One of the pioneering playwrights of postwar British drama, Harold Pinter is usually known for his plays’ absurd features and for his combination of elements like comedy and threat in an unprecedented way. Nevertheless, Pinter’s ingenuity cannot merely be confined to such a specific framework, and this paper explores a rather neglected main dramatic element in his most well-known and commonly-studied play The Birthday Party (1959). Taking Michel Foucault’s definition of heterotopia into consideration, this paper analyses the specific selection of a boarding house as the setting of the play and focuses on the spatial markers’ contribution to the ambiguity intentionally engendered by the playwright. Meanwhile, the status of the boarding house put under scrutiny reveals the perfectly heterotopic nature of the place. The boarding house in the play hosts a spectrum of contradictory places in its complicated constitution such as a delivery room, a hideout, a womb, and a playground. In this sense, the boarding house constitutes a catalyser which Pinter employs to further blur the relationships and the dialogue between the characters. This study, investigating all these heterotopic features in detail, once again marks the undeniable influence of the setting on the action and dialogue in a play. By putting an emphasis on the heterotopic features of the setting in The Birthday Party, it underlines the significance of the setting in denying the revelation of a unique and simple conclusion and promoting multiple ways of reading the play.
The Birthday Party Harold Pinter heterotopia Michel Foucault boarding house
Savaş sonrası İngiliz tiyatrosunun öncülerinden biri olan Harold Pinter, genellikle oyunlarının absürt özellikleri ve komedi ile tehdit gibi elementleri daha önce görülmemiş bir şekilde bir araya getirmesiyle bilinir. Ancak Pinter'ın ustalığı yalnızca bu çerçeveye hapsedilemez ve bu çalışma, onun en iyi bilinen ve en yaygın olarak çalışılan eseri Doğum Günü Partisi’nde (1959) oldukça göz ardı edilen bir ana dramatik unsuru değerlendirecektir. Bu çalışma, Michel Foucault'un yapmış olduğu "heterotopia” tanımını göz önüne alarak, özellikle bir pansiyonun dekoratif mekân olarak seçilmesinin yazar tarafından bilinçli bir şekilde oluşturulan belirsizliğe katkısını analiz eder. Bu esnada söz konusu pansiyonun statüsü, oyundaki mekânın mükemmel heterotopik doğasını ortaya çıkaracaktır. Oyundaki pansiyon, bir doğumhane, bir sığınak, bir rahim ve bir oyun parkı gibi çatışan mekânlar dizisine ev sahipliği yapmaktadır. Bu bakımdan oyundaki pansiyon, Pinter'ın karakterler arasındaki ilişkiyi ve diyalogları daha da bulanık hale getirmek için kullandığı bir katalizör oluşturmaktadır. Tüm bu heterotopik özellikleri detaylı bir şekilde inceleyen bu çalışma, mekânın bir oyundaki aksiyon ve diyaloglar üzerine olan yadsınamaz etkisini bir kez daha vurgular. Doğum Günü Partisi’ndeki dekoratif mekânın heterotopik özelliklerine vurgu yaparak, oyundaki mekânın tek ve basit bir sonuç açığa çıkarmayı inkâr etmede ve oyunu farklı şekillerde okumayı teşvik etmedeki öneminin altını çizmektedir.
The Birthday Party Harold Pinter heterotopya Michel Foucault pansiyon
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |