Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kentsel Kültürel Kimlikler ve Küreselleşme: Eleştirel Bir Bakış

Yıl 2001, Cilt: 4 (1) Sayı: 7, 47 - 60, 01.06.2001

Öz

Bu makalede yazar çağımızın kentsel kültürel kimliklerini makro-sosyolojik bakış açısı ile inceliyor. Çalışmanın üzerine kurulu olduğu temel tartışma korıularırnn ilkini, genelde · 'küresel' olarak adlandırılan ve geleneksel olarak 'yerel' olarak tanımlanan arasında yeni bir , etkileşim sisteminin varlığına ilişkin öne sürülen görüşler oluşturuyor. Bu yeni sistem, yeni bir kültürel kimliğin ve herşeyin hem 'yerel' hem de 'küresel' olduğu yeni bir topoloji ortaya çıkarıyor. Bu sistemin kendi alanına henüz daha dalih olmamış elemanlarla etkileşimi ise yazarın odaklandığı diğer önemli konuyu oluşturuyor. Oluşturulan bu yeni ortam kültürel kimlikler üzerinde önemli ölçüde etkili ve sadece bu kimliklerin bir parçası değil aynı zamanda onların bir yansıtıcısı hiteliğinde. Bu son tartışmayla ilgili olarak çalışmada estetik faktörlerin önemine ayrıntılı olarak değiniliyor. Yazar, öne sürdüğü görüşlerde, günümüz gelişmiş ülkelerinin kentsel toplumlarından çok da uzak olmayan hayali küreselleşmiş topluma göndermede bulunuyor.

Kaynakça

  • Castells, Manuel (1997). The Power of Identity: The Information Age- Economy, Society and Culture. London: Blackwell.
  • Castells, Manuel (1996). The Rise of the Network Society. London: Blackwell.
  • Corijn, Eric (1994). "Europe's Unification and the Ethics of Leisure Studies." In Leisure Modernity, Postmodernity and Lifestyles. Ian Henry (ed.). Eastborne: LSA Publications.
  • Featherstone, Mike (ed.) (1990). Global Culture: Nationalism, Globalization and Modernity. London: Sage.
  • Featherstone, Mikec (1995). Undoing Culture: Globalization, Post-modernism and Identity. London: Sage.
  • Foster, Hal (ed.) (1985). Postmodern Culture. GB: Pluto Press.

Urban Cultural Identities and Globalization: A Critical Account

Yıl 2001, Cilt: 4 (1) Sayı: 7, 47 - 60, 01.06.2001

Öz

The author analyses contemporary urban cultural identities from a macro-sociological point of view. The main issues on which this article is built upon are the following: Firstly, the argument that there is a new system of interaction between what can generally be called as 'global' and what has traditionally been identified as 'local'. This new system gives rise to a new cultural identity and a new topology where everything is both 'local' and 'global' at the same time. The interaction of this system with elements that have not been incorporated in its fields is the second major issue that the author uses. Furthermore, it is argued that the built environment has a major influence on cultural identities, as it is not only part of these identities but their mirror as well. Therefore, the latter argument is a third issue as in the text we find many parallel references to aesthetic factors. It becomes evident throughout the whole article that the author applies his arguments to an imaginary globalized society, which is not very far from the urban societies of contemporary developed countries.

Kaynakça

  • Castells, Manuel (1997). The Power of Identity: The Information Age- Economy, Society and Culture. London: Blackwell.
  • Castells, Manuel (1996). The Rise of the Network Society. London: Blackwell.
  • Corijn, Eric (1994). "Europe's Unification and the Ethics of Leisure Studies." In Leisure Modernity, Postmodernity and Lifestyles. Ian Henry (ed.). Eastborne: LSA Publications.
  • Featherstone, Mike (ed.) (1990). Global Culture: Nationalism, Globalization and Modernity. London: Sage.
  • Featherstone, Mikec (1995). Undoing Culture: Globalization, Post-modernism and Identity. London: Sage.
  • Foster, Hal (ed.) (1985). Postmodern Culture. GB: Pluto Press.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Kültürel çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Konstantinos Ntaras Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 4 (1) Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Ntaras, K. (2001). Urban Cultural Identities and Globalization: A Critical Account. Kültür Ve İletişim, 4 (1)(7), 47-60.