Görüntü Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

Brave: Anne ve Kız Çocuğu Kendi Tarihlerini Yazıyor

Yıl 2017, Cilt: 20 (2) Sayı: 40, 142 - 161, 01.12.2017

Öz

Sinema tarihi, büyük oranda eril kültürün öykülerine odaklanmaktadır. Sophokles’in Kral Oedipus ve Elektra oyunlarından günümüze dek; popüler kültür ürünlerinde ve dolayısıyla filmlerde baba kız ilişkisi ya da anne oğul ilişkisi genellikle Freud’un psikanalitik yaklaşımı çerçevesinde ele alınmaktadır. 2012 yılı yapımı olan Brave Cesur, Brenda Chapman, Mark Andrews adlı film ise eril egemen söylemi kırmaya çalışarak anne kız ilişkisini merkezine aldığı için çalışmanın konusu olarak seçilmiştir. Brave, ataerkil söylemin sözcülüğünü üstlenerek, kızını söz konusu söyleme uygun yetiştirme konusunda ısrarlı Elinor ve ona isyan eden Merida’yı konu edinmektedir. Filmde, kural koyucu olan baba Fregus karikatür düzeyinde görünmez kılınırken; kültürün birbirine düşman konumladığı Elinor ve Merida, doğada birbirlerini koruyup kollar ve nihayet tarihlerini yeniden yazarlar. Çalışma kapsamında Brave filminde annelik, anne kız ilişkisi ve Merida’nın cinsiyet sisteminin normlarına karşı gelmesi; Simone de Beauvoir, Judith Butler ve Luce Irigaray’ın kuramsal yaklaşımları temel alınarak analiz edilecektir.

Brave: Mother and Daughter Writing Their Own History

Yıl 2017, Cilt: 20 (2) Sayı: 40, 142 - 161, 01.12.2017

Öz

History of cinema is mostlybased on stories of the masculine culture. From Sophocles’ plays Oedipus Rex and Electra up to the present, the relationship between father and daughter or mother and son in products of popular culture -hence in cinemafilms- has been addressed with in the framework of psychoanalytic theory of Freud. The film Brave Cesur; Brenda Chapmanand Mark Andrews which was released in 2012 has been selected as the subject of the study due to the fact that it dissents from the dominant discourse by putting mother/daughterbond in the center of the story. Brave tells the story of Elinor who embodies the patriarchal discourse and insists on raising her daughter in conformity with patriarchy and Merida whorevolt sagainst her mother. Throughout the film; Fergus the father, who is the rule-maker, is renderedinvisible as a caricature, where as Elinor and Merida, whom the culture positioned as enemies, protect each other in the nature and write their own history in the end. Within thescope of the study, motherhood, mother/daughterbond and Merida’s standing up against the norms of gender system in Brave will be analysed according to theoretical approaches of Simone de Beauvoir, Judith Butler and Luce Irigaray

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kültürel çalışmalar, Kadın Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gül Yaşartürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 20 (2) Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Yaşartürk, G. (2017). Brave: Anne ve Kız Çocuğu Kendi Tarihlerini Yazıyor. Kültür Ve İletişim, 20 (2)(40), 142-161.