This study demonstrates that Finite Element Analysis (FEA) can produce highly consistent and reliable results with physical crash test data for a seat design compliant with ECE R17 standards. The strong correlation between simulation and experimental data indicates that FEA can significantly reduce the need for costly and time-consuming physical prototype testing as a structural validation tool. Utilizing FEA in the early stages of the product development process enables the optimization of seat designs to enhance passenger safety and meet industry regulations. The study also emphasizes the importance of engineering simulation techniques in improving design efficiency, minimizing material waste, and developing innovative safety solutions. It was determined that the maximum stress values obtained remained below the 20 kN threshold specified in the ECE R17 standard, and the findings contribute to ensuring maximum protection of modern vehicle seat systems under crash scenarios.
Finite Element Analysis (FEA) Seat Design Safety Optimization ECE R17 Seat Belt Anchorage Points
Bu çalışma, sonlu elemanlar analizinin (FEA) fiziksel çarpışma testleriyle ECE R17 standartlarına uyumlu bir koltuk tasarımı için büyük ölçüde örtüşen güvenilir sonuçlar üretebildiğini ortaya koymaktadır. Simülasyon ve deneysel veriler arasındaki güçlü korelasyon, FEA’nın yapısal doğrulama aracı olarak maliyetli ve zaman alıcı prototip testlerinin yerini önemli ölçüde alabileceğini göstermektedir. Analizin ürün geliştirme sürecinin erken aşamalarında kullanılması, koltuk tasarımlarının optimize edilerek yolcu güvenliğinin artırılmasını ve endüstri standartlarının karşılanmasını mümkün kılmaktadır. Çalışma ayrıca, mühendislik simülasyon tekniklerinin tasarım verimliliğini yükseltme, malzeme israfını azaltma ve yenilikçi güvenlik çözümleri geliştirme açısından önemini vurgulamaktadır. Elde edilen maksimum gerilme değerlerinin ECE R17 standardındaki 20 kN sınırının altında kaldığı belirlenmiş olup, araştırma bulguları modern araç koltuklarının çarpışma senaryolarında maksimum koruma sağlamasına katkıda bulunmaktadır.
Sonlu Elemanlar Analizi (FEA) Koltuk Tasarımı Güvenlik Optimizasyonu ECE R17 Emniyet Kemeri Bağlantı Noktaları
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Elektrik Mühendisliği (Diğer) |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2025 |
| Kabul Tarihi | 30 Temmuz 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 18 Sayı: 1 |