayınları.
  • Field, A. (2009). DiscoveringStatisticsusing SPSS(3 rd Ed.). SAGE publishing.
  • Fraenkel, J. R.,Wallen, N. E., &Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th ed.). McGraw-Hill.
  • Gömleksiz, M. (1997). Kubaşık öğrenme “ temel eğitim dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik başarısı ve arkadaşlık ilişkileri üzerine deneysel bir çalışma”. Baki Kitap ve Yayınevi.
  • Gömleksiz, M., & Onur, E. (2005). İngilizce öğreniminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısı üzerindeki etkisi (Elazığ vali Tevfik gür ilköğretim okulu örneği). Milli Eğitim Dergisi, 166.
  • Istıfcı, İ., & Kaya, Z. (2011). Collaborative learning ın teaching a second language through the ınternet. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 11(3), 88-94.
  • Johnson, D. W., Johnson, R. T., & Taylor, B. (1993). Impact of cooperative and individualistic learning on high-ability students' achievement, self-esteem, and social acceptance. The Journal of Social Psychology, 133(6), 839–844.
  • Karakaya, İ. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. (Editör: Tanrıöğen, A.) Bilimsel araştırma yöntemleri.Anı.
  • Kartal, Ş.,& Özbek, R. (2016).İşbirlikli öğrenme tekniklerinden ötbb tekniğiyle işlenen İngilizce dersine ilişkin öğrenci görüşleri. The Journal of International Lingual, Socialand Educational Sciences, 2(2), 85-106.
  • Kartal, Ş., & Özbek, R. (2017). İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumlarına ve başarılarına etkileri. Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 796-820.
  • Keskin, A. (2003). İlköğretim ll. kademe öğrencilerinin İngilizceye yönelik tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiler. [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Liang, T. (2002). Implementing Cooperative Learning In EFL Teaching: Processand Effects. [Yayımlanmış doktora tezi]. National Taiwan Normal University Taiwan.
  • Memduhoğlu, H. B., Çiftçi, S.,& Özok, H. İ. (2014). İşbirlikli öğrenmenin yabancı dil öğretimindeki önemine ilişkin öğretmen görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2), 1-14.
  • Nan, H. (2014). Theory and practice in language studies: a feasible study on cooperative learning in large class college english teaching. Academy Publisher.
  • Oksal, B. (2014). The effects of cooperative learning and technology on English language learners’ speakıng anxiety and motivatıon level: a case study at a Turkish private unıversıty. [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Orunlu, E. E. (2012). İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersi karışımlar konusunun öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarılarına etkisi. [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Pala, A. (1995). İşbirlikli öğrenmenin yabancı dil öğretimindeki etkililiği. [Yayımlanmış yüksek lisans tezi] Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Pallant, J. (2020). Spss survival manual: a step by step guide to data analysis using IBM SPSS (7th Ed.). Taylor and Francis Publishing.
  • Pan, C. Y., & Wu, H. Y. (2013). The cooperative learning effects on English reading comprehension and learning motivation of efl freshmen. English Language Teaching, 6(5), 13-27.
  • Sezer, A., & Tokcan, H. (2003). İşbirliğine dayalı öğrenmenin coğrafya dersinde akademik başarı üzerine etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 227-242.
  • Slavin, R. E. (1980). Specialization: Social psychology of education; motivation; field research methodologies. Review of Educational Research, 50(2), 315-342.
  • Slavin, R. E. (1983). When does cooperative learning increase student achievement? Psychological Bulletin, 94(3), 429–445.
  • Slavin, R.E. (1991). Synthesis of research on cooperative learning. Educational Leadership, 48(5), 71-82.
  • Spolsky, B. (1969). Attitudinal aspects of second language learning. Language Learning. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED031701.pdf
  • Şenol, H., Bal, Ş., & Yıldırım, H. İ. (2007). İlköğretim 6. sınıf fen bilgisi dersinde duyu organları konusunun işlenmesinde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısı ve tutum üzerinde etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 211-220.
  • Tanrıverdi, T.,& Öztürk, E. (2019). Öğrencilerin kelime hazinelerinin geliştirilmesinde işbirlikli öğrenme yönteminin yeri. Journal of Social Sciences and Education, 2(1), 93-120.
  • Timur, S., Ergül, R., & Kıncal, R. Y. (2007). Fen bilgisi öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 156-163.
  • Uysal, M. E. (2009). İlköğretim Türkçe dersinde işbirlikli öğrenmenin erişi, eleştirel düşünce ve yaratıcılık becerilerine etkisi. [Yayımlanmış doktora tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Ün-Açıkgöz, K. (2006). Aktif öğrenme. (8. Baskı). Biliş Yayınları.
  • Wichadee, S. (2005). The effects of cooperative learning on english reading skills and attitudes of the first year students at Bangkok University. Journal of Applied Linguistics and Language Research, 2 (8), 169-180.
  • Yıldız, V. (1999). İşbirlikli öğrenme ile geleneksel öğrenme grupları arasındaki farklar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (17), 155-163.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Öğrenme Kuramları, Öğretim Kuramları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayşe Kaya Kaplan 0000-0002-4208-739X

Bayram Aşılıoğlu 0000-0002-2425-0624

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2024
Gönderilme Tarihi 9 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 22 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaya Kaplan, A., & Aşılıoğlu, B. (2024). Examination of English teachers’ opinions about Use of cooperative learning approaches in high school English classes. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 7(2), 698-714. https://doi.org/10.33400/kuje.1530744



22176

Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi 2020 yılı itibariyle TR-Dizin tarafından dizinlenmektedir.