Makale, canlandırma belgeselin kısa tarihçesi, özellikle gerçekliğin temsili ve bu temsilin etkisi bağlamında canlandırma ve belgesel etrafındaki tartışmaların bir özeti ile başlar. Kısa canlandırma belgesel Bir Fincan Türk Kahvesi'nin (Nazlı Eda Noyan ve Dağhan Celayir, 2013) yapım sürecinin bir dokümantasyonu ve analizi ile devam eder. Bu film ile ilişkili olarak tartışılan konular, canlandırmanın gerçeğin aktarımı ve kişisel anlatı yolu olarak tercih edilmesi, bir öz-ifade yolu olarak filmin görsel dili, hatırlayışın temsili, kolektif bellek bağlamında şahsi içeriğin algılanması ve bir kadın hayatının canlandırma belgesel-dram olarak hikâyeleştirilmesidir.
Canlandırma Belgesel Belgesel Canlandırma Gerçek Anlatı Melez Bellek
The article starts out with the brief history of animated documentary and a summary of discussions around the relationship of documentary and animation within the realm of representation of reality and its impact. It continues with the documentation of the production process and an analysis of a short animated documentary A Cup of Turkish Coffee (Nazlı Eda Noyan and Dağhan Celayir, 2013). The issues that are discussed in relation to this film vary from the choice of animation as a tool for transmitting the reality and personal narration, the visual language of the film as self-expression, the representation of remembrance, the perception of an intimate content in relation to the collective memory and narrating a woman's life in the form of an animated docu-drama
Animated Documentary Documentary Animation Reality Narrative Hybrid
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Radyo-Televizyon, Kültürel çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 20 (1) Sayı: 39 |