Functionally, man’s wallet is a carrier, an enveloping container. It mainly carries cash, credit cards, driving licence and such. As a protective agent it offers a “gated area” for its users. Bearing on the same property, wallet safeguards our identity cards in the absence of which we become exposed to a “sense of nudity”. In this context, it holds true that everyday objects are intrinsically built to serve its users. This, however, does not stop them being inscribed with cultural meanings. For example, man’s wallet can be described as a “cultural facet” laden with symbolic references. These cultural signifiers make it an extension of man’s subjectivity. To put it differently, man’s wallet is a reflective container of symbols and cultural meanings, which communicates a set of symbols concerning masculunities. It therefore gives us a bunch of clues regarding the material position of a man, or a wide array of images embodying his masculunity. Furthermore, often turned into an apparatus of selfimage and self-presentation, luxurious man’s wallets may become instrumental in expressing and conveying gimmickry. Some of them carry designer logos which diffuse meanings as to the social status of its owner. Per contra, particular objects found in wallet may refer to man’s private experiences/stories, which in general are disclosed to the third person (from the gaze and word of the others)
Men’s Wallet Masculinity Image Cultural Facet Conspicious Consumption Personal Memory
Erkek cüzdanı para, kredi kartı, kartvizit ve ehliyet belgesi benzeri eşyaları içeren taşıyıcı bir kaptır. Cüzdan, bu işlevselliği nedeniyle, yokluğu hayal edildiğinde kişiye “çıplaklık algısı” yaşatan kimlik belgesinin de muhafızıdır. Cüzdanın muhafaza işlevi kişisel eşyalarımıza sağladığı “güvenlikli alan” ile ilişkilidir, bu tür bir alan; devlet aygıtının kodlayarak belgeleştirdiği kimliği hemen hepimizin gündelik yaşamında deneyimlemesi muhtemel olumsuzluklara karşı korur (bu çalışmada görüleceği gibi çalınma, aşınma, çamaşır makinesinde yıkanma vb. olumsuzluklar). Bu bağlamda, insan yapımı eşyanın “doğası gereği” kullanıcısına hizmet etmeye yazgılı olduğu doğrudur. Fakat bu, eşyanın sembolik gönderimlerle yüklü kültürel bir “yüzey” ya da “taşıyıcı” olduğu gerçeğini ortadan kaldırmaz. Örneğin, cüzdan, erkekliği kuran, onu anlamlandıran ve yeniden üreten semboller setinin (şeyleri pratik etme biçimleri, postür, bedeni hal benzeri şeyler ve bunlara yüklü anlamlar) şu ya da bu şekilde ifade edildiği halleri yansıtan “eşlikçi”bir yüzey olarak görülebilir. İçerdiği eşyalar ve üzerine kazılı markalı logosu, erkek öznenin kendisine toplumsal statü simgesi kazandırmada sergilediği “gösterişçi” davranışlarına yoldaş olur. Yaydığı toplumsal mesajlar uzlaşımsal olarak açımlanırken, kullanıcısının “kişilik envanteri” ve eyleyicisi olduğu toplumsal gruba (kendi içinde değişkenlik gösterebilen haller, tavırlar, duruşlar, yapıp etme biçimleri benzeri özelliklere sahip erkekler) dair semptomlar sunar. Öte yandan, cüzdan içerisinde taşıdığı mahrem eşyalarla sadece “gösterişçi” davranışların eşlikçisi olmadığını haykırır. Ötekinden (ötekinin gözü ve sözü) olabildiğince sakınılan bu eşyalar, erkeklik hallerinin sıklıkla diyalojiye kapattığı; dışsallaştırmaktan kaçındığı mahrem deneyimlerin/hikâyelerin nesnesidir.
Erkek Cüzdanı Kültürel Yüzey Gösterişçi Tüketim Kişisel Bellek Erkeklik İmajı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kültürel çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 20 (1) Sayı: 39 |