Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sarah Hall’s Novel Burntcoat

Yıl 2025, Sayı: 26, 437 - 441, 10.09.2025
https://doi.org/10.46250/kulturder.1749873

Öz

This review offers a critical evaluation of Sarah Hall’s novel Burntcoat (2021), which recounts the fragmented recollections of a sculptor, Edith Harkness, as she approaches death during a pandemic. Hall employs the pandemic not as a site for social or political critique, but as a backdrop for exploring the entanglements of memory, loss, embodiment, and art. At the heart of the novel lies Edith’s belief that transformation, whether emotional, physical, or artistic, inevitably leaves residue and damage. This conviction is mirrored in her sculptural method of “shou sugi ban”, a Japanese technique of burning wood to preserve it, which serves as both a metaphor and a structural principle in the novel. While some readers may find the novel’s nonlinearity, minimal engagement with social contexts, and intense focus on interiority to be limiting, its achievement lies in Hall’s sculpting of a narrative that is as sensually textured and temporally layered as Edith’s final artistic act.

Sarah Hall’un Burntcoat Adlı Romanı

Yıl 2025, Sayı: 26, 437 - 441, 10.09.2025
https://doi.org/10.46250/kulturder.1749873

Öz

Bu kitap incelemesi, Sarah Hall’un bir heykeltıraş olan Edith Harkness’ın bir pandemi sırasında ölüme yaklaşmışken parçalanmış anılarını anlatan Burntcoat (2021) adlı romanının eleştirel bir değerlendirmesini sunmaktadır. Hall, pandemiyi toplumsal veya politik eleştiri için değil, hafıza, kayıp, bedensellik ve sanatın iç içe geçmişliğini keşfetmek için bir zemin olarak kullanır. Eserin merkezinde, Edith’in ister duygusal ister fiziksel ister sanatsal olsun, dönüşümün kaçınılmaz olarak kalıntı ve hasar bıraktığına olan inancı yatar. Bu inanç, romanda hem metafor hem de yapısal ilke işlevi gören, Edith’in eserlerinde kullandığı odunun korunmak için yakıldığı “shou sugi ban” adlı Japon heykelciliği yönteminde de kendini gösterir. Bazı okuyucular romanın doğrusal bir zaman akışını izlememesini, toplumsal bağlamlarla asgari düzeyde etkileşimini ve içselliğe yoğun odaklanmasını sınırlayıcı bulabilir. Ancak romanın başarısı, Hall’un Edith’in son sanatsal eylemi kadar duyusal olarak dokulu ve zamansal olarak katmanlı bir anlatıyı bir heykel gibi şekillendirmesinde yatmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü
Bölüm Kitap İncelemeleri
Yazarlar

Elif Demir 0000-0003-2627-3210

Yayımlanma Tarihi 10 Eylül 2025
Gönderilme Tarihi 24 Temmuz 2025
Kabul Tarihi 27 Ağustos 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Demir, E. (2025). Sarah Hall’s Novel Burntcoat. Kültür Araştırmaları Dergisi(26), 437-441. https://doi.org/10.46250/kulturder.1749873
AMA Demir E. Sarah Hall’s Novel Burntcoat. KAD. Eylül 2025;(26):437-441. doi:10.46250/kulturder.1749873
Chicago Demir, Elif. “Sarah Hall’s Novel Burntcoat”. Kültür Araştırmaları Dergisi, sy. 26 (Eylül 2025): 437-41. https://doi.org/10.46250/kulturder.1749873.
EndNote Demir E (01 Eylül 2025) Sarah Hall’s Novel Burntcoat. Kültür Araştırmaları Dergisi 26 437–441.
IEEE E. Demir, “Sarah Hall’s Novel Burntcoat”, KAD, sy. 26, ss. 437–441, Eylül2025, doi: 10.46250/kulturder.1749873.
ISNAD Demir, Elif. “Sarah Hall’s Novel Burntcoat”. Kültür Araştırmaları Dergisi 26 (Eylül2025), 437-441. https://doi.org/10.46250/kulturder.1749873.
JAMA Demir E. Sarah Hall’s Novel Burntcoat. KAD. 2025;:437–441.
MLA Demir, Elif. “Sarah Hall’s Novel Burntcoat”. Kültür Araştırmaları Dergisi, sy. 26, 2025, ss. 437-41, doi:10.46250/kulturder.1749873.
Vancouver Demir E. Sarah Hall’s Novel Burntcoat. KAD. 2025(26):437-41.
Bu eser CC BY-NC 4.0 lisansı altındadır.
This work is licensed under CC BY-NC 4.0